2010-05-27, 16:01
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsplan
Är representaton=(mingla, dricka bubbelvatten, äta snittar) att ARBETA?

kan DU sluta använda SHIFT när DU skriver !!!?
Citera
2010-05-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmacka
kan DU sluta använda SHIFT när DU skriver !!!?
Okej
Citera
2010-05-27, 16:05
Medlem
Chopinowskis avatar
Hade vi inte nyss exakt den här diskussionen? Varför skapa massa redundanta trådar?
Citera
2010-05-27, 16:05
Medlem
sebbeharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Fast å andra sidan.... Om du nu vill kalla det socialbidrag så gör ju Hovet helt rätt. De ansöker om bidrag där de vid ansökan redovisar vad bidraget skall användas till, när det sedan fått pengarna kan de använda det till vad som helst, så gör väl alla bidragssnyltare. Om det däremot inte är ett bidrag utan ett budgetanslag så redovisar man ju årets utgifter och har man överskott så går pengarna tillbaks.

K.O.
Citera
2010-05-27, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsplan
rimligtvis billigare än Bernadotte
Kan man verkligen säkert säga det? Och är en president lika bra ur ett marknadsföringsperspektiv?
Är inte så säker på det.
Citera
2010-05-27, 16:30
Medlem
jonas401s avatar
läste förra veckan i metro att drottningen minglade till sig 150 nya jobb i skåne. Jag tror helt ärligt att vi tjänar in pengarna vi lägger ut för dem i form av turism och näringsliv.
Citera
2010-05-27, 17:15
Medlem
kungen är ett geni, det har ja läst många gånger i aftonbladet. Så han kan fan ta sin briljans och bli vd för hovet AB, vilka tillgodoser sådana tjänster vinkning till folkmassa, äta måltider och klippa band.

men då tänker ni kanske, "men hur i hela världen ska sverige klara sig utan sin stadschef, vi behöver honom så mycket annars kommer vi att bli tvingade att bli en republik". Jag säger frukta inte, för jag har en listig plan för hur vi ska kunna få bort kungen utan att förändra hela vårt lands styre.
Vi tillsätter en kanin som stadschef. Kaniner är mycket sympatiska djur och skulle troligen få stort stöd från befolkningen. De kan dessutom bajsa små pluttar, vilket annat land har en stadschef som kan bajsa pluttar om jag får fråga?
jag själv kan ta hand om vår älskade stadschef för en kostnad på enbart 99 miljoner kronor om året, varav 10 miljoner går till diverse eksklusivt djurfoder, leksaker kompisar osv. Resterande minus kostnader för utlandsbesök till olika länder går till mig. På detta sätt sparar vi en hel miljon kronor om året, pengar som kan användas till vägar, skolor sjukhus osv. Så, vilka är mned mig
Citera
2010-05-27, 17:25
Medlem
Krehs avatar
Mycket bra att vi fortfarande är en monarki.
Citera
2010-05-27, 17:33
Medlem
Karatepungs avatar
Vi sållar oss till en mycket exklusiv skara då vi vi har haft ett oavbrutet kungadöme i över tusen år. Nu tycker du att vi ska bryta denna tradition för att den kostar oss kaffepengar varje år.

Jag blir så trött på alla historielösa sossar som grinar för minsta tillstymmelse av orättvisa.
Citera
2010-05-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Vi sållar oss till en mycket exklusiv skara då vi vi har haft ett oavbrutet kungadöme i över tusen år. Nu tycker du att vi ska bryta denna tradition för att den kostar oss kaffepengar varje år.

Jag blir så trött på alla historielösa sossar som grinar för minsta tillstymmelse av orättvisa.

är det å andra sidan logiskt att betala ut massa pengar när man inte behöver det. 100 miljoner är 100 miljoner, gämför du det me dbmp är det ingenting, gämför du det med nerskärningarna på utbildning i min kommun är det enormt mycket.

sen kan vi väll ta detta med avensjukan en gång för alla. De får 60 mille om året för ingenting, jag studerar och har ingen lön att tala om, är det verkligen så konstigt att man är avensjuk? försvinner alla argument om man är avensjuk? ja är asvensjuk på barrack obama också, men jag tycket inte att han ska avsättas för att jag inte har några argument för det. förstår du?
Citera
2010-05-27, 18:03
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
är det å andra sidan logiskt att betala ut massa pengar när man inte behöver det. 100 miljoner är 100 miljoner, gämför du det me dbmp är det ingenting, gämför du det med nerskärningarna på utbildning i min kommun är det enormt mycket.

sen kan vi väll ta detta med avensjukan en gång för alla. De får 60 mille om året för ingenting, jag studerar och har ingen lön att tala om, är det verkligen så konstigt att man är avensjuk? försvinner alla argument om man är avensjuk? ja är asvensjuk på barrack obama också, men jag tycket inte att han ska avsättas för att jag inte har några argument för det. förstår du?

Förstår du att du bara ser till kostnader? Förstår du att med din argumentation vore det rationella valet att avveckla varenda tillstymmelse till näringsverksamhet?
Citera
2010-05-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Förstår du att du bara ser till kostnader? Förstår du att med din argumentation vore det rationella valet att avveckla varenda tillstymmelse till näringsverksamhet?

nej, man skulle till och med kunna ta de pengarna man sparar på monarkin och stoppa in i olika program, de skulle säkerligen göra större nytta där.

sluta gärna med att stoppa ord i munnen på mig, för du inser väll att med din argumentation vore det rationella valet att ge kungahuset 20 gånger mer.
Senast redigerad av sykes90 2010-05-27 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in