Lööf är ett vidrigt, narcissistiskt as (dyrkar ultraegoisten Ayn Rand,
sprängfyller sin retorik med JAG, MIN, MITT som ingen annan) som anser att hon har rätt att stoppa hela världen för att hon ska leka hjälte i en saga som hon inbillar sig att hon lever i.
Vi såg det redan för 10 år sedan i omröstningen om FRA-lagen. Alla vuxna i rummet var med i matchen, men fjortisnyliberalen Annie Johansson skulle såklart sätta sig på tvären. Hon lät sig motvilligt övertalas att rätta in sig i ledet, och efteråt ställde hon sig inför riksdagen för att snyfta om sin hjältinna Dagny Taggart i Atlas Shrugged. “Snyfta” är alltså inte bildligt talat – den megalomana idioten stod bokstavligt talat och bölade i talarstolen. En och annan juvenil ryggradsromantiker jublade, resten rullade med ögonen och suckade.
2018 leker hon alltså Dagny Taggart igen. Häromdagen yrade hon om att hon vägrar bli “gisslan” till SD. Detta kommer alltså från samma blockmongo som hållit riksdagen, talmannen, journalistkåren och hela svenska folket gisslan i två månader för att hon inte kan acceptera resultatet av ett demokratiskt val. Istället för att hon ska komma ut ur sin förnekelsebubbla kräver hon att alla andra ska komma in i den och servera henna allt hon vill ha på silverfat. Alliansregering med S och MP som lydiga stödpartier ska hon minsann ha, annars tänker hon hålla världen i pausläge. Hon njuter av att dra ut på det i oändlighet, det har blivit en drog, för så länge det pågår kretsar världen kring henne. Hennes lilla pissparti blev inte ens hälften så stora som SD, men ändå tar hon sig rätten att godtyckligt ogiltigförklara 1,1 miljoner SD-röster och 0,5 miljoner V-röster, samt blockera 1,7 miljoner M- och KD-röster och 1,8 miljoner S-röster.
Jag har aldrig föraktat en svensk partiledare mer än Lööf. Bengt Westerberg är förvisso en stark kandidat som vinner hatligan pga den enorma skarpa skada han lyckades göra. Lööf har ännu bara hunnit förstöra skarpt genom gymnasielagen, och i övrigt mest bara poserat och obstruerat en massa. Men vänta bara, tids nog kommer hon att ha skrivit historia som får Westerberg att blekna...