Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-15, 19:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Ett land är inte ett företag. Företag är diktaturer, men länder mer demokratiska.

Barn lär sig inte att sluta leka av föräldrar, utan hjärnan förändras med åren.

Snarare är det så att framåt 12-årsåldern anses det larvigt att leka (vissa undantag, som dans, idrott, rollspel, teater och TV-spel). Många gamla folkvisor vi hör till jul och midsommar påminner om allmogens lek i förindustriella Sverige.
Citera
2018-10-19, 12:20
  #14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Många människor i Sverige blir arga om man lägger sig i deras sätt att leva. Vissa av dessa personer har sin egen åsikt om vad som är bäst för Sverige, och det kan jag acceptera, även om jag INTE håller med dem. Men sen finns det andra som struntar i Sverige, och som bara bryr sig om sitt eget liv och sin egen lycka. De verkar se Sverige som en lekplats eller ett nöjescenter.
Och dessa människor ser troligen politik och demokrati, som ett sätt att göra livet bättre för dem själva, oavsett hur det blir för andra människor.

På en arbetsplats funkar det INTE att de anställda gör det som de själva vill. Och på en arbetsplats funkar det INTE att säga till chefen: "Håll käften och lägg dig inte i mitt liv!".
På en arbetsplats måste de anställda göra som arbetsgivaren vill. Detta är nödvändigt för att arbetsplatsen ska fungera, och INTE bli en lekplats/nöjescenter.

Och därför undrar jag varför så många människor verkar se Sverige, och jorden, som en lekplats/nöjescenter? Var kommer den inställningen ifrån?

Förresten, jag tror jag vet. Den inställningen är troligen medfödd. Det är därför barn leker så mycket. Sen uppfostras barnen av sina föräldrar, och de leker INTE så mycket längre. Men sen när de flyttar hemifrån, då börjar VISSA människor leka igen. Och det är eventuellt pga dessa människor, som världen ser ut som den gör nu.

Vad tror ni?

Jag gör vad jag vill. Jag råkar vara född i Sverige, vilket jag är ytterst tacksam för, men Sverige har ingen rätt över mig. Jag accepterar straff om jag överskrider demokratiskt uppsatta regler, men jag överskrider dem om jag vill. Jag är min egen, jag har rätt till mitt liv och rätt till att göra precis vad fan jag vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback