2018-10-07, 18:26
Medlem
Barbarmannens avatar
Det de flesta inte vet, men som jag vet då jag alltid är i balans med the science är att missbrukare sjukt ofta har ASPD. 90% av alla med ASPD missbrukar och 50-60% av alla missbrukare har ASPD. Oftast blbir det så här då de inte riktigt finner nöje i att vara empatiska människor och de har höga krav på "action".

Trots detta så läggs typ alla psykpengar i det här landet på missbrukare, varför är det så här? Är det helt enkelt som på alla andra områden, nämligen att politiken och vetenskapen inte går hand i hand? Alla människor är i grund och botten fina snöflingor bla bla bla? Tror jag har hittat sanningen här va?

Vad tror ni?

Kuriosa är att personer med ASPD frigör 3 gånge rså mycket dopamin av centralstimulerande.
Senast redigerad av Barbarmannen 2018-10-07 kl. 18:43.
Citera
2018-10-07, 18:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Antisocial personlighetsstörning karaktäriseras, precis som antisocialt beteende, av en grundläggande bristande respekt för andra människors rättigheter, bristande förmåga att känna skuld och av att inte bry sig om sociala normer. Personer med denna störning är ofta inblandade i kriminella aktiviteter. Psykopati uppfattas ofta som en grav variant av antisocial personlighetsstörning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Antisocial_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2018-10-07, 18:37
Medlem
Treantprotectors avatar
Håller med, dödsstraff på alkoholism och spelberoende.
Citera
2018-10-07, 18:40
Medlem
ImmortalEssences avatar
Presentera lite källor om du vill bli tagen seriös, dina spekulationer och åsikter är inte mycket värda din snöflinga

Nej tror inte du är något på spåren, missbruk kan vara till följd av ångest, depression eller som du säger. Men dina siffror har du bara dragit ur röven. Vill du att vi ska påstå saker också utan bevis?

70-80% av alla missbrukare är goda människor som aldrig skulle skada en fluga, så nu är du motbevisad, vilken givande tråd
Senast redigerad av ImmortalEssence 2018-10-07 kl. 18:46.
Citera
2018-10-07, 18:41
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector

Det där är ett påstående som ajg tidigare skulle ställt mig helt främmande inför men med dessa siffror måste jag ta det i beaktande. Alltså 90% av alla med ASPD har missbruk, det är skyyyyyyyyhöga siffror. Finns knappast så få siffror som talar om en sådan stark korrelation som gällande detta.

Visst det finns missbrukare som inte har ASPD men det är runt 40%.

Med andra ord borde AA-möten vara de mest psykopatinfekterade mötena som finns.

INTE ENS I FÄNGELSET finns det så här hög procentandel ASPD-drabbade!
Citera
2018-10-07, 18:41
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Håller också med på detta.
Citera
2018-10-07, 18:42
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Belägg gärna dina påståenden med fakta.

Att det läggs pengar på "dåliga människor" är minst lika viktigt ur ett samhällsperspektiv som om det läggs pengar på "bra" människor?

Sen så håller jag inte med dig. Jag har spenderat hela mitt vuxna liv bland missbrukare. Och visst så är ASPD säkert vanligare bland oss, men långt ifrån alla, eller ens de flesta. Däremot så är det nog mycket vanligare bland de som sticker ut mest, alltså de kriminella missbrukarna.
Citera
2018-10-07, 18:46
Medlem
Barbarmannens avatar
Finns inget bättre än att krossa allt mostånd med hjälp av vetenskaplgia siffror.
Här har ni bevis för allt det jag påstår

