2018-10-11, 19:17
Medlem
Det är så att min bostadsförening har tidigare tecknat tv/bredband/telefoni gruppavtal med bredbandsbolaget.
Där ingick 250mbit bredband, tv bas paket samt telefoni.
Men nu är det så att BBB har blivit uppköpt av telenor, därav har deras kunder även förts över till telenor.
I telenors baspaket ingår 100mbit, vilket jag nu har.
Men deras tv bas palet ingår mycket fler kanaler än vad vi fick från bbb..
Men jag har fortfarande samma kanaler som jag hade innan 1,2,4,6 förutom Kunskapskanalen som telenor verkar ha tagit bort.

Rent spontant kan jag tycka om dom ska sätta in sitt egna bas bredbandsavtal till mig så kan dom väl ge tv baspaket.. inte mer än rätt. Jag har ringt in till telenor men dom säger att jag måste köpa ett utökat tv paket om jag vill ha fler kanaler.. det jag egentligen stör mig mest på är att jag inte har kunskapskanalen, då jag gillar den kanalen väldigt mycket samt att jag redan betalat för den då den ingår i tv o radiotjänst.. men enligt telenor så måste jag betala dom också för att få Kunskapskanalen.. men deras andra kunder som har tv baspaket behöver inte det.. dessutom har dom typ 6 kanaler mer..,
Citera
2018-10-11, 19:39
Medlem
Ring upp igen och förklara situationen igen.
Tillägg sedan "Så du menar att jag ska säga upp mitt avtal och teckna nytt igen för att få baspaketet som jag redan betalar för idag?".
Sen kan du tjata lite över hur efterblivna dem är som tvingar dig göra såhär och be om att få snacka med chefen. Var en fitta, det lönar sig alltid.
Tror inte de får lägga på heller om du inte är aggressiv så var bara jävligt jobbig.
Citera
2018-10-11, 19:43
Medlem
constants avatar
Antagligen har föreningen tecknat ett nytt avtal, förhoppningsvis till ett betydligt lägre pris.

Kolla med föreningen.
Citera
2018-10-11, 19:43
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipex
Ring upp igen och förklara situationen igen.
Tillägg sedan "Så du menar att jag ska säga upp mitt avtal och teckna nytt igen för att få baspaketet som jag redan betalar för idag?".
Sen kan du tjata lite över hur efterblivna dem är som tvingar dig göra såhär och be om att få snacka med chefen. Var en fitta, det lönar sig alltid.
Tror inte de får lägga på heller om du inte är aggressiv så var bara jävligt jobbig.
Ja, att vara en fitta mot kundtjänst funkar nästan alltid bra

//tripportreat, tidigare kundtjänst- och supportmedarbetare
Citera
2018-10-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Det är så att min bostadsförening har tidigare tecknat tv/bredband/telefoni gruppavtal med bredbandsbolaget.
Där ingick 250mbit bredband, tv bas paket samt telefoni.
Men nu är det så att BBB har blivit uppköpt av telenor, därav har deras kunder även förts över till telenor.
I telenors baspaket ingår 100mbit, vilket jag nu har.
Men deras tv bas palet ingår mycket fler kanaler än vad vi fick från bbb..
Men jag har fortfarande samma kanaler som jag hade innan 1,2,4,6 förutom Kunskapskanalen som telenor verkar ha tagit bort.

Rent spontant kan jag tycka om dom ska sätta in sitt egna bas bredbandsavtal till mig så kan dom väl ge tv baspaket.. inte mer än rätt. Jag har ringt in till telenor men dom säger att jag måste köpa ett utökat tv paket om jag vill ha fler kanaler.. det jag egentligen stör mig mest på är att jag inte har kunskapskanalen, då jag gillar den kanalen väldigt mycket samt att jag redan betalat för den då den ingår i tv o radiotjänst.. men enligt telenor så måste jag betala dom också för att få Kunskapskanalen.. men deras andra kunder som har tv baspaket behöver inte det.. dessutom har dom typ 6 kanaler mer..,
Detta nedan från Telenors sida:
"Telenor har under många år hört ihop med Bredbandsbolaget, men det är inte förrän nu vi blir ett gemensamt bolag. I praktiken innebär det att vi kommer fortsätta leverera tv och bredband till samma kvalitet, hastighet och pris - men nu som Telenor istället för Bredbandsbolaget"
Telenor har ju ägt Bredbandsbolaget i över 10 år, men bolagsförändring har skett nu.
Citera
2018-10-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Detta nedan från Telenors sida:
"Telenor har under många år hört ihop med Bredbandsbolaget, men det är inte förrän nu vi blir ett gemensamt bolag. I praktiken innebär det att vi kommer fortsätta leverera tv och bredband till samma kvalitet, hastighet och pris - men nu som Telenor istället för Bredbandsbolaget"
Telenor har ju ägt Bredbandsbolaget i över 10 år, men bolagsförändring har skett nu.

