2006-02-14, 14:12
Medlem
Pestbarns avatar
Jag har kommit på en grej, typ som en marknadsföringsgrej. Nu är det så att jag skulle behöva lite respons på just min idé. Dvs. om ni tror att det skulle kunna slå igenom, och faktiskt i praktiken fungera.

Läs hela idén här

Tror ni att detta skulle funka? För jag har kontaktat 3 st företag hittills, men ännu inte fått något svar. Tips på hur man ska gå tillväga?
Citera
2006-02-14, 14:40
Medlem
nuhjs avatar
låter som en intressant idé tycker jag, men:

¤ Hur har du tänkt att ta betalt?
¤ Hur stor del av kakan får den som vinner med sitt bidrag?
¤ Vad tjänar företaget på detta mot att låta en reklambyrå göra det?
¤ Vad har företaget för potentiell chans att bidraget från Er blir bättre än hos en reklambyrå?
¤ Vem bestämmer vilket bidrag som vinner? Omröstning? Företaget? Du?
Citera
2006-02-14, 14:52
Medlem
oGGos avatar
flyttas från webutveckling och grafisk formgivning till Reklam och marknadsföring

eder moderator
Citera
2006-02-14, 15:23
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
låter som en intressant idé tycker jag, men:

¤ Hur har du tänkt att ta betalt?
¤ Hur stor del av kakan får den som vinner med sitt bidrag?
¤ Vad tjänar företaget på detta mot att låta en reklambyrå göra det?
¤ Vad har företaget för potentiell chans att bidraget från Er blir bättre än hos en reklambyrå?
¤ Vem bestämmer vilket bidrag som vinner? Omröstning? Företaget? Du?

1. Inte alls, det är gratis.
2. Den får sin logga publicerad på företagets hemsida (vilket faktiskt kan vara en snygg merit)
3. Dom slipper göra en logga själva, plus att många medlemmar har större kunskaper än de flesta företagsanställda inom grafisk formgivning.
4. Det blir billigare hos oss (gratis alltså)
5. Det är vi administratörer som avgör vem som vinner. Och om företagsrepresentant så vill, så får denne också vara med och bestämma.
Citera
2006-02-14, 15:35
Medlem
nuhjs avatar
1. Inte alls, det är gratis. Det känns ändå som att man ska ta en summa för det för att det ska kännas seriöst från er sida, annars blir det nog mer "hej, vi är ett internetforum som vill göra er logga, snällasnällasnällasnällasnälla" istället för "vi kan erbjuda er en kvalitativ logotyp till ett överkomligt pris"
2. Den får sin logga publicerad på företagets hemsida (vilket faktiskt kan vara en snygg merit) Ja det är det
3. Dom slipper göra en logga själva, plus att många medlemmar har större kunskaper än de flesta företagsanställda inom grafisk formgivning. I er marknadsföring då gentemot företagen kanske det är på sin plats att visa upp lite exempel.
4. Det blir billigare hos oss (gratis alltså) Nej.. billig penning.
5. Det är vi administratörer som avgör vem som vinner. Och om företagsrepresentant så vill, så får denne också vara med och bestämma. I så fall föreslår jag att administratörerna utser finalister (typ 5-6 bidrag) som representanten utser vinnare från.
Citera
2006-02-14, 15:39
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
1. Inte alls, det är gratis. Det känns ändå som att man ska ta en summa för det för att det ska kännas seriöst från er sida, annars blir det nog mer "hej, vi är ett internetforum som vill göra er logga, snällasnällasnällasnällasnälla" istället för "vi kan erbjuda er en kvalitativ logotyp till ett överkomligt pris"
2. Den får sin logga publicerad på företagets hemsida (vilket faktiskt kan vara en snygg merit) Ja det är det
3. Dom slipper göra en logga själva, plus att många medlemmar har större kunskaper än de flesta företagsanställda inom grafisk formgivning. I er marknadsföring då gentemot företagen kanske det är på sin plats att visa upp lite exempel.
4. Det blir billigare hos oss (gratis alltså) Nej.. billig penning.
5. Det är vi administratörer som avgör vem som vinner. Och om företagsrepresentant så vill, så får denne också vara med och bestämma. I så fall föreslår jag att administratörerna utser finalister (typ 5-6 bidrag) som representanten utser vinnare från.

1. Ja, stämmer. Men det blir lite mycket krångel då, för då vill vinnaren ha en andel osv. och det blir jobbigt att lösa det på bästa sätt. Men jag ska prata med resten angående detta.

3. Det finns en del exempel i tidigare tävlingar vi anordnat "for fun". Annars har vi vissa medlemmars hemsidor, som för det mesta är grymt snygga.

5. Superbra idé med finalister, det hade jag inte ens tänkt på.
Citera
2006-02-14, 15:54
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
1. Ja, stämmer. Men det blir lite mycket krångel då, för då vill vinnaren ha en andel osv. och det blir jobbigt att lösa det på bästa sätt. Men jag ska prata med resten angående detta.

3. Det finns en del exempel i tidigare tävlingar vi anordnat "for fun". Annars har vi vissa medlemmars hemsidor, som för det mesta är grymt snygga.

5. Superbra idé med finalister, det hade jag inte ens tänkt på.

1: Sant, men det kanske går att lösa genom att vinnaren blir betalad direkt av företaget?

3: Mycket bra!

5: varsågod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in