Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Har aldrig sagt att han hade rätten på sin sida, däremot så sa jag att det är värt att bryta mot lagen och böta småsummor och bli av med patrasket som inte vill göra rätt för sig.
Om lagen sviker får man ta den i egna händer och acceptera konsekvenserna. Jag säger inte att jag inte hade gjort som dig/din kompis eller liknande. Nu rullade det utebliven inkomst månad efter månad för ägaren och kan inte rättssamhället hjälpa så får man lösa det på eget sätt. Vad som är rätt och fel är i både objektivt och subjektivt.
Jag kan inte lagar och regler eftersom jag inte har några hyresskulder eller själv har ägt ett hyreshus. Jag vet inte hur långt din vän drev frågan eller hur hyresgästen resonerade. Vräkningar får ju ske men inte hur som helst och skulle du vägra personen åtkomst åt sina tillhörigheter gissar jag på att han skulle kunna driva det i domstol. Man vill heller inte ha anmärkningar, varken som hyresvärd eller hyresgäst.
Att följa lagen så långt det går är väl ett allmänt tips.
Nu när jag skriver kom jag på att jag en gång hyrde ut i andrahand till en som inte skötte hyran, farfar ägde det hyreshuset och gick in när hon slutat svara mig. Men han anmälde henne skriftligt förs vilket jag tror man måste, hon var inte där och grejerna kom hon aldrig och hämtade, hon hade inte fått dem innan hon hade betalat ändå. Jag var ung och det var många år sen, tog en risk och gick på en nit.