Citat:
Ursprungligen postat av
x12
Titta med förstoringsglas ned i den pci-e sockel grafikkortet sätts. Är poler där brända (borde då vara ordentligt svarta) eller böjda så de ligger snett och kan gå ihop när kortet sätts i? Det här är ganska sällsynt, särskilt då datorn funkat ett år, men det är iaf gratis att titta ändå, så man förlorar inget på det.
Om nätagget är modulärt, använd inte samma interna kablage som fanns från tidigare nätagg, pga pinout på nätagg-sidan mycket ofta skiljer mellan fabrikat, skiljer mellan modeller inom samma märke och t.o.m mellan revisioner inom samma modellserie.
Startar datorn med grafikkortet i, men endast utan bilskärmskabel isatt? Använd jordat eluttag.
Inget av detta? Testa med ett annat grafikkort.
Har inget förstoringsglas just nu, men vad jag kan se ser sockeln på moderkortet bra ut.
Jag köpte faktiskt ett modulärt nätagg corsair cx 750m, hade ett icke modulärt innan, cx500. Så kabel problemet ska inte va några konstigheter. Ska faktiskt försöka lämna tillbaka det imorgon. Så satte tillbaka mitt cx500 och testa starta den utan grafikkort och de funka.
Nope, datorn startade aldrig med grafikkortet i.
Har tyvär ingen gammal dator liggandes som jag kan använda som kanin. Eller nått gammalt grafinkort liggandes.
Får chansa på ett grafikkort imorn. Tack