Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koskesh.polo
Det finns folk till allt, Det är bara Losers som håller på med tobak, droger, vin, öl och beroendeframkallande vanor. idioter med låg IQ-nivå, sen hittar man på en ursäkt.

Herregud, ska man inte få njuta av vad livet har att erbjuda? Bara för att du inte tycker om det så gör det inte oss andra till losers. Du var då en riktigt torr jävel. Antar att Einstein hade lägre IQ än dig?

Du har bara varit mobbad hela ditt liv.
Citera
2018-10-23, 13:55
Medlem
Monarscoots avatar
Jag började snusa när jag var 12-13 år. Jag ville vara ball och ha ett runt slitet märke på jeansbakfickan. Hade en puck där ibland när jag inte hade snus för att verkligen förstärka intrycket av att vara en snusare. Spydde som en räv första gången och mådde rätt illa ganska länge varje gång jag snusade. Trots det så fortsatte jag för att jag kände mig lite ballare och lite vuxnare.
Uppväxt med kedjerökande föräldrar så jag har fått min nikotindos sedan jag var spermie.

Nu är jag typ 50 och det känns inte lika ballt att snusa längre. Jag har snus inne kanske 20 timmar om dygnet. Håller precis på att försöka lära mig portionssnus. Det är fan inte lätt men det börjar gå bättre.

Vore det bekymmersfritt att sluta skulle jag göra det direkt men motivationen är så låg att minsta motstånd skulle sannolikt få mig att lägga in en snus igen. Jag har aldrig gjort ett seriöst försök att sluta snusa. De få gånger jag råkar vara utan snus och inte kan få tag på det så funkar en bit hoprullat hushållspapper alldeles utmärkt. Det känns som jag är mer beroende av vanan av att ha ett tryck mot överläppen än själva nikotinet. Åtminstone kortsiktigt.
Citera
2018-10-23, 13:57
Medlem
olasvenssons avatar
Det stämmer. Jag snusar och är stenhård.
Citera
2018-10-23, 14:01
Medlem
hippilis avatar
Har snusat i 36 år och tycker det smakar gott och är lite avkopplande. Har även rökat i några år men tyckte det smakar mossa och luktar faen så det var inte min grej
Citera
2018-10-23, 14:25
Medlem
KungPuks avatar
Prövade att snusa litegrann när jag var tio, en kompis och jag var lite nyfikna.
Testade även att röka samma år. Nu har jag snusar i 34 år, och har lagt ner att försöka sluta för länge sen.

Rökningen la jag ner för gott för nio år sen.

Mer snus åt folket! Ps: Jag är jävligt hård.
Citera
2018-10-23, 17:11
Medlem
Brunbeverns avatar
Med risk för att låta överlägsen i sättet, så förstår jag inte vad som är så svårt med att sluta heller för den delen efter man har tagit ett tag. Jag brukar i allra högsta grad partysnusa, men jag måste inte börja snusa 10 gånger varje dag bara för det, för att "beroendet" är så stort.

Det räcker med att jag vet att det är ohälsosamt för att jag ska avstå. Då har jag inte bara samma dragningskraft till det som andra, utan jag känner till och med av MER än vad snusarna själva gör. Jag gillar med andra ord snus mer än vad snusarna själv gör. Således borde jag ha det svårare att låta bli. Vad har niktionberoende personer själva för ursäkt? Jag dömer inte folk som snusar eller röker, men misstänker att man innerst inne inte vill, för annars är det ärligt talat bara att sluta. Varför måste man ljuga? Ni får göra vad tusan ni vill anser jag, men det är provocerande när man ska gnälla om hur omöjligt det är att sluta. Det är ett val.
Senast redigerad av Brunbevern 2018-10-23 kl. 17:13.
Citera
2018-10-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Med risk för att låta överlägsen i sättet, så förstår jag inte vad som är så svårt med att sluta heller för den delen efter man har tagit ett tag. Jag brukar i allra högsta grad partysnusa, men jag måste inte börja snusa 10 gånger varje dag bara för det, för att "beroendet" är så stort.

Det räcker med att jag vet att det är ohälsosamt för att jag ska avstå. Då har jag inte bara samma dragningskraft till det som andra, utan jag känner till och med av MER än vad snusarna själva gör. Jag gillar med andra ord snus mer än vad snusarna själv gör. Således borde jag ha det svårare att låta bli. Vad har niktionberoende personer själva för ursäkt? Jag dömer inte folk som snusar eller röker, men misstänker att man innerst inne inte vill, för annars är det ärligt talat bara att sluta. Varför måste man ljuga? Ni får göra vad tusan ni vill anser jag, men det är provocerande när man ska gnälla om hur omöjligt det är att sluta. Det är ett val.

Grejen är ju att man inte vill sluta snusa. Det är schysst helt enkelt.
Citera
2018-10-23, 20:13
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Grejen är ju att man inte vill sluta snusa. Det är schysst helt enkelt.

Precis, det jag ville komma till. Tycker man det är en nice grej, för all del fortsätt, alla har saker de gillar. Det jag inte gillar är oärligheten i att så många påstår sig vilja sluta men att det är en oöverkomlig sak.
Citera
2018-10-23, 22:17
Medlem
koskesh.polos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag läste ditt inlägg och vart påmind att jag läste någonting tidigare. Men sedan läste jag ett inlägg som var svar till dig och började istället misstänka att du kanske bara är ironisk.

Trots allt är det en man som snusar och han är en intelligent person.
Det finns ingen intelligent person som snusar, du ger bara dig själv hopp.
Citera
2018-10-28, 20:47
Medlem
All tobak är inte farlig. Snus är helt ofarligt. Så varför sluta med snus?
Citera
2018-10-29, 00:17
Medlem
Scaevolas avatar
Var lite av ett problembarn när jag var liten, far runt och skrek och hade mig fram tills jag blev 18 (ge och ta nåt år.) tills att jag började snusa. Morsan och farsan märkte att jag blev lugnare och trevligare, men dom visste inte vad.
Sluta med snus? Fan, inte en chans! Varför ska jag sluta med något som är så gott och trevlig?
Citera
2018-10-29, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
All tobak är inte farlig. Snus är helt ofarligt. Så varför sluta med snus?
Snus är väl inte ofarligt?

Men de som inte röker hade nog uppskattat en hel del om folk snusade mer, kanske. I alla fall de som absolut vill undvika passiv rökare.

Det är inte så många rökare som anpassar sig för icke rökare. Så alla som vill undvika vara en passiv rökare, hade nog uppskattat väldigt mycket om alla som sysslar sig med tobak började snusa. Det tror jag.

Snus kanske är mindre ofarligt, det vet jag ingenting om. Men den är nog inte totalt ofarligt. Det tror jag ändå inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in