2018-10-10, 08:27
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...@kProQ7xf5bsQ/

Citat:
På tre veckor har samma klädbutik i Skärholmen centrum utsatts för två smash and grab-kupper.

Vi ser en ökning av denna typ av brott när butikerna kommer ut med nya, dyra och exklusiva märkesjackor. Jag antar att det finns en andrahandsmarknad, annars skulle det inte förekomma, säger operativ koordinator på Skärholmspolisen.

En tonårsmamma i området berättar att stulna jackor har blivit en statussymbol på hennes barns skola.

– Det har blivit en statusgrej att ha baxade kläder, det säljs massor på nätet. Min son säger att han inte vill ha dyra kläder om de är köpta, då är han ett rikemansbarn. Kläderna har mer status som snodda

Vad säger ni om detta? Stämmer det? Är det en bra utveckling av samhällets syn på ditt och mitt?

I vilka områden gäller detta?
Citera
2018-10-10, 08:31
Medlem
CarolusXIIs avatar
Det är i ghettona i städernas förorter där det på allvar är status med stulna kläder. Det är de små fjollorna med stulna Gucci-tröjor och becknaeväskor som tycker sånt är status.
Citera
2018-10-10, 08:39
Medlem
Det går alltid trender hos ungdomar, gärna sådant som provocerar.
Rån och stöld kallas "att shoppa" det går över när nästa trend kommer, då blir det jojo, skateboard eller samlarkort och vips så är de vuxna upprörda över det.
Citera
2018-10-10, 09:02
Medlem
MENA folk 100%.
Jag kan ju själv säga att jag inte direkt är förtjust i rikemansbarn som får allt betalat av farsan, men hade garanterat valt dem över skabb folket på den skolan alla dar i veckan.
Senast redigerad av JannesKamel 2018-10-10 kl. 09:06.
Citera
2018-10-10, 09:34
Medlem
Rotschildjugends avatar
Stulet godis smakar alltid bättre. Samma med upptagna kvinnor.

Vad många cucks i denna tråd inte fattar är det handlar om vad man kan göra inte vad man bör göra. Inte ens blattarna med jackorna fattar det. Inte ännu iaf.
Citera
2018-10-10, 09:37
Medlem
Ghostemanes avatar
Detta har pågått i söderort under årtionden. Jag har flertalet gånger blivit utsatt för halvhjärtade rånförsök av min woolrich jacka, främst i Farsta området, och då ser jag endå rätt elak ut på mina 195cm. Det spelar dock ingen roll så länge man är svensk, kickers tror att alla svennar är fjollor och handlar därefter.
Citera
2018-10-10, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...@kProQ7xf5bsQ/

Vad säger ni om detta? Stämmer det? Är det en bra utveckling av samhällets syn på ditt och mitt?

I vilka områden gäller detta?
Ja, stulna märkeskläder är väl inget nytt?
Dyra saker är ju alltid ett byte??
Senast redigerad av Polemika 2018-10-10 kl. 10:33.
Citera
2018-10-10, 11:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Har länge varit populärt bland ghettoblasters i USA att ha "tagsen" kvar på kepsen etc. Fett gangsta att sno kläder.

Exempel (varning: extremt ghetto, bör ej ses av känsliga skattebetalare): https://youtu.be/hfqnqVP1cJ4?t=25
Citera
2018-10-10, 11:22
Medlem
Klownfaces avatar
Status inför vem? Det lokala loser/blattegänget? Det nya Sverige..
Citera
2018-10-10, 11:41
Medlem
TheChains avatar
Privata äganderätten är ett västerländskt koncept. Tillåt mig misstänka att detta rör sig om invandrarkillar med bakgrund från MENA-länderna, givet brottens och områdets natur. Men Jonas Sjöstedt tycker säkert det är bra för han respekterar inte heller äganderätten och här växer hans nya väljarunderlag upp (jag var tvungen ).
Citera
2018-10-10, 11:55
Medlem
Hur vet någon (annan) om en jacka är stulen eller köpt?
Citera
2018-10-11, 21:55
Medlem
Allt med ett märke som symboliseras "dyrt" t.ex dem där parajumper jackorna är status i hood3n.
Att ha stulna kläder är kanske inte status som den vilsna mamman menar.

Alla fattar att johnells i skrhlm:en har fått in nytt parti av dem jackorna.
Storebror brush och co gick loss när dem såg att ställen var fylda med nya jackor 😂👍

Kan sätta 10k på att morsan i artikeln lätt har köpt minst en jacka till sina kids för att hen skall ha "ghetto status" 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in