Okej, som jag förstår det då så ska mitt gamla avtal då gälla.. För min bostadsförening har ej ändrat något med avtalet. Konstigt att jag inte längre har 250mbit bredband då utan 100mbit.. Nått är det som inte stämmer iaf. Får nog ringa in å jobba mig som tidigare inlägg skrivit..
Aja. Egentligen bryr jag mig inte så jätte mycket. Lite smått störande bara.
Citera
2018-10-12, 21:20
Medlem
Citat:
Aja. Egentligen bryr jag mig inte så jätte mycket. Lite smått störande bara.
Det är förmodligen något tekniskt fel. Troligtvis på dina saker, så är väldigt onödigt att vara dryg.
Citera
2018-10-12, 21:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför ens ha TV bas paket. Köp en Chromecast och kör via svtplay.se, tv4play.se, viafree.se och dplay.se istället.

Men om du givet vill ha det kvar så skriver under på att det är bara att tjata lite och säga att man säger upp abonnemanget så löser det nog sig.
Citera
2018-10-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Varför ens ha TV bas paket. Köp en Chromecast och kör via svtplay.se, tv4play.se, viafree.se och dplay.se istället.

Men om du givet vill ha det kvar så skriver under på att det är bara att tjata lite och säga att man säger upp abonnemanget så löser det nog sig.

Jag är datornörd ända ut i fingerspetsarna.. Har inte bara en Chromecast hemma ska jag säga dig😁... Jag stör mig bara på att dom gör så!
TV baspaket måste jag ha, för det är avtal via bostadsrättföreningen. Det ingår alltså i avgiften vare sig jag vill det eller inte.

TV är ju as bra när man inte vet vad man vill titta på.. Dessutom brukar jag använda tvn som sömn medicin 😁
Senast redigerad av HejFrans 2018-10-12 kl. 21:39.
Citera
2018-10-12, 21:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag är datornörd ända ut i fingerspetsarna.. Har inte bara en Chromecast hemma ska jag säga dig😁... Jag stör mig bara på att dom gör så!
TV baspaket måste jag ha, för det är avtal via bostadsrättföreningen. Det ingår alltså i avgiften vare sig jag vill det eller inte.

TV är ju as bra när man inte vet vad man vill titta på.. Dessutom brukar jag använda tvn som sömn medicin 😁

Jo rätt ska vara rätt. Ingår det ska det ingå! Men hör som sagt av dig till kundtjänst om detta. Grejen med både TV och bredband är att man får aldrig något gratis. En viss uppkoppling som en kund tecknade för flera år sedan för ett visst pris är fortsatt samma pris även om det för nya kunder numera är betydligt lägre. Men ringer man bara upp och säger att jag funderar på att lämna för de nya betalar X och jag betalar betydligt högre ja då får man det nya priset inte ovanligt tillsammans med fler fördelar.

Det är så den branschen funkar. De vill inte förlora dig som kund men man måste själv höra av sig.
Citera
2018-10-13, 14:26
Medlem
miikoss avatar
Reglerna är att dessa kaneler ska vara tillgäliga i kabeltv-nät (gäller ej villor):

1. SVT1/SVT2/Barnkanalen/SVT24/Kunskapskanalen

2. Om regioalt material sänds i någon av dessa kanaler, så måste man visa det som är avsedd för området.

3. Finns fler än 100 anslutna i nätet, så måste man även lägga till en lokal-kanal om sådan finns på orten.

Fler än dessa kanaler är inget kan man kräva, men oftast så ingår fler.

https://www.mprt.se/sv/att-sanda/tv/...andningsplikt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in