Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 19:34
  #1
Medlem
Detta är väldig inofficiell information som jag delar med mig här. Det är upp till er själva om ni väljer att tro på detta, men det jag berättar om ni är högst sannolikt då jag har fått det att veta genom kontakter som arbetar i navet av valet i olika former. Jag vill inte outa något eller någon då det kan leda till konsekvenser för personerna/organisationen.

Tro det eller ej, Annie Lööf blir Sveriges statsminister 2018. S kommer att stödja en regering med C + L + MP. En extremt svag regering men å andra sidan så väljer S hellre denna konstellation än att Alliansen tar makten. Eftersom alliansen inte vill ta makten med hjälp av SD så blir det i princip omöjligt för dem att axla makten.

S ligger väldigt nära C och L i massor av frågor, S vill dock hålla SD och Moderaterna utanför. I denna situationen lyckas S fortfarande indirekt styra Sverige samtidigt som regeringen är svag och måste ständigt samarbeta för att hålla sig kvar. MP har ständigt sökt sig till L och C. C och L har sagt att det vill samarbeta över blocken om det behövs, och som ni vet, så behövs verkligen det för att hålla SD utanför. Förlorarna är SD och Moderaterna. S kommer vara mindre förlorare eftersom de lyckas hålla sina riktiga fiender utanför. KD står givetvis också utanför. S vill gärna stå utanför regeringen i höst då vi troligtvis närmar oss en lågkonjuktur och det är bättre att rusta för nästa val. S räknar inte med att L + MP + C lyckas riva ner något som S har byggt upp utan att samarbeta med S. De kommande åren blir därmed en svag regering som inte lyckats åtgärda mycket mer än miljö och liberala frågor.
__________________
Senast redigerad av Fenora 2018-09-05 kl. 19:50.
Citera
2018-09-05, 19:42
  #2
Medlem
"Superhemliga mötet: "De ser Lööf som en blivande statsminister""
https://www.vn.se/article/ser-loof-s...l-maktspelare/
https://samnytt.se/vad-gjorde-annie-...gruppens-mote/
http://www.friatider.se/annie-l-f-kl...ilderberg-2017

http://www.youtube.com/watch?v=hNkt9P3iTJA&t=3m27s
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-09-05 kl. 19:45.
Citera
2018-09-05, 19:43
  #3
Medlem
Inte särskilt revolutionerade information du kommer med... C:s eventuella samregerande med S har ju diskuterats fram och tillbaka det senaste året...
Citera
2018-09-05, 19:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
"Superhemliga mötet: "De ser Lööf som en blivande statsminister""
https://www.vn.se/article/ser-loof-s...l-maktspelare/

Stämmer att ryktet finns med som artikeln visar men informationen jag har kommit åt är mer ett facit vad vi kan vänta oss i höst.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Inte särskilt revolutionerade information du kommer med... C:s eventuella samregerande med S har ju diskuterats fram och tillbaka det senaste året...

Vet inte om jag håller med där, tycker inte det har diskuterats om det.
Citera
2018-09-05, 19:46
  #5
Medlem
Att S skulle bli passivt stöd åt en halvalliansregering är inte trovärdigt. Det vore döden för S.

Släpper S fram Lööf som statminister är sossarna historia.

Kommer inte hända.
Citera
2018-09-05, 19:47
  #6
Medlem
MP kommer åka ut, samt att C kommer få runt 6-8%, de blir inge statsminister eller regering av det.
Citera
2018-09-05, 19:49
  #7
Medlem
Hexen666s avatar
Skulle ju inte vara helt osannolikt men snacka om att väljarna skulle straffa dom fethårt för det. S skulle upphöra att existera som parti till 2022 och SD & Afs skulle bli megastora. Är dom verkligen så korkade att dom gör en sån grej?
Citera
2018-09-05, 19:52
  #8
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Att S skulle bli passivt stöd åt en halvalliansregering är inte trovärdigt. Det vore döden för S.

Släpper S fram Lööf som statminister är sossarna historia.

Kommer inte hända.
Precis. S är ju ett sådant parti som lever och finns till för makten till varje pris. Det är DNAtDom kan samarbeta hur som helst nästan...bara dom får får fatta avgörande besluten.
Citera
2018-09-05, 19:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Ska vi se... SD+M+KD, Jimmie blir THE PRESIDENT!

Mitt tips

Låter som något jag hade röstat för men tyvärr blir det inte så, 50% i riksdagen måste rösta för denna minoritetsregering. Informationen jag har är det som gäller i höst om inte alliansen når 50% av rösterna. Den sannolikheten är extremt låg.

Annie Lööf vill inget annat än att bli statsminister, hon har det i sikte sedan länge, hon positionerade sig som ett vågmästarparti. Väldigt smart då detta kommer leda till statsministerroll.
Citera
2018-09-05, 19:53
  #10
Medlem
namataras avatar
Så länge SD (och liknande mindre patrask inte värda att nämna här), M och Kd hålls utanför så skulle jag korka upp champagnen!
Citera
2018-09-05, 19:53
  #11
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Ska vi se... SD+M+KD, Jimmie blir THE PRESIDENT!

Mitt tips
Alla partier har ju målat in sig i ett hörn när det gäller SD. Kan dom verkligen backa från det?
Citera
2018-09-05, 19:54
  #12
Medlem
Vänstervridna S ligger väldigt långt från C i snart sagt alla frågor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback