2018-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Hej en nära vän till mig dog i överdos sorgligt nog för en månad sen ungefär, nu ska begravningen bli av på onsdag nästa vecka.

Jag fullständigt avskyr begravningar och det känns otroligt läskigt med så mycket olikt folk killen var ung 21 år bara Kommer säkert vara över 500 där.

Min sociala fobi kommer döda mig jag måste vara hög för att klara av detta evenemang.

Men känner fan att det är respektlöst att vara påtänd synligt för hans familj så vad fan ska jag knarka för att kunna klara av detta. Ngt kmr jag gå på men vet ej vad som blir bäst.

Hur brukar ni göra och vilka droger tar ni på begravningar.

MVH

Fy fan vilket jävla äckel du är som kommer påverkad till en begravning, det är så respektlöst så ord kan inte beskriva det. Med den mentaliteten borde det vara du som ligger i kistan.
Citera
2018-10-16, 12:08
Medlem
mjaubrums avatar
Jävlar vad alla var ordentliga då. Ta inga tyngre saker eller psykadelier. Försök vara så nykter som möjligt. Jag skulle tagit 2 tsk kratom eller druckit två starköl/tagit 0.5mg xanor om jag absolut måste. Rekommenderar kratomen dock!
Citera
2018-10-16, 12:09
Medlem
butofcourses avatar
Vill du vara påverkad eller vill du helst av allt inte noja sönder på begravningen?

Ta 2st beta-blockerare (och en 10a stesolid om det behövs) så löser det biffen mot nervositeten.
Citera
2018-10-16, 12:26
Medlem
Lyssna inte på alla skenheliga här som dömer dig utan att själv veta hur det känns.

Ta det du behöver för att känna dig lugn. Bra tips finns i tråden. Ta inte för mycket.

Du behöver inte snacka med någon. Kom precis i tid och du kan gå direkt efteråt.

Du kan ha solglasögon på. En hel del har det på begravningar för att det inte ska synas att de gråter.

Lycka till
Citera
2018-10-16, 12:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Lyssna inte på alla skenheliga här som dömer dig utan att själv veta hur det känns.

Tvivlar starkt på att du överhuvudtaget vet vad "skenhelig" betyder, det verkar onekligen inte så i alla fall.

Jag behöver inte veta hur "det" (vad fan nu "det" är) känns för att säga att det är förbannat respektlöst att dyka upp hög på en begravning där den avlidne dött i överdos.

På ungefär samma sätt behöver jag inte veta hur det känns att vara pedofil för att säga att det är förbannat äckligt att talla på småbarn.

Samhället accepterar ingen av dem, och av en bra anledning.
Citera
2018-10-16, 13:36
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Hej en nära vän till mig dog i överdos sorgligt nog för en månad sen ungefär, nu ska begravningen bli av på onsdag nästa vecka.

Jag fullständigt avskyr begravningar och det känns otroligt läskigt med så mycket olikt folk killen var ung 21 år bara Kommer säkert vara över 500 där.

Min sociala fobi kommer döda mig jag måste vara hög för att klara av detta evenemang.

Men känner fan att det är respektlöst att vara påtänd synligt för hans familj så vad fan ska jag knarka för att kunna klara av detta. Ngt kmr jag gå på men vet ej vad som blir bäst.

Hur brukar ni göra och vilka droger tar ni på begravningar.

MVH

Du måste inte bli hög för att gå på en begravning.

Om det var en nära vän borde du ju känna en del av dennes vänner också som förmodligen själva kommer att dyka upp på begravningen. Se till att vara där i tid och gå och sätt dig ned med dem så att du inte behöver känna dig omgiven av främlingar ifall det känns jobbigt för dig. Gråt ifall du känner för det, det kommer vara många andra som gör det också och det är inget fel med det.

Du behöver inte nödvändigtvis stanna och dricka kaffe, äta bullar och prata med folket efteråt. Det räcker med att gå fram till den anhöriges närmsta och säga något i stil med att du beklagar sorgen och sedan kan du åka hem.

Alla avskyr begravningar.

edit: Eftersom du redan verkar vara inställd på att ta droger och det jag skriver kanske inte spelar någon roll så hoppas jag bara att du inte gör det för att bli "hög" utan endast för att lindra eventuell ångest. Dvs; kom inte dit som någon jävla flödderjocke utan ta en Stesolid om du nu måste men se till att inte berusa dig.
Senast redigerad av Zot^ 2018-10-16 kl. 13:51.
Citera
2018-10-16, 14:21
Medlem
Uppenbart att folk här dömer på ett märkligt sätt. TS skriver att han lider av social fobi, det är inte otänkbart att h*n inte skulle kunna gå på någon tillställning "nykter".

Jag skulle säga lågdos benzo + LITE öl, så lite som möjligt som krävs för att göra ångesten hanterbar.
Citera
2018-10-16, 15:40
Medlem
irrelevants avatar
Ta inte något som du blir alldeles bäng av. Tjack är en svindålig ide. Ett par starköl kan du väl nöja dig med? Ingen märker det om du håller dig lugn.
Citera
2018-10-16, 15:44
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Dra i dig några linor ladd. Undvik lyrika, risken att du somnar är övervägande stor.

Ta för i helvete inte ladd. Kanske tjack då istället. Det kan du faktiskt ta.
Citera
2018-10-16, 16:14
Medlem
Känns väl sådär att lukta öl på begravning dock, då borde en stesolid/sobril vara att föredra. Risken är stor att du ångrar dig i efterhand om du tar för mycket, så håll dig till lägsta möjliga dos som du får effekt av.
Citera
2018-10-16, 16:38
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Ta för i helvete inte ladd. Kanske tjack då istället. Det kan du faktiskt ta.

Tjack är smutsigt och gör sig hispig och stirrig. Med ladd klarar du av de mesta. Dessutom går han inte runt och pratat som om han har limmat ihop sina käkar.
Citera
2018-10-16, 18:33
Medlem
Hej!

Jobbat en del inom branschen med begravningar.

Mitt tips ta inte droger det är en överhängande risk att bli utkickad!
Dra i dig två starka öl precis innan sätt dig långt bak i kyrkan/lokalen.
Berätta för vaktmästare/begravningsentreprenör att du lider av social fobi om du känner att du blir sonderad.

Gå inte fram vid avsked, skippa begravningskaffet efter, ta de droger du behöver så fort du kommit där ifrån.

Du går dit enbart för din skull och och den avlidne skit i allt annat.

Detta är ett seriöst råd!
Jag är en helt drogfri människa, men jag förstår ändå vad beroende innebär.

Ditt mål är att klara runt 40 minuter i en bänk/stol.
Omgiven av människor som inte har en sekunds fokus på dig.

Ölen om du verkligen drar i dig dom snabbt kommer fungera som avslappning. Göm någon öl i närheten/på dig som du kan ta så snabbt du kommer ut.

Ta dig snabbt hem gör vad du måste.

Klarar du av detta kan du leva med gott samvete att du var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in