Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-24, 21:37
  #457
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Norska ilskan mot Sverige efter mordet: ”Total naivitet”"
https://www.expressen.se/gt/norska-i...otal-naivitet/

Han var för övrigt efterlyst i Sverige eftersom han brutit mot anmälningsplikten som han hade för den villkorliga delen av straffet och skulle alltså in för att sitta av resten av tiden. Det var antagligen en anledning till att han stack till Norge.
Citera
2018-10-24, 22:01
  #458
Medlem
diskretpunkts avatar
Hur vet vi förresten att det är han från första början? Såg någon dådet? Eller hur uppstod misstanken mot just han?
Citera
2018-10-24, 22:05
  #459
Medlem
LeeVans avatar
Löfven hålls ytterst ansvarig för mordet på den norske medborgaren. Bra så. Svensk PK-media som citerar artikeln ifråga, undviker nogsamt just det faktumet.

https://www.tv2.no/nyheter/10162896/
Citera
2018-10-24, 22:10
  #460
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Hur vet vi förresten att det är han från första början? Såg någon dådet? Eller hur uppstod misstanken mot just han?

Bra fråga! Han torde ha lämnat någon form av bevisning efter sig kanske? Min norska är inte den bästa, så någon av våra norska vänner i tråden får gärna skriva om någon sådan information har framkommit...
Citera
2018-10-24, 22:36
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Hur vet vi förresten att det är han från första början? Såg någon dådet? Eller hur uppstod misstanken mot just han?

Overvåkningskamera. Knivran i garasjeanlegg noen timer før knivdrap. Åstedene lå nær hverandre.
Citera
2018-10-24, 22:43
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere

VG bara citerar andra. Aftenposten också.

Aftonbladet i sverige har också egen reporter på plats men man måste ha plus.

Info: VG, Aftenposten og Aftonbladet er del av samme mediakonsern (samme eier). Det ville jo vært for dumt å sende tre team med journalister for å ta bilder av en arrestert mann bli geleidet inn og ut av politibiler?
Citera
2018-10-24, 22:47
  #463
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Overvåkningskamera. Knivran i garasjeanlegg noen timer før knivdrap. Åstedene lå nær hverandre.
Skulle det räcka som bevis? Om han hävdar att han ej vart på platsen för mordet eller skyller huvudskulden på någon annan, hur ska rätten kunna ställa utan rimligt tvivel att han inte är oskyldig?
Citera
2018-10-24, 22:53
  #464
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skulle det räcka som bevis? Om han hävdar att han ej vart på platsen för mordet eller skyller huvudskulden på någon annan, hur ska rätten kunna ställa utan rimligt tvivel att han inte är oskyldig?

Nej, bara detta räcker givetvis inte som bevis. Torde finnas någon annan form av bevisning - möjligen något på BO:s kropp eller i dennes lägenhet som kan binda ML till dådet?
Citera
2018-10-24, 23:21
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Norska ilskan mot Sverige efter mordet: ”Total naivitet”"
https://www.expressen.se/gt/norska-i...otal-naivitet/

"Problematisk fånge", "Totalt handlar det om tio incidenter".

Ändå släpptes han ut efter att ha suttit två tredjedelar av sitt straff. Det är så jävla orimligt.
Citera
2018-10-24, 23:23
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skulle det räcka som bevis? Om han hävdar att han ej vart på platsen för mordet eller skyller huvudskulden på någon annan, hur ska rätten kunna ställa utan rimligt tvivel att han inte är oskyldig?

Hvordan han først ble mistenkt, kom i søkelyset, var overvåkningsbilder.

Politiet fulgte beveglsene hans fra drapsstedet til Skøyen stasjon, og gjorde flere funn som knytter han til både ran og drap.

Politiet har sikre beviser. Om det er DNA, fingeravtrykk eller nøyaktig hva bevisene består av, vil ikke politiet offentliggjøre før det er blitt gjort avhør av ML.
Citera
2018-10-24, 23:49
  #467
Medlem
amenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skulle det räcka som bevis? Om han hävdar att han ej vart på platsen för mordet eller skyller huvudskulden på någon annan, hur ska rätten kunna ställa utan rimligt tvivel att han inte är oskyldig?

Vi har mycket fakta i tråden på att gärningsmannen är särdeles dålig i sitt yrkesutövande som livsstilskriminell. Han begrep inte ens att det kan vara dumt att lalla runt med påslagen iPhone på fickan när han är en av kontinentens mest eftersökta personer.

Jag har således ingen som helst misstro till Politiet och deras utredning. Dom har agerar korrekt och jag känner mig helt trygg på att dom har en bra bild av vad som hänt.
__________________
Senast redigerad av amenvisst 2018-10-25 kl. 00:01.
Citera
2018-10-25, 11:28
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Du låter som en naiv tjej som tror eller trodde du kunde förändra honom.

Har du haft sex med honom?

Hahah så bara för jag och han va bra vänner så är jag naiv och trodde att jag kunde förändra honom?
Sätt dig ner du har ingen aning om den relationen jag och han hade, men om du visste så skulle du nog hållt käften
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback