Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 13:21
  #73
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Ursäkta om det här låter rasistiskt, men jag måste bara fråga: Kan ni se förbi hudfärgen när ni ser dessa imitationer? För jag kan tyvärr inte det. Ännu konstigare tycker jag att det blev igår i Agenda-segmentet, där Shanthi fick imitera Anna Hedenmo, så påpekade hon att SVT:s politiske kommentator Mats Knutsson, är en vit man. Anna Hedenmo är väl en vit kvinna? Och jag tänker så här att, om hudfärgen inte spelar roll, varför låter man inte någon av de andra göra David Batra och/eller Alice Bah Kuhnke?
Hej o-tack för ditt första inlägg o-välkommen hit

Jag har Inga problem att se förbi hudfärg så länge det är på skoj, du måste träna dig på att skilja mellan verklighet och fantasi, det ingår i humorns acb att kunna uppskatta en ytligt otrovärdig åter-gift, dom gör detta högst med flit just av det skäl jag skriver, den lyckliga omständigheten blir en stryka

Jag kan inte förklara det på andra sätt än att det krävs ett visst intellekt till vissa delar utav hjärnan (den grå massan) för att kunna se förbi hudfärg i en scetch men sedan inte i samhället återgivet 😂
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-17 kl. 13:33.
Citera
2018-11-17, 13:29
  #74
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har Inga problem att se förbi hudfärg så länge det är på skoj, du måste träna dig på att skilja mellan verklighet och fantasi, det ingår i humorns acb att kunna uppskatta en ytligt otrovärdig åter-gift, dom gör detta högst med flit just av det skäl jag skriver, den lyckliga omständigheten blir en stryka

Jo, du har en poäng. Men fundera lite på de två senare punkterna. Varför nämner hon ens Mats Knutssons hudfärg när hon själv gör en vit karaktär? Och tror du att PK-maffian hade accepterat att ljushyade komiker hade gjort mörkhyade karaktärer?
Citera
2018-11-17, 13:44
  #75
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Jo, du har en poäng. Men fundera lite på de två senare punkterna. Varför nämner hon ens Mats Knutssons hudfärg när hon själv gör en vit karaktär? Och tror du att PK-maffian hade accepterat att ljushyade komiker hade gjort mörkhyade karaktärer?
Nej det vore att blackfejsa, hon nämner Mats Knutsons överflödiga hud så länge som svarta är i minoritet i landet/är sexuellt diskriminerade på arbetsmarknaden, du får tugga i dig Sydafrika-fiaskot och kossan Rosas parkbänk så länge du lev 😃, du får en poäng du med men den väger lättare än humor exkluderingen

Jag har gnissla tänder tidigare i tråden om Shantis pinsamma politiska all-inclusive paket till politisk hemvist
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-17 kl. 13:57.
Citera
2018-11-23, 22:01
  #76
Medlem
kukflashs avatar
Rösterna är lika men kostymerna är fruktansvärda. Att dom använder snapchat filtret för att göra sketcher säger väl allting.

Konstigt också att hon som spelar Maria montazami är typ 150cm lång när Maria är 185... Dom kan väl göra så hon får stå på en låda eller nåt
Citera
2018-11-23, 22:03
  #77
Medlem
Helt seriöst?

Vad är detta för skit på bästa sändningstid? Den enda imitationen som håller någon form av kvalitet är Anna Anka. Det är så pinsamt att titta på, programledaren till lika manusförfattaren håller så låg nivå att jag blir livrädd för vad TV4 tar in i sitt utbud? Helt seriöst?
Det blir inte mer av detta hoppas jag? Får de försätta med denna skit bojkottar jag TV4 framöver.
Citera
2018-11-24, 00:03
  #78
Medlem
Ni som tycker detta är bra blir jag rädd för. Detta är i särklass de sämsta skit som sänds denna supertid på tv4. Seriöst vad är det för jävla manus och imitationer???? Mörkhyade tjejen, huuur kom hon med? Inte bra på något!!!! Dessa kan aldrig få en säsong till, då vet jag inte vad jag gör.
Citera
2018-11-24, 00:54
  #79
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Helt seriöst?

