2020-11-21, 10:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Riktigt dåligt ikväll. Enda roliga var Clara Henry i Bäst i Test.
Ja Clara var bästa igår, annars ett svagt avsnitt.
Citera
2020-11-21, 13:51
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Sen när den där indiska bruden skall spela vita personer blir det ju bara pinsamt. Men man är väl rasist om man säger det.
Shanti heter hon, det är som hon identifierar sig med David Batra eller vad är det frågan om?

Jag tycker att det är hälsosamt detta skön-hets-fenomen där där svarta sägs villa se ut som vita.
Problemet är bara att vi inte får göra detsamma för då är det kulturella appropriering och det handlar inte om hudfärg längre.
Citera
2020-11-21, 16:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Sen när den där indiska bruden skall spela vita personer blir det ju bara pinsamt. Men man är väl rasist om man säger det.

Fast det är ju inte hudfärgen som är problemet. Det är ju att hon är dålig på att imitera, vilket de flesta är i denna B-föreställning.
Citera
2020-11-21, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Shanti heter hon, det är som hon identifierar sig med David Batra eller vad är det frågan om?

Jag tycker att det är hälsosamt detta skön-hets-fenomen där där svarta sägs villa se ut som vita.
Problemet är bara att vi inte får göra detsamma för då är det kulturella appropriering och det handlar inte om hudfärg längre.

Precis, en viting skulle aldrig komma undan med att måla ett blackface och imitera valfri färgad kändis.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är ju inte hudfärgen som är problemet. Det är ju att hon är dålig på att imitera, vilket de flesta är i denna B-föreställning.

Hon är inte bra nej, men det får man inte säga högt (för hon är ju icke-vit).
Citera
2020-11-21, 18:43
Medlem
Det är nu då det fick plats under idol de har levererat enormt.

Helt klart bättre än Hey Barberiba, autentiskt och hur de kan leverera låtarna efteråt 😂
Citera
2020-11-21, 19:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

Är han sådär i verkligheten? Har ingen koll på honom.

Undrar hur många som skulle titta på skiten om det inte låg inbakat i Idol?

Ja Ankan är exakt så

https://youtu.be/P7SqzrfvDQM
Citera
2020-11-27, 21:58
Avslutad
Något jämnare ikväll. Riksdagen lika värdelöst som vanligt.
Citera
2020-11-30, 02:54
Medlem
Citat:
Något jämnare ikväll. Riksdagen lika värdelöst som vanligt.

WOw. Jag verkar varqa en av de få som älskar Mumbo Jumbo och då särskilt Riksdagen. Och just Stefan Löfvén! :'D Jag tycker seriöst han är det roligaste på hela min vecka som rullar förbi. Minns ingenting som får mig att skratta så.

Men ja, jag är kvinna som någon skrev. Inte 40+ men nästan. :'D
Citera
2020-11-30, 03:19
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
WOw. Jag verkar varqa en av de få som älskar Mumbo Jumbo och då särskilt Riksdagen. Och just Stefan Löfvén! :'D Jag tycker seriöst han är det roligaste på hela min vecka som rullar förbi. Minns ingenting som får mig att skratta så.

Gestaltningen av Stefan Löfven är väldigt rolig och hör definitivt hemma i någon av Galenskaparnas produktioner!

Däremot en riktigt usel imitation. Stefan Löfven har en mörk och grumlig stämma och låter således inte alls som mackägaren Roy. Alla Norbergs imitationer låter rätt lika varandra och man märker vad han blivit inspirerad av.
Citera
2020-11-30, 07:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree

Kul för dig, alltid bra att ha något att se fram emot och inte minst att få skratta till. Ibland brukar jag titta på delar ur programmet och skrattar då mest åt hur dåliga imitationer det är överlag.
Citera
2020-11-30, 11:43
Medlem
Scalpings avatar
Det mest störande i serien är de totalt värdelösa sminkningarna. de ser ju fan inte kloka ut nån av dem. Tror de sminkar sig själva utan spegel.

Norberg är sämst och inte rolig på nåt sätt.

Kvaliten är som roliga timmen på mellanstadiet. B-igt som fan m.a.o.
Citera
2020-11-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Gestaltningen av Stefan Löfven är väldigt rolig och hör definitivt hemma i någon av Galenskaparnas produktioner!

Däremot en riktigt usel imitation. Stefan Löfven har en mörk och grumlig stämma och låter således inte alls som mackägaren Roy. Alla Norbergs imitationer låter rätt lika varandra och man märker vad han blivit inspirerad av.

Nej jag håller med. Det är inte alls rätt. Men det är det som blir så komiskt, får upp bilden av att det är så "Steffe" egentligen är. Det stämmer säkert inte, men haha. Jag vill att den där karaktären ska finnas på något sätt. :'D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in