2018-10-19, 16:34
Medlem
burtllls avatar
Har en katt som löper det har hållit på 8 dagar nu o det finns inte ppiller på något apotek i stan(jag vet borde steriliserat/ kastrerat men inte gjort) vad göra? Finns det piller på nätet man kan lita på att fungerar? Blir fan galen när man inte sovit på en vecka😣 är djurvän men snart är jag inte det längre , tacksam för tips, är iaf en hittekatt som jag haft i 5 år nu
Citera
2018-10-19, 17:13
Medlem
Deckard-Cains avatar
Min erfarenhet är att om du under kvällstid har katten i ett släckt eget rum med stängd dörr är denne lugnare. Ingen att ropa på
Citera
2018-10-19, 17:28
Medlem
Om du haft katten i 5 år så kan ju inte saken vara ny direkt. 8 dagar låter länge, vill minnas att det höll på betydligt kortare tid än så. Ge den inte p-piller då de får juvertumörer av det med tiden. Boka tid för kastrering nu direkt när du vet varför du bör göra det. Livet kommer bli så mycket bättre för både katten och dig!
Citera
2018-10-19, 18:18
Medlem
välkommenti bups avatar
Köp en manlig katt som är kastrerad.

Jag har haft en löpande honkatt och en Kastrerad hankatt. Han hade ingen lust, men varje gång hon skrek så gjorde han sitt bästa. Det var fortfarande skrik men eftersom att han gränslade henne ibland och försökte och att de var tillsammans hela tiden så gick hon inte runt hela tiden och skrek.

Men Ja kastrera är det rätta om du inte vill ha små kattungar.
Citera
2018-10-19, 19:37
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag stängde in min löpkatta i en byrålåda och då blev hon tyst. Skulle bara vara några minuter när jag pratade med en myndighet i telefon. Glömde bort henne och åkte till jobbet. Kom hem efter nio timmar och kom på det - värsta ångesten. Men katten bara hoppade ut ur lådan och fortsatta skrika som om inget hänt.
Citera
2018-10-19, 20:18
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtlll
Har en katt som löper det har hållit på 8 dagar nu o det finns inte ppiller på något apotek i stan(jag vet borde steriliserat/ kastrerat men inte gjort) vad göra? Finns det piller på nätet man kan lita på att fungerar? Blir fan galen när man inte sovit på en vecka😣 är djurvän men snart är jag inte det längre , tacksam för tips, är iaf en hittekatt som jag haft i 5 år nu

Om du masserar honkatten som i den här videon så blir det tyst på henne ett tag. Upprepa varje gång hon sätter igång igen. https://www.youtube.com/watch?v=6nwhoESzAMU
Citera
2018-10-19, 22:05
Medlem
Äppelkäcks avatar
Det är bara veterinärer som får skriva ut p-piller för katter och då först efter undersökning.

Kastrera katten, det blir inte mycket dyrare än ett veterinärbesök och en massa dyra p-piller, kostnaden har du tjänat in på något år. Kastrering av katter är mycket billigare än samma ingrepp på hundar. Katthonor kan löpa o skrika 3-7 dagar i taget med 1-2-3 veckors mellanrum under flera månader så för både henne och dig själv borde du snarast se till att ni slipper det här!

Undrar f.ö. hur en människa kan vara så snål och korkad att hen låter en sån här sak pågå år efter år utan att göra något åt det.
Citera
2018-10-19, 23:37
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag stängde in min löpkatta i en byrålåda och då blev hon tyst. Skulle bara vara några minuter när jag pratade med en myndighet i telefon. Glömde bort henne och åkte till jobbet. Kom hem efter nio timmar och kom på det - värsta ångesten. Men katten bara hoppade ut ur lådan och fortsatta skrika som om inget hänt.
Hur fan kan du sätta katten i en byrålåda, hoppas det är nå ironi typ
Citera
2018-10-20, 00:07
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Kastrera katten direkt efter detta löp. Hon löper (pun not intended) mycket högre risk för att drabbas av juvertumörer som okastrerad, och löpandet är plågsamt att behöva leva med. Mecket och pengarna en kastrering innebär är helt värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in