• 1
  • 2
2018-10-16, 14:03
Medlem
American Express r en djungel.

Eftersom jag kan betala min hyra med American Express och drmed f pong tnkte jag brja gra det. Har mycket hg hyra.

Vilket Amex kort passar mig bst? Har en spend p ca 15 000 kr varje mnad. Ser det finns Amex SAS och vanliga Amex.

Det Amex jag har nu fr jag 10 SAS pong fr varje 100 lapp vilket jag tycker r lite.. Vad r det fr skillnad p amex pong och sas pong. Kan man konvertera?
Citera
2018-10-16, 14:30
Medlem
revodnebs avatar
Du r medveten om att det brukar utg en avgift nr man betalar rkningar med kort? Vilken bank/betalningsmottagare r det?

Ja man kan konvertera, men har du ett sas-amex kort s r pongen i regel mer vrda n om du konverterar amexpong till sas. Undantaget r vl nr de har kampanj fr verfringen.
Citera
2018-10-16, 15:00
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrafninn

Eftersom jag kan betala min hyra med American Express och drmed f pong tnkte jag brja gra det. Har mycket hg hyra.

Vilket Amex kort passar mig bst? Har en spend p ca 15 000 kr varje mnad. Ser det finns Amex SAS och vanliga Amex.

Det Amex jag har nu fr jag 10 SAS pong fr varje 100 lapp vilket jag tycker r lite.. Vad r det fr skillnad p amex pong och sas pong. Kan man konvertera?

Vilket kort som r bst beror lite p vad du vill gra. Flyger du mycket SAS r ett kort bra, bor du mycket p hotell ett annat o.s.v. SAS Amex Elite ger dig 20 pong fr varje spenderad 100-lapp.

Du r medveten om att du kommer f betala 2-3 % fr att betala hyra eller andra rkningar via Amex?
Citera
2018-10-16, 15:17
Medlem
"Kreditkort med rntefri kredit i upp till 55 dagar"

Antar det r efter 55 dagar man fr betala, eller nr kommer plgget?
Citera
2018-10-16, 15:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
"Kreditkort med rntefri kredit i upp till 55 dagar"

Antar det r efter 55 dagar man fr betala, eller nr kommer plgget?

Du kan inte betala rkningar eller hyra med kreditkort utan mste d anvnda en extern tjnst, exempelvis Billhop. Dessa tjnster tar runt 3 % fr att utfra betalningen.
Citera
2018-10-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du kan inte betala rkningar eller hyra med kreditkort utan mste d anvnda en extern tjnst, exempelvis Billhop. Dessa tjnster tar runt 3 % fr att utfra betalningen.

Jag bor p hotell. De drar hela summan p en gng.
Citera
2018-10-16, 16:15
Medlem
Denoms avatar
Har du jmfrt avgifterna?
Citera
2018-10-16, 16:17
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:

Som sagts beror det p vad du vill ha ut, SAS-korten ger bttre med EB pong n de andra, om du bara r ute efter det, annars kanske de andra korten r bttre, du kommer ju upp i 150.000/r ltt och fr d ocks vouchern fr halva priset p bonusresa. Du fr lsa villkoren och se vilket som passar just ditt levene och resvanor bst helt enkelt.

Kortet du har nu r vl gratis, frgan r vad olika extra frmner r vrda fr just dig.
Citera
2018-10-16, 16:19
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Jag bor p hotell. De drar hela summan p en gng.
r det i Sverige s r det ju lugnt, annars har du ju valutatillgg ock lite smre vxlingskurs ocks att tnka p.
Citera
2018-10-16, 16:21
Medlem
Jag tycker guld kortet r snyggare n SAS alternativen....

r det inte 1:1 converstion mellan amx pong och sas?
svrt att hitta info.
Citera
2018-10-16, 16:56
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Jag tycker guld kortet r snyggare n SAS alternativen....

r det inte 1:1 converstion mellan amx pong och sas?
svrt att hitta info.

Sant

Nej.

12 Membership Rewards-pong = 1 EuroBonus-pong
Citera
2018-10-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Sant

Nej.

12 Membership Rewards-pong = 1 EuroBonus-pong

Hur mycket behver man handla fr, fr att f ihop 12 membership rewards? 120 kr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in