Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-17, 22:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Tja

Behöver tips på sömntabletter eller liknande som man sommar utav. Har testar atarax men mår rent ut sagt skit dagen efter. Har inte problem med att somna pga psykisk ohälsa eller liknande utan går upp 04:00 vissa dagar och behöver 8h sömn för att må bra. Kan inte somna 20:00 pga oväsen utifrån samt att jag går upp 09:00 resterande dagar.

Därför undrar jg ifall det finns några vettiga tabletter man kan ta för att somna enklare

Prova 1 tsk glycine + magnesium en timme innan sova, kan hjälpa.
Kreatin + Koffein kan man ta dagen efter ifall man sovit dåligt. förbättrar koncentrationen o minskar negativa inverkningen av dålig sömn.
Citera
2018-10-17, 23:49
  #14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Phenibut går att sova på och läkemedlet är helt receptfritt.

Finns det att köpa receptfritt på apotek i Sverige?
Citera
2018-10-17, 23:51
  #15
Medlem
Åksjuketabletter "Postafen" gör mig sjukt trött. Varje gång vi åkt båt och seglat har jag sovit bort hela trippen. Och då bara av en halv tablett.
Citera
2018-10-18, 11:51
  #16
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Finns det att köpa receptfritt på apotek i Sverige?
På vanliga blatte och svenne-apotek så är svaret nej. Valeriana jovisst... Men på darknet såsom DM finns det mer än vad du kan önska. Jag tycker du ska handla med bitcoins istället för att spendera tid och pengar med att gå till vården och tigga och be om att få sova. Förnedrande.
Finns även helt laglig sådana apotek för dig som konsument, om det skickas inom Sverige. Polisen får typ endast titta på det, men måste sen lämna dig det åter.
Citera
2018-10-20, 00:15
  #17
Medlem
5htp, l-tryptofan, l-theanine, rosenrot och magnesium 1h före sängdags så kommer ni sova otroligt bra och djupt!
Citera
2018-10-20, 00:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Finns det att köpa receptfritt på apotek i Sverige?

jag har för mig att phenibut är olagligt här i sverige väll? men går ju att få tag på ändå
Citera
2018-10-27, 03:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
5htp, l-tryptofan, l-theanine, rosenrot och magnesium 1h före sängdags så kommer ni sova otroligt bra och djupt!

5-hydroxytryptofan samt tryptofan är inte tillåtet receptfritt i Sverige, de anses "psykoaktiva" p.g.a. kopplingen till serotonin, samma med melatonin som förövrigt borde vara det bättre alternativet. Hur fan man förbjuder en essentiell aminosyra är bortom mig. Kan lika bra förbjuda mjölk med samma tankegång.
Citera
2018-10-29, 18:07
  #20
Medlem
5-HTP, Magnesium i olika former tillsammans med C-vitamin. Och som ovan nämnds Postafen, 3-5st men tappar i effekt om den tas dagligen, så 2-3ggr/v. Finns ett gäng Nootropica och peptider också, men har inte tid att gå in på dom nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback