Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 13:51
  #1
Medlem
Börjat skapa en hemsida med hjälp av one.com på deras webbhotell. Avser skriva lite om ditten och datten plus komplettera med en och annan bild.
Med tanke på att utrymmet på webbhotellet är begränsat till fem sidor på hemsidan avser jag att skriva i word samt infoga bilder i worddokumentet. När detta .dok är klart sparas det som en .html fil och laddas ner till one.com webbhotell.
För att som besökare kunna se mitt alster, skapar jag en "knapp" på hemsidan. I knappen finns en länk till mitt alster (.htmlfilen) som ligger på webbhotellet.

Nu till problemet: Vid knapptryck kommer mitt alster upp på skärmen med text men ....... utan bild??? Dock syns i vänstra övre hörnet en liten fyrkant med ett kryss i
OBS! När jag står i datorn, där jag sparade ner docfilen till en .htmlfil samt enkelklickar på .htmlfilen ..... då kommer följande text upp till höger på skärmen:

"En del bilder har blockerats i avsikt att hindra avsändaren från att identifiera din dator.
Öppna det här objektet om du vill visa bilderna."

Om jag däremot i länken från hemsidan har enbart en bild .jpg då visas bilden på hemsidan.

Sammanfattning: Känns som att det finns "en vägg" som hindrar att en bild kan visas som ligger infogad i ett .htmldokument

Vad tror Du?

mvh
Z
Citera
2018-10-10, 15:09
  #2
Moderator
Protons avatar
Flyttar till bättre forum

Programvara: Windows --> Webbutveckling och javascript
/Moderator
Citera
2018-10-10, 15:13
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkzes
Börjat skapa en hemsida med hjälp av one.com på deras webbhotell. Avser skriva lite om ditten och datten plus komplettera med en och annan bild.
Med tanke på att utrymmet på webbhotellet är begränsat till fem sidor på hemsidan avser jag att skriva i word samt infoga bilder i worddokumentet. När detta .dok är klart sparas det som en .html fil och laddas ner till one.com webbhotell.
För att som besökare kunna se mitt alster, skapar jag en "knapp" på hemsidan. I knappen finns en länk till mitt alster (.htmlfilen) som ligger på webbhotellet.

Nu till problemet: Vid knapptryck kommer mitt alster upp på skärmen med text men ....... utan bild??? Dock syns i vänstra övre hörnet en liten fyrkant med ett kryss i
OBS! När jag står i datorn, där jag sparade ner docfilen till en .htmlfil samt enkelklickar på .htmlfilen ..... då kommer följande text upp till höger på skärmen:

"En del bilder har blockerats i avsikt att hindra avsändaren från att identifiera din dator.
Öppna det här objektet om du vill visa bilderna."

Om jag däremot i länken från hemsidan har enbart en bild .jpg då visas bilden på hemsidan.

Sammanfattning: Känns som att det finns "en vägg" som hindrar att en bild kan visas som ligger infogad i ett .htmldokument

Vad tror Du?

mvh
Z
Nej.

Problemet beror till största sannolikhet att sökvägen till bilden inifrån din genererade html är felaktig, därför syns den inte.

Tidigare wordversioner har levererat HTML av ytterst bristfällig kvalitet, men kollar man igenom den html som genererats och letar rätt på img-tagge(taggarna) som finns däri och kollar sökvägen till bilden är det ju inte alldeles otroligt att den pekar fel, alternativt till och med pekar på nån lokal sökväg.

Utan att ha sett din html är det dock svårt att sia om vad som är rätt, men med tanke på att den kommer ur Word vet jag heller inte om jag är så intresserad av att se den heller ärligt talat så att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback