Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-11, 22:31
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
Det är väl lite underligt att du väljer på trådstarter du själv gjort (i laidback). Menar att det kanske skulle ge lite mer tyngd åt förslaget om du kunde förankra det genom att visa exempel på trådar i övriga forumet, dvs sådant som alla kan läsa, även de utan laidback status.
I (FB) Egna texter: noveller och lyrik som jag skrev i trådstarten är det användbart för alla som skriver egna texter.
Citera
2018-10-11, 23:38
  #26
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
I (FB) Egna texter: noveller och lyrik som jag skrev i trådstarten är det användbart för alla som skriver egna texter.

Förstår fortfarande inte varför det skulle vara användbart att bara skriva i versaler. Att skriva en text i versaler gör ju inte texten bättre direkt, utan är ju mer om den som skriver den. Då är det ju bättre att skriva så alla förstår och använda ett skrivsätt som alla kan läsa, dvs som vi gör nu. Skulle någon skriva med enbart versaler i t.ex P-U skulle den tråden försvinna, eftersom att skriva med versaler är som att ropa "Se på mig!".
Citera
2018-10-11, 23:41
  #27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
Förstår fortfarande inte varför det skulle vara användbart att bara skriva i versaler. Att skriva en text i versaler gör ju inte texten bättre direkt, utan är ju mer om den som skriver den. Då är det ju bättre att skriva så alla förstår och använda ett skrivsätt som alla kan läsa, dvs som vi gör nu. Skulle någon skriva med enbart versaler i t.ex P-U skulle den tråden försvinna, eftersom att skriva med versaler är som att ropa "Se på mig!".
Varför vill du bestämma över hur folk ska kunna skriva sina egna texter? Fattar du inte poängen med det forumet?
Citera
2018-10-12, 00:36
  #28
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja antagligen, om jag skriver ett inlägg i endast versaler blir bara första bokstaven i alla ord det och resten gemener, fattar inte varför.
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Du Har Rätt, Detta Visste Jag Ej, Tack För Info
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
JA FÖR MIG OCKSÅ. ÄVEN OM MAN REDIGERAR INLÄGGET OCH ÄNDRAR TILL VERSALER.

Alltså första bokstaven i varje ord blir stor, men inte övriga bokstäver.
Detta är klargjort månggångs. En kronologisk macka med köttet i mitten och nyttig sallad om:
((FB) Blir man bannad för att använda VERSALER?)
(FB) Använda versaler i rubriker? (Sammanfogad)
(FB) Förbjuda VERSAL-ORD i trådnamn?

Men mitt inlägg tidigare gjordes med viss knorr. Gissar ni den inte kanske jag skvallrar för admin och ber om tilltäppning av denna möjlighet till estetisk flärd & formell skumpa. (Denom kan räkna ut den, och med det sagt kan resten det likaså.)
Citera
2018-10-12, 17:07
  #29
Medlem
Om det inte är meningen att det ska gå att bara skriva med versaler om man inte försöker och råkar komma på att första ordet ska vara med gemener, då går det visst att skriva andra ord med versaler, så går det ju om man citerar. Kanske att den möjligheten också borde tas bort. Om inte det går så kan det ju lika gärna gå att skriva ej citerade inlägg med bara versaler.
Citera
2018-10-15, 17:22
  #30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Detta är klargjort månggångs. En kronologisk macka med köttet i mitten och nyttig sallad om:
((FB) Blir man bannad för att använda VERSALER?)
(FB) Använda versaler i rubriker? (Sammanfogad)
(FB) Förbjuda VERSAL-ORD i trådnamn?

Men mitt inlägg tidigare gjordes med viss knorr. Gissar ni den inte kanske jag skvallrar för admin och ber om tilltäppning av denna möjlighet till estetisk flärd & formell skumpa. (Denom kan räkna ut den, och med det sagt kan resten det likaså.)
Ja men jag menar att få skriva inlägg i endast versaler utan att kruksa har sina tillfällen ändå.
Citera
2018-10-17, 02:17
  #31
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja men jag menar att få skriva inlägg i endast versaler utan att kruksa har sina tillfällen ändå.
Du menar alltså att detta inte kvalar in, att det inte räcker med läsarens öga utan måste till ett inläggets kneplöshet? För det måste jag erkänna en teoretisk möjlighet, men stannar nog där. Jag förstår invändningen mot automatisk gemenisering – Till En Variant Man Kan Tycka Vara Fulare Och Därigenom Tjäna Sitt Syfte – men faktum kvarstår att det idag är möjligt att posta inlägg med endast versaler. (Det är inte punkten där som gör det.)
Citera
2018-10-17, 08:41
  #32
Medlem
Då det finns de som ser lite dåligt och/eller har dyslexi vore det bra om det i alla fall fanns ett alternativ i kontrollpanelen VISA ENDAST VERSALER, så att det gick att ställa in det, men som nämnts är det inte bra om det bara gick att skriva med versaler.
Citera
2018-10-17, 09:59
  #33
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Då det finns de som ser lite dåligt och/eller har dyslexi vore det bra om det i alla fall fanns ett alternativ i kontrollpanelen VISA ENDAST VERSALER, så att det gick att ställa in det, men som nämnts är det inte bra om det bara gick att skriva med versaler.

Det är nog bättre att de med dålig syn ändrar sin skärmzoom till 150% än att man börjar skriva inlägg med enbart versaler. Storleken på bokstäverna har jag svårt att tro skulle påverka en dyslektiker öht.


admin5
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback