Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-22, 14:01
  #1
Medlem
Vad tycker nu om priligy?

Vad är eran erfarenhet av det?

Priligy är en medicin mot för tidig utlösning.

Jag tycker det är dåligt att den bara går att köpa i 6 pack
__________________
Senast redigerad av Hyper90 2018-10-22 kl. 14:32.
Citera
2018-10-22, 15:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Vad tycker nu om priligy?

Vad är eran erfarenhet av det?

Priligy är en medicin mot för tidig utlösning.

Jag tycker det är dåligt att den bara går att köpa i 6 pack

Jag har inte provat Priligy ännu men vill testa. Men inte varit till någon läkare på länge och känns pinsamt att ringa vårdcentralen bara för det.

Hur många vill du då ha i förpackningen då? 100 st?
Citera
2018-10-22, 16:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Jag har inte provat Priligy ännu men vill testa. Men inte varit till någon läkare på länge och känns pinsamt att ringa vårdcentralen bara för det.

Hur många vill du då ha i förpackningen då? 100 st?

Går att få det utskivet via läkarbesöks appar.

Ja då behöver man inte åka till apoteket så ofta. Plus att dom inte brukar ha det i lager.
Citera
2018-10-22, 16:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Går att få det utskivet via läkarbesöks appar.

Ja då behöver man inte åka till apoteket så ofta. Plus att dom inte brukar ha det i lager.


En Apoteksapp låter som en bra ide. Pratar man med läkaren över telefon eller krävs det videosamtal dvs med bild?

Eller får man det utskrivet efter mejlkontakt?

De jag kollat på så blir man kund genom att logga in/ skapa konto med hjälp av Bankid.
Citera
2018-10-22, 16:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
En Apoteksapp låter som en bra ide. Pratar man med läkaren över telefon eller krävs det videosamtal dvs med bild?

Eller får man det utskrivet efter mejlkontakt?

De jag kollat på så blir man kund genom att logga in/ skapa konto med hjälp av Bankid.

Man chattar med en läkare i appen så är bara säga att man mår dålig över det
Citera
2018-10-22, 17:55
  #6
Medlem
JayJayAdamss avatar
Jag har möjlighet att få det utskrivet av min läkare. Går på substitutionsbehandling pga ett f.d heroinmissbruk. Suboxone som jag numera går på gör ofta att man drabbas av PE.

Priligy är inte tillåtet av AFD i USA har jag läst och det finns inget att läsa om den på FASS därför valde vi att börja med o prova låg dos sertralin intermittent. Har ännu inte fått tillfälle att prova det men ska träffa tjejen på onsdag.
Lyrica har jag även hört ska ge en problem med utlösning, något man också kan ta intermittent.

Kan återkomma med ett utlåtande ang. Priligy OM det blir så att jag väljer att få dessa utskrivna.

Tills dess hör jag gärna vad någon som provat dom tycker?
Citera
2018-10-22, 18:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Man chattar med en läkare i appen så är bara säga att man mår dålig över det

Låter ju bra får ta och kolla upp vilket apotek som verkar ha en smidig app.

Men har du provat Priligy själv? Åsikter?
Citera
2018-10-22, 20:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Låter ju bra får ta och kolla upp vilket apotek som verkar ha en smidig app.

Men har du provat Priligy själv? Åsikter?

Jag tycker det funkar bra synd bara man blir trött och lite yr men annars fungerar det bra det känns lika men man känner att man är på väg att komma så kan man typ stoppa det med bara tanken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback