Har använt Skandiabanken i många år och gillar dom,men i veckan togs 2 tjänster bort utan info till kunderna,
Den första tjänsten är sk microspar, där man kunde välja att avrunda ett köp upp till en vissa summa som sattes in på ett nytt valfritt konto i Skandiabanken, köper man för ex 168 kr ,kunde man välja att 180 drogs och 12 kr sattes in på ett microsparkonto, blir en hel del pengar på ett år ;-)
Den klara jag mig väl utan iochförsig
Den andra är en säkerhetsfunktion,vid varje köp eller uttag fick man ett sms om det, för några år sedan pep det till i mobilen och ett sms sa att någon hade gjort ett köp med mitt kort (troligtvis skimmats) en flygbiljett, jag spärrade kortet direkt därefter, fick åxå pengarna tillbaka
Men nu togs dessa tjänster bort, pratade med deras support och svaret jag fick var att för få använde tjänsterna
nån här som jobbar i bankbranschen och har en aning om varför, gissar på att dom tjänsterna kostar pengar för banken och därav togs bort ?
Ingen info till kunderna att dessa tjänster skulle tas bort utan bara helt plötsligt var dom borta!