• 1
  • 2
2006-02-13, 19:50
Medlem
Jag har några frågor om droger.

1. Vilka droger är populärast?
2. Vilka droger är dyrast?
3. Varför använder just du droger?
4. Vilka bieffekter har drogerna?
5. Vilka personer använder droger?
6. Berätta om hur du startade med droger och varför.

M.V.H dodddel
Citera
2006-02-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doddel

M.V.H dodddel

Eh, vad ska du ha detta material till, en skoluppsats eller? Vad menar du med "droger"? Menar du substanser att berusa sig med så kan jag garantera att svaret på fråga ett är alkohol.

Vilka droger som är dyrast? Det beror på hur mycket man konsumerar av drogen. Eller menar du att du vill veta vilken substans som är dyrast? Det beror på vart på jorden man befinner sig.

Och vadå "vilka personer använder droger"? Vill du ha en stereotyp? Svar: vem som helst.
Din morsa, dina kompisar, a-lagaren på torget, kostymkillen på Stureplan, städerskan på ett vanligt företag, poliser... ALLA är potentiella droganvändare. Sorry, men det finns ingen stereotyp.

Bieffekter? Börja med att ta reda på vad olika DROGER heter i medicinsk form och läs i Fass. Det är alltid en början. Bieffekterna av alkohol och nikotin kanske du känner till redan?

Jag har en fråga till dig:
Är det här inlägget på allvar? I så fall hoppas jag att du är 14 år och att din lärare har satt dig på att skriva en uppsats om droger och nu vill du göra en "enkät" bland MISSBRUKARE och registerar dig på Flashbacks forum för att få seriösa svar från riktiga KNARKARE.

Tough luck, tror inte du kommer att få många seriösa svar - och dina frågor går för övrigt inte att svara på utan att du begränsar dem sanslöst mycket. Ursäkta den råa tonen i mitt inlägg, men jag är a) på dåligt humör b) less på fördomar.

/m
Citera
2006-02-13, 20:11
Medlem
sagolandets avatar
Vet ej.. Antar det är cannabis.

LSD är dyrast per mängd/vikt.

Intersant att tänka i andra tankebanor samt får man nya ideer mm.

Mer eller mindre bieffekter beronde på vilka droger man tar.

Det finns av alla folkslag genom tider.

Jag var nyfiken och ville prova nya saker i livet, sen fick det mig en helt annan bild av droger speciellt halluciogen.

För mer information rekomderar jag att du kollar närmare på
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=3
Mer fakta om droger http://www.erowid.com

Tycker att dina frågor är rätt korkade - skolarbete på gång?
Citera
2006-02-13, 20:19
Medlem
FTSs avatar
1. I Sverige så är det koffien, alkohol och nikotin som är populärast. Av de olagliga drogerna så är cannabis vanligast, iaf där jag bor.

2. Kokain och heroin är rätt dyrt.

3. Nyfikenhet och verklighetsflykt.

4. Alla droger har olika effekter och bieffekter, kolla de olika drogforumen eller www.erowid.com för mer information.

5. Nästan alla... iaf om man räknar med de lagliga drogerna.

6. Gick på en hederlig fjortisfest där jag blev bjuden på hembränt, cigg och snus. Sen har det bara gått utför
Citera
2006-02-13, 20:20
Medlem
yonnys avatar
Citat:

M.V.H dodddel
Ska gotta mig lite med dina fem första frågor..
1: Knarket
2: Lyxknark
3: Samma skäl till varför folk röker. "Därför!"
4: Alla.
5: Endast jag och min kompiskrets.

6. Äntligen en vettig fråga. Det var så att jag en gång satt hemma hos en polare och vi hade inte specielly mycket att göra. Tittade på TV / lekte med datorn. "How high" (en film där dom röker cannabis) var på TV några timmar tidigare. Jag hade kollat lite på "marijuana facts" och frågat en kille i Israel som säger sig använda denna drog. Jag kommer fram till att testa en gång inte gör någon skada. Jag säger detta till min polare och han är positiv till detta. Vi lyckas röka några bloss men får ingen effekt. Den fjärde gången bestämmer vi oss får att cannabis fan inte var en kul drog, vi blev inte alls höga en enda gång. Skräphasch. Rent utav en slump råkade jag hitta två andra som satt och rökte utanför en skola. Jag fick smaka två bloss av hans joint. En minut efteråt känner jag effekten. Jag blev plötsligt gladare och kändes som allt var på topp. Jag har sedan dess läst mycket om cannabis. Min sammanfattning är att det är den ofarligaste drogen (ofarligare än t.ex alkohol och tobak), men man måste vara försiktig så att man inte sitter och röker var tredje timme. Jag har bestämt mig för att dom positiva effekterna är lååångt många fler än dom negativa. Dