Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-14, 18:05
  #37
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag måste säga att det är lite svårt att veta vad släkten Bonnier tycker om något över huvud taget. Att de är ägare av en viss tidning betyder trots allt inte per automatik att de styr precis vad som skrivs i tidningen eller detaljstyr tidningens agenda. Ska jag gissa lite så skulle jag snarare tro att ägarna av DN och Expressen, precis som andra ägare, mest är ute efter att deras verksamhet genererar vinst. Den politiska slagsidan och hatet mot SD skulle jag tro har sin grogrund längre ned i organisationen i form av anställda "journalister" som snarare är aktivister och propagandister.

Jag kan förstås ha fel då jag inte har någon aning om hur mycket direktiv rörande tidningarnas innehåll som kommer från ägarna men jag skulle tro att redaktionen har relativt fria tyglar så länge det inte påverkar företagets ekonomi negativt eller genererar för mycket dålig PR.

Vilket djävla skitsnack du far med!



Går det inte in i huvudet på folk att ägarna av mediahusen får betalt för att driva en agenda?

Pröjsar Soros och Saudierna $$$$ åt Bonniers för att bedriva PK så kan du ge dig fan på att PK kommer basuneras ut via sina megafoner.

Fatta nu!
Citera
2018-10-14, 18:32
  #38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Vilket djävla skitsnack du far med!



Går det inte in i huvudet på folk att ägarna av mediahusen får betalt för att driva en agenda?

Pröjsar Soros och Saudierna $$$$ åt Bonniers för att bedriva PK så kan du ge dig fan på att PK kommer basuneras ut via sina megafoner.

Fatta nu!

Då får du allt lägga fram lite bevis för att så är fallet. Har Soros eller den regimen i Saudiarabien gjort betalningar till Bonnier så kan vi diskutera den saken, men först källor!

Vidare rörde inte mitt inlägg hur och/eller av vilka Bonnier eventuellt finansieras utan snarare huruvida ägarfamiljen detaljstyr innehållet och agendan i de tidningar de äger. Om det nu är så att de faktiskt gör detta får du gärna lägga fram lite bevis för att så är fallet.
Citera
2018-10-14, 19:22
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Då får du allt lägga fram lite bevis för att så är fallet. Har Soros eller den regimen i Saudiarabien gjort betalningar till Bonnier så kan vi diskutera den saken, men först källor!

Vidare rörde inte mitt inlägg hur och/eller av vilka Bonnier eventuellt finansieras utan snarare huruvida ägarfamiljen detaljstyr innehållet och agendan i de tidningar de äger. Om det nu är så att de faktiskt gör detta får du gärna lägga fram lite bevis för att så är fallet.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9806/12/soros.html
Citera
2018-10-14, 19:43
  #40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9806/12/soros.html

Visst, att Soros är en lobbyist och globalist av rang är det ingen som ifrågasätter, men att utifrån en artikel publicerad 98 där det enda som nämns om Bonnier är följande:

Citat:
De närmaste dagarna ska Soros träffa kungaparet, Carl Bildt, familjen Wallenberg och familjen Bonnier.

... dra slutsatsen att Soros dikterar vad familjen Bonnier gör och att de i sin tur sätter agendan och detaljstyr innehållet i bland annat DN är minst sagt aningen långsökt.

Min poäng är att man inte kan vara säker på vad medlemmar av familjen Bonnier anser om ditt eller datt enbart utifrån vad som skrivs i DN. För att göra en sådan koppling måste man först veta hur mycket ägarfamiljen lägger sig i redaktionens arbete och utöver att de tillsatt Wolodarski, vilket förvisso är illa nog, har jag ingen aning om hur mycket de lägger sig i själva verksamheten.
__________________
Senast redigerad av Vintergrisen 2018-10-14 kl. 19:46.
Citera
2018-10-14, 23:49
  #41
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, att Soros är en lobbyist och globalist av rang är det ingen som ifrågasätter, men att utifrån en artikel publicerad 98 där det enda som nämns om Bonnier är följande:



... dra slutsatsen att Soros dikterar vad familjen Bonnier gör och att de i sin tur sätter agendan och detaljstyr innehållet i bland annat DN är minst sagt aningen långsökt.

Min poäng är att man inte kan vara säker på vad medlemmar av familjen Bonnier anser om ditt eller datt enbart utifrån vad som skrivs i DN. För att göra en sådan koppling måste man först veta hur mycket ägarfamiljen lägger sig i redaktionens arbete och utöver att de tillsatt Wolodarski, vilket förvisso är illa nog, har jag ingen aning om hur mycket de lägger sig i själva verksamheten.

