2018-10-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Jag väger 100 kg c:a jag behöver således mer alkohol än en yngre flicka som väger 60 kg för att bli packad.
Egentligen bara bonnförnuft.

Självklart var flickan packad.

Man måste ju ta flera parametrar i beaktning.
Vikten på personen, tiden man druckit, mängden man druckit, maten man ätit, hur ofta man dricker.
Så kontentan av det är att det kan variera en hel del från person till person, men även från tillfälle till tillfälle.

Alltså kan hon varit berusad, eller mindre berusad, eller olika grader däremellan.
Citera
2018-10-19, 13:11
Bannlyst
4 år i fängelse för oaktsam våldtäkt. Domarna har hårdnat för sexuella brottslingar.
Citera
2018-10-19, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Vikten på personen, tiden man druckit, mängden man druckit, maten man ätit, hur ofta man dricker.
Så kontentan av det är att det kan variera en hel del från person till person, men även från tillfälle till tillfälle.

Alltså kan hon varit berusad, eller mindre berusad, eller olika grader däremellan.

Innan pratade man om fyllesex men efter samtyckeslagen i juli kan man inte hänvisa till det längre.
Citera
2018-10-19, 13:13
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du missade nog ironin i det inlägg du svarade på.
Tror du att ett troll förstår ironi?
En som påstår att BO-s förhör är trovärdigt när det inte ens finns publicerat och själv väljer vilka delar som MGM uppgett är trovärdiga eller inte. Kallar BO för anställd, påstår att DNA är avgörande i fallet osv osv. En verklighetsfrånvänd person som har en egen agenda och skapar egna trådsanningar.

Nej där är ironin bortkastad.
Citera
2018-10-19, 13:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper

Alla jag känner i restaurangbranschen har en rätt hög tolerans mot alkohol.
Citera
2018-10-19, 13:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Snälla, DNA kommer att vara av stor vikt. Förstår du inte det själv? Det är bevis på att han gjort saker som kan likställas som samlag. Hennes ord, polisanmälan..samt ljudinspelningen gör ju att bevisningen är extremt stark.

DNA styrker ju att ett sexuellt övergrepp begåtts..utan hennes samtycke.

Du är ju för fan pantad. Jag brukar sällan gå på folk här på FB så hårt men jag och andra har förklarat ett dussintal gånger att DNA spelar inte roll i detta fall. Det är totalt oviktigt då han säger att dom haft sex.

Du trollar ju sönder tråden med din överdrivna kärlek mot brottsoffret, före vi ens vet om hon är ett brottsoffer. Var tvungen ta en paus härifrån för pallade inte ditt spammande med totalt idiotiska inlägg sprutande ut varannan minut. Men det fortsätter ju bara. Det är ingen hejd.
Citera
2018-10-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Om du går nerår lite i promemorian ser du ärendeöversikt där står
Våldtäkt mot kvinna sen till höger brottskod 0661

Brottskod 0661 säger
Våldtäkt inkl grov mot kvinna över 18 år inomhus

Kan någon reda ut vad brottskoden betyder. Vad menas med våldtäkt ink grov ?
Citera
2018-10-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du är ju för fan pantad. Jag brukar sällan gå på folk här på FB så hårt men jag och andra har förklarat ett dussintal gånger att DNA spelar inte roll i detta fall. Det är totalt oviktigt då han säger att dom haft sex.

Du trollar ju sönder tråden med din överdrivna kärlek mot brottsoffret, före vi ens vet om hon är ett brottsoffer. Var tvungen ta en paus härifrån för pallade inte ditt spammande med totalt idiotiska inlägg sprutande ut varannan minut. Men det fortsätter ju bara. Det är ingen hejd.

Även ett erkännande av brott måste styrkas med andra bevis, som underbygger vad den misstänkte själv säger.
Citera
2018-10-19, 13:25
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Våldtäkt inklusive grov våldtäkt.
Citera
2018-10-19, 13:26
Medlem
jockenr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo

0661 Fullbordad våldtäkt, grov våldtäkt inomhus mot kvinna
Citera
2018-10-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Våldtäkt inklusive grov våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av jockenr1
0661 Fullbordad våldtäkt, grov våldtäkt inomhus mot kvinna

Ok tack. Men vist stämmer det att han sitter häktad för våldtäkt. Inte grov våldtäkt ?.
Citera
2018-10-19, 13:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Även ett erkännande av brott måste styrkas med andra bevis, som underbygger vad den misstänkte själv säger.

Han har inte erkänt något brott. Det går inte att visa att aktuella brottet begåtts med hjälp av DNA i detta fall då han medgett att dom haft någon form av sex redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in