"tice system (American Psychiatric Association, 2000).
Substance abuse is highly prevalent in people with Axis II disorders.
Axis II diagnoses range from 44% among those who abuse alcohol to 79%
among those who abuse opiates, with the most prevalent Axis II diagnosis
being ASPD (Verheul, et al., 2005). Twin studies have indicated that there
may be a genetic factor linking antisocial behavior and substance use
disorders (Krueger, Hicks, Patrick, Carlson, Iacono, & McGue"
https://epublications.marquette.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1022&context=gjcp

https://www.simplerecovery.com/antisocial-personality-disorder-and-addiction
" disorder also end up becoming criminals when they violate the law and abusive substances will worsen their conditions as well as any chances of improvement. According to the Journal of Substance Abuse Treatment, 90% of people with antisocial personality disorder end up having an addiction with 40%-50% addicted to drugs or alcohol. It is important for those with this disorder to seek help before they ruin the lives of themselves or others."
Citera
2018-10-07, 18:47
Medlem
Spelar det någon roll att det är hemska människor? I missbruk kommer de att kosta sitt samhälle miljonbelopp och förmodligen leva i våldsam kriminalitet. Tar de sig ur missbruket kommer samhället att bli mycket mindre drabbat av dessa personer, personlighetsstörningar eller inte.
Citera
2018-10-07, 18:48
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Spelar det någon roll att det är hemska människor? I missbruk kommer de att kosta sitt samhälle miljonbelopp och förmodligen leva i våldsam kriminalitet. Tar de sig ur missbruket kommer samhället att bli mycket mindre drabbat av dessa personer, personlighetsstörningar eller inte.

De tar sig inte ur missbruket.

Det finns i teorin andra metoder
Citera
2018-10-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Det de flesta inte vet, men som jag vet då jag alltid är i balans med the science är att missbrukare sjukt ofta har ASPD. 90% av alla med ASPD missbrukar och 50-60% av alla missbrukare har ASPD. Oftast blbir det så här då de inte riktigt finner nöje i att vara empatiska människor och de har höga krav på "action".

Trots detta så läggs typ alla psykpengar i det här landet på missbrukare, varför är det så här? Är det helt enkelt som på alla andra områden, nämligen att politiken och vetenskapen inte går hand i hand? Alla människor är i grund och botten fina snöflingor bla bla bla? Tror jag har hittat sanningen här va?

Vad tror ni?

Kuriosa är att personer med ASPD frigör 3 gånge rså mycket dopamin av centralstimulerande.

Tror att du har knäckt det. Eftersom psykopati ofta hör samman med detta. Vad tror du är fördelaktigt att ”lida av” inom makteliten, politiker, höga chefer? Japp! You naild it.
Citera
2018-10-07, 18:53
Medlem
ImmortalEssences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Finns inget bättre än att krossa allt mostånd med hjälp av vetenskaplgia siffror.
Här har ni bevis för allt det jag påstår

"tice system (American Psychiatric Association, 2000).
Substance abuse is highly prevalent in people with Axis II disorders.
Axis II diagnoses range from 44% among those who abuse alcohol to 79%
among those who abuse opiates, with the most prevalent Axis II diagnosis
being ASPD (Verheul, et al., 2005). Twin studies have indicated that there
may be a genetic factor linking antisocial behavior and substance use
disorders (Krueger, Hicks, Patrick, Carlson, Iacono, & McGue"
https://epublications.marquette.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1022&context=gjcp

https://www.simplerecovery.com/antisocial-personality-disorder-and-addiction
" disorder also end up becoming criminals when they violate the law and abusive substances will worsen their conditions as well as any chances of improvement. According to the Journal of Substance Abuse Treatment, 90% of people with antisocial personality disorder end up having an addiction with 40%-50% addicted to drugs or alcohol. It is important for those with this disorder to seek help before they ruin the lives of themselves or others."
Du skrev att 50-60% av alla missbrukare hade ASPD i TS, din rubrik är att missbrukare oftast är hemska människor men din egna studie motbevisar detta (40-50% är inte en majoritet om du inte visste det)

"Alltid i balans med the science"
Senast redigerad av ImmortalEssence 2018-10-07 kl. 18:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in