Citat:
Ursprungligen postat av
soloInvestor
Hej en nära vän till mig dog i överdos sorgligt nog för en månad sen ungefär, nu ska begravningen bli av på onsdag nästa vecka.
Jag fullständigt avskyr begravningar och det känns otroligt läskigt med så mycket olikt folk killen var ung 21 år bara Kommer säkert vara över 500 där.
Min sociala fobi kommer döda mig jag måste vara hög för att klara av detta evenemang.
Men känner fan att det är respektlöst att vara påtänd synligt för hans familj så vad fan ska jag knarka för att kunna klara av detta. Ngt kmr jag gå på men vet ej vad som blir bäst.
Hur brukar ni göra och vilka droger tar ni på begravningar.
MVH
Du måste inte bli hög för att gå på en begravning.
Om det var en nära vän borde du ju känna en del av dennes vänner också som förmodligen själva kommer att dyka upp på begravningen. Se till att vara där i tid och gå och sätt dig ned med dem så att du inte behöver känna dig omgiven av främlingar ifall det känns jobbigt för dig. Gråt ifall du känner för det, det kommer vara många andra som gör det också och det är inget fel med det.
Du behöver inte nödvändigtvis stanna och dricka kaffe, äta bullar och prata med folket efteråt. Det räcker med att gå fram till den anhöriges närmsta och säga något i stil med att du beklagar sorgen och sedan kan du åka hem.
Alla avskyr begravningar.
edit: Eftersom du redan verkar vara inställd på att ta droger och det jag skriver kanske inte spelar någon roll så hoppas jag bara att du inte gör det för att bli "hög" utan endast för att lindra eventuell ångest. Dvs; kom inte dit som någon jävla flödderjocke utan ta en Stesolid om du nu måste men se till att inte berusa dig.