DN och alla andra mer eller mindre värdelösa svenska mediamegafoner är en framtidslös och dyr djävla förlustaffär för ägarna. Därför pimpar ägarna redaktionerna till högstbjudande torsk.

Bara genom att bedriva agendajournalistik kan ägarna tillskansa sig pengar under bordet eller genom andra tjänster och gentjänster går det att ”stå ut med” minussiffrorna.

Det är ingen ideell verksamhet som bedrivs. Tror du något annat är du bra djävla naiv.

Fatta nu!
Citera
2018-10-15, 10:50
  #42
Medlem
MrWins avatar
Det är inte enbart Bonnier som hatar SD. MSM i allmänhet hatar SD. Det är t o m så att i hela västvärlden hatar MSM invandringskritiska partier.

MSM har med sina snyftreportage under årtionden hetsat politiker till en human flyktingpolitik. MSM pumpar ständigt ut sin invandringsvänliga propaganda. Det här sker inte bara i Sverige utan i hela västvärlden. Med tiden har massinvandring kommit att ingå i vår värdegrund. Därmed anser MSM att det inte är en fråga för politiker att ta upp..

Trots denna självklarhet (sic) har SD i Sverige och andra partier i Europa haft det dåliga omdömet att vilja debattera massinvandring. Därmed uppstår detta hat mellan MSM och invandringskritiska partier som SD i Sverige, Front National i Frankrike, AfD i Tyskland.
Citera
2018-10-15, 17:17
  #43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
DN och alla andra mer eller mindre värdelösa svenska mediamegafoner är en framtidslös och dyr djävla förlustaffär för ägarna. Därför pimpar ägarna redaktionerna till högstbjudande torsk.

Bara genom att bedriva agendajournalistik kan ägarna tillskansa sig pengar under bordet eller genom andra tjänster och gentjänster går det att ”stå ut med” minussiffrorna.

Det är ingen ideell verksamhet som bedrivs. Tror du något annat är du bra djävla naiv.

Fatta nu!

Så kan det vara, men som vi brukar säga här på Flashback, källa på det!

PS och OT: Var inte "Fatta nu" någon slags feministisk kampanj en gång i tiden?
Citera
2018-10-15, 17:35
  #44
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Tror snarare att antisemitism ökar ju mer polariserat samhället blir. Det fanns inte en chans i världen att sju miljoner etniska svenskar skulle dra igång ett pogrom mot landets 20.000 judar. Det är när majoritetsbefolkningen känner sig hotad som frågor om lojalitet och tillhörighet kommer upp.
Så är ju fallet och det är fruktansvärt roligt fundera över. Det verkar nämligen som att judarna själva inte funderar över det, märkligt nog. Undantag finns givetvis men som helhet verkar judiska krafter tro att man kan söndra och härska enbart genom tussa sina fiender mot varandra. Och det fungerar i ett någorlunda civiliserat samhälle där ett hyggligt fungerande våldsmonopol agerar garant för att juden får fortsätta att styra.

I ett balkaniserat samhälle där klyftorna är avgrundsdjupa och etniska enklaver sluter sig närmare sina egna - dvs precis det scenario som juden eftersträvar med sin söndra-och-härska-agenda - där kommer juden att förlora precis varje gång. Och det av de där gamla vanliga skälen. Man är en fåtalig minoritet och sedlar och tidningsrubriker går inte att slåss med om motståndaren dyker upp med en Kalasjnikov.

Det finns ett skäl till varför det blir pogromer varenda gång ett samhälle går åt helvete. Därför borde det ligga i judens intresse att smörja maskineriet och se till så att konflikter inte uppstår. Men nejdå... Gång på gång på gång begår man samma misstag, som om det judiska självhatet kräver att man banar väg för sin egen undergång. Sedan slickar de överlevande sina sår och stickar på sin offerkofta under ett antal decennier och sedan börjar man om igen på samma väg som alltid.
__________________
Senast redigerad av Haverism 2018-10-15 kl. 17:37.
Citera
2018-10-16, 03:34
  #45
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så kan det vara, men som vi brukar säga här på Flashback, källa på det!

PS och OT: Var inte "Fatta nu" någon slags feministisk kampanj en gång i tiden?

Följ pengarna.

Fatta nu!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback