• 1
  • 2
2018-10-14, 11:06
Medlem
Jag var på Mediamarkt och köpte en Asus-laptop med win 10 som varit demo-ex, och självklart missade dom att omformatera den.

Så nu har den bara en användare som inte är admin och när jag ska ändra en admin-inställning kommer det upp en ruta som kräver lösenord men som saknar ett fält att skriva in det på, det finns bara en "Nej"-knapp.

Kan jag komma runt detta och återställa datorn på något sätt eller måste jag ta datorn till Mediamarkt igen?
Citera
2018-10-14, 11:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Gör om och gör rätt säger du till Mediamarkt.

Om du nu ska köpa en dator där så bör du åka ner igen och infomerar om detta.
Citera
2018-10-14, 11:42
Medlem
psychotropics avatar
Så, formatera den? Det tar bokstavligen 10 sekunder.
Citera
2018-10-14, 11:45
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Jag var på Mediamarkt och köpte en Asus-laptop med win 10 som varit demo-ex, och självklart missade dom att omformatera den.

Så nu har den bara en användare som inte är admin och när jag ska ändra en admin-inställning kommer det upp en ruta som kräver lösenord men som saknar ett fält att skriva in det på, det finns bara en "Nej"-knapp.

Kan jag komma runt detta och återställa datorn på något sätt eller måste jag ta datorn till Mediamarkt igen?
Jag vet inte riktigt vad du vill få ut av tråden(?).
Antingen åker du tillbaka med datorn eller så installerar du om Windows själv.
Citera
2018-10-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag vet inte riktigt vad du vill få ut av tråden(?).
Antingen åker du tillbaka med datorn eller så installerar du om Windows själv.
Jag vill få hjälp med hur man installerar om windows eller formaterar utan att vara admin. Jag har ganska långt till mediamarkt.
Citera
2018-10-14, 11:52
Medlem
BigFatCones avatar
Dollar mot donuts säger att det finns ett återställningsläge som återställer datorn till fabriksläge.
Citera
2018-10-14, 11:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Jag vill få hjälp med hur man installerar om windows eller formaterar utan att vara admin. Jag har ganska långt till mediamarkt.
Det här borde väl räcka?
(FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows

Annars borde det stå i manualen för din dator hur man gör fabriksåterställning.
Citera
2018-10-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dollar mot donuts säger att det finns ett återställningsläge som återställer datorn till fabriksläge.
Vill du utveckla? När jag försöker återställa i kontrollpanelen verkar det krävas att jag är admin.
Citera
2018-10-14, 12:00
Medlem
Minns inte exakt men tror det är f12 du ska klicka på ett par gånger under bootup för att komma till återställning. Radera alla partitioner, skapa nya partitioner, sedan är det bara att klicka sig vidare och vänta.

Tillägg: Det är olika knappar beroende på tillverkare, tror asus har f12 men är inte helt 100
Citera
2018-10-14, 12:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vill du utveckla? När jag försöker återställa i kontrollpanelen verkar det krävas att jag är admin.
https://smallbusiness.chron.com/rest...ngs-53444.html

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Minns inte exakt men tror det är f12 du ska klicka på ett par gånger under bootup för att komma till återställning. Radera alla partitioner, skapa nya partitioner, sedan är det bara att klicka sig vidare och vänta.

Tillägg: Det är olika knappar beroende på tillverkare, tror asus har f12 men är inte helt 100
Det beror lite på vad du är ute efter att göra.
Citera
2018-10-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror lite på vad du är ute efter att göra.

Jag förstod det som så att han ville blåsa hela disken?
Citera
2018-10-14, 12:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag förstod det som så att han ville blåsa hela disken?
Det ska man kunna göra från recovery-läget. Sen är det väl sjukt onödigt att blåsa hela disken om man ändå ska installera Windows direkt? Finns det verkligen fortfarande så mycket bloat att det är värt jobbet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in