Citat:
Ursprungligen postat av
kristusJ
Det finns uppenbarligen ett intresse att diskutera t.ex. Jimmie Åkessons person, Leif "Loket" Olsson, eller den danske ubåts-mördaren, vad han nu hette. En användare eller moderator på Flashback är knappast mindre värd, så det jag undrar över och starkt ifrågasätter är immuniteten man automatiskt verkar få genom att registera ett konto på Flashback och föra ut sina åsikter här istället för i media.
Nu tänkte jag mer på det trådstartaren tog upp.
Var kan man diskutera enskild användare.
Det får du ju inte göra i det avseendet att påpeka tex att användaren X är Kalle Petterson.
Politiker i Kalle Anka partiet.
Eller att sitta i 300 sidor och diskutera användaren X. Hur den är, hur den inte är osv.
Att skriva i en tråd som handlar om Jimmys politik eller Leifs program osv och vad man tycker , tänker" om" det är diskuterbart. Att sedan någon, bland annat jag, kallar en politiker för fjolla och beter sig som en fjolla, politiskt sett. Är en åsikt om politiken han/ hon för och i ämnet i trådstarten. OBS! Jag får inte och enbart skriva politikern X är en fjolla.
Etablerad media,för övrigt, anser jag att beskriver en sill som en haj och består av ett gäng gamar på jakt efter kött. Kosta vad det kosta vill och du har ingen chans att försvara dig eller göra dig hörd efter deras förvridna hajhistoria.
De om några " hänger" folk offentligt.
Ena riktiga rävar.
Jag anser att Flashback låter dina ord vara kvar. De går inte in och förskönar texterna, gör om dem osv.
De jagar regelförbrytare men de skriver inte: Gabrielle är helgalen, vad tycker ni? Och diskuterar mig i en tråd och vem är hon osv eller att jag pratar om mig själv i varenda tråd.
Tycker gör jag, mycket.
Jag tar fighten om någon vänder sig direkt till mig i ämnet. Varför sitta och tugga om en användare med varandra.
Forumet mister då syftet att diskutera ett ämne.
Det finns sådana trådar på laidback men du får ändå inte kackla hur som helst . Vilken användare tycker du bäst om tråd osv tillåtet men inte fortsätta att diskutera användaren i det oändliga. Svara på trådfrågan enbart.
Så förstår jag det hela.