kungen är ett geni, det har ja läst många gånger i aftonbladet. Så han kan fan ta sin briljans och bli vd för hovet AB, vilka tillgodoser sådana tjänster vinkning till folkmassa, äta måltider och klippa band.
men då tänker ni kanske, "men hur i hela världen ska sverige klara sig utan sin stadschef, vi behöver honom så mycket annars kommer vi att bli tvingade att bli en republik". Jag säger frukta inte, för jag har en listig plan för hur vi ska kunna få bort kungen utan att förändra hela vårt lands styre.
Vi tillsätter en kanin som stadschef. Kaniner är mycket sympatiska djur och skulle troligen få stort stöd från befolkningen. De kan dessutom bajsa små pluttar, vilket annat land har en stadschef som kan bajsa pluttar om jag får fråga?
jag själv kan ta hand om vår älskade stadschef för en kostnad på enbart 99 miljoner kronor om året, varav 10 miljoner går till diverse eksklusivt djurfoder, leksaker kompisar osv. Resterande minus kostnader för utlandsbesök till olika länder går till mig. På detta sätt sparar vi en hel miljon kronor om året, pengar som kan användas till vägar, skolor sjukhus osv. Så, vilka är mned mig