• 2
  • 3
2018-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Tvivlar starkt på att du överhuvudtaget vet vad "skenhelig" betyder, det verkar onekligen inte så i alla fall.

Jag behöver inte veta hur "det" (vad fan nu "det" är) känns för att säga att det är förbannat respektlöst att dyka upp hög på en begravning där den avlidne dött i överdos.

På ungefär samma sätt behöver jag inte veta hur det känns att vara pedofil för att säga att det är förbannat äckligt att talla på småbarn.

Samhället accepterar ingen av dem, och av en bra anledning.

Skenhelig är precis vad du är. Du dömer andra hårt, men gör du själv ett fel kommer du ha alla ursäkter i världen.

Men den här tråden är inte din utan TS.

Till TS: Skit i idioter som CannonDorf. Du har fått många andra bra råd, och jag håller med.

Ta så lite du bara kan för att klara av 40 min. Kom precis i tid. Sitt långt bak. Skippa avskedet vid kistan. Gå hem direkt när det är slut.

När folk går ut från en begravning brukar de närmast anhöriga som sitter längst fram gå ut först och ställa sig och tacka och de som sitter långt bak får vänta tills sist. Men är du på hugget kan du gå ut precis när de närmast anhöriga passerat. Försök vara så smidig du kan.

Och kom ihåg att ingen har fokus på dig.

Lycka till.
Citera
2023-09-01, 20:47
Medlem
en ja känner smällde i sig en kvarting och 2 benso innan sin pappas begravning. Sluta me att snuten fick hämta han för han spöa prästen mitt under akten. Så gå nykter är mitt råd.
Citera
2023-09-01, 20:49
Medlem
Inga droger eller alkohol.

Visa det vackraste och ärligaste.

Så kan du hoppas Dina vänner inte drar ladd på Din begravning.

Värdighet.
Citera
2023-09-01, 23:01
Medlem
2-3 st blåa inte helt fel va?
Citera
2023-09-02, 11:59
Medlem
Eftersom det blev en storslagen bump på ämnet kan man likaväl bidra. Begravning suger röv men funkar för mig till att lätta på trycket som byggts upp kring dödsfallet och bottna lite i sorgen. Drogar man bort stunden fullkomligt får man äta upp den senare, kanske med ränta.
Stilnoct eller liknande kvällen före och kanske kvällen efter begravningen, dålig sömn hjälper ingen. På begravningen så närvarande som möjligt för att inte skjuta upp sorgeprocessen, den kan bara lösas genom att bearbetas
Citera
2025-05-02, 04:16
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Hur brukar ni göra och vilka droger tar ni på begravningar.
Farsan lär dö inom ett år, både han och jag brukade ta några glas whisky inför begravningar men till hans begravning så vill jag nog förbereda mig med något annat. Rohypnol finns ju inte längre till mitt stora förtret.

Har vi några proffs med erfarenheter av detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Ett riktigt flashbacktips som motvikt till alla moralister i tråden, xanor
Det här är vad jag tror kan vara bäst, ta en eller två xanor på morgonkvisten.
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
2 stillnoct
2 stadiga linor tjack
1 kvarting renat.
Dessa preparat, det hade nog sett kul ut...
Senast redigerad av XX-Ambar 2025-05-02 kl. 04:27.
Citera
2025-05-02, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Farsan lär dö inom ett år, både han och jag brukade ta några glas whisky inför begravningar men till hans begravning så vill jag nog förbereda mig med något annat. Rohypnol finns ju inte längre till mitt stora förtret.

Har vi några proffs med erfarenheter av detta?
Det här är vad jag tror kan vara bäst, ta en eller två xanor på morgonkvisten.
Dessa preparat, det hade nog sett kul ut...
Jag går inte på begravningar rent generellt då jag utgår ifrån att jag inte är önskad där samt ser det som en ursäkt för att hoppa över en begravning. Har haft extrem ångest förr så jag trott att jag ska få nervsammanbrott på några begravningar. Jag har haft problem med stressrelaterade svimningar i mitt liv så det kan säga en del av det.

Stesolid är verkligen något som möjliggjort att jag utan problem kan närvara vid de jag måste gå på. Hur hög dos minns jag inte men inte några jättedoser har krävts. Till och med suttit på en förälders dödsbädd och då känt en sådan enorm frid i rummet så det var något alldeles galet trots att jag själv kände mig både arg, besviken och ledsen och smet in på toaletten för att gråta en skvätt. Men friden där i rummet.. bör ju verkligen ha varit någon medicineffekt men rummet kändes så lätt och fridfullt. Harmoniskt och väldig avlägset den faktiska situationen utan som om inga av livets tyngder längre fanns kvar.

Så stesolid fungerar trots att det är en förhållandevis svag medicin mot ångest och oro.
Citera
2025-05-02, 21:49
Medlem
Flouvonnes avatar
Svårt dilemma, ja om man kan bör man alltid gå på begravningar nykter, men om det verkligen är helt omöjligt och du har grav social fobi etc men ändå vill vara med på begravningen och annars kommer stanna hemma så hade jag satsat på låg dos benso, diazepam förslagsvis. Absolut inget centralstimulerande eller liknande, då hade jag fått ännu mer ångest i den situationen..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in