Citat:
Ursprungligen postat av
wot
Ja, snårigt är verkligen bara förnamnet.. jag la in tio för att vara säker på att inte åka på rest, pengarna som blir över i samband med skattekörningen skickas ju tillbaka till mig iallafall.. haha.
"Jobbskatteavdraget" kanske ställer till det lite, men antagligen försumbart. Viktigaste frågan är snarare om du kommer över "brytpunkten" för statlig skatt?
Och då räknat på hela årets inkomster, och eventuella avdrag ska då dras därifrån först. (Oftast är det väl låneräntor folk drar av idag, möjligen resor med bil, men annat är mer eller mindre borta idag).
Ligger du under brytpunkten, kan det kanske MÖJLIGTVIS röra sig om en eller två tusenlappar i kvarskatt du "åker på", grov gissning. Observera att detta ska räknas i så fall på hela årslönen i inkomstslaget "inkomst av tjänst". -Ytterst förenklat.
Men lägga in 10 papp på skattekontot? -Helt onödigt, om du i övrigt har ordnad ekonomi.
Men du har inte nämnt (vad jag läst/vet) några inkomstbelopp, så därför får du svar efter "inputtad information"..