Vad är detta för skit på bästa sändningstid? Den enda imitationen som håller någon form av kvalitet är Anna Anka. Det är så pinsamt att titta på, programledaren till lika manusförfattaren håller så låg nivå att jag blir livrädd för vad TV4 tar in i sitt utbud? Helt seriöst?
Det blir inte mer av detta hoppas jag? Får de försätta med denna skit bojkottar jag TV4 framöver.
Är Anka ens med i Hollywoodkärringar fortfarande?, hon känns väldigt 2007

Det är ganska hophafsigt tänkt minst sagt, och nu börjar dom väntade repeatsen komma

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Rösterna är lika men kostymerna är fruktansvärda. Att dom använder snapchat filtret för att göra sketcher säger väl allting.
Öhhh va??? rörande dina värderingar,
hur ser en snygg kostym ut då?, är den svart o struken? om du ursäktar min blonda ordlek
Citera
2018-11-24, 01:02
  #80
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är Anka ens med i Hollywoodkärringar fortfarande?, hon känns väldigt 2007

Det är ganska hophafsigt tänkt minst sagt, och nu börjar dom väntade repeatsen komma

Öhhh va??? rörande dina värderingar,
hur ser en snygg kostym ut då?, är den svart o struken? om du ursäktar min blonda ordlek
Oj så förvånad jag blir att du svarade i denna tråd... En kostym inom teater innebär en dräkt, utklädnad,smink, uppsättning. Kalla det vad du vill men det är ingen regelrättig kostym som herrar bär. Du kan väl inte på fullaste allvar tycka att karaktärerna är lika personerna som blir imiterade?
Citera
2018-11-24, 01:02
  #81
Avstängd
kattemakss avatar
Ni som skriver att imitationerna är kass, ni måste vara totalt döva eller så trollar ni. De är inte perfekta, men helt klart godkända, många är t.o.m. riktigt bra. Dessutom är det rätt lättsamt och roligt.
Citera
2018-11-24, 01:05
  #82
Moderator
Oddballs avatar
Imitationerna av Maria Montazami och Kjell Bergqvist är klockrena - helt fantastiska.
Citera
2018-11-24, 01:49
  #83
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Oj så förvånad jag blir att du svarade i denna tråd... En kostym inom teater innebär en dräkt, utklädnad,smink, uppsättning. Kalla det vad du vill men det är ingen regelrättig kostym som herrar bär. Du kan väl inte på fullaste allvar tycka att karaktärerna är lika personerna som blir imiterade?
Ja det beror på att ni är för långsamma & slapp(a) att vilja dela på luften med min över den här blygsamma altituden, själv delar jag hjärna dubbelciteringar med andra som int till-talat mig

Jag skrev att nu går jag in i blondinrollen och låtsas ta kostym bokstavligt talat, oj så förvånande att just du inte märkte det men okay det var fel av mä att däremot skriva "snygg" kostym
istället för en lik kostym, för mitt svar är nej på den visuella fronten, jag bryr mig alldeles för lite för att kunna ta notis om kostymeringen imiterar sin avbilds, varav det fortfarande ankommer dig att illustrera hur kostymen önskas se ut för att VI ska upptäcka nån form av kontrast här



Ja just det dagens kritik till programme glömde jag, hur kan man hitta på nått så plumpt
som att Kalle Moreus hittar en mask (apropå kostym) bland 3-4 blåbär som enbärt användes som en illustration över vad vi behöv i smulpajen, det var ofärdigt och hade kunnat förvärrats (sarkasmerats vidare) precis som allting i detta program, det var en bra Moreus imitation, den enda lyckade ingrediens som den misslyckade programledaren givit oss i den här serien hittills.
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-24 kl. 02:44.
Citera
2018-11-25, 01:38
  #84
Medlem
Imitationerna suger riktigt mycket och om jag vore nyanländ blatte till Sverige hade jag trott svenskarna är gravt efterblivna. Riktigt dålig humor och sååå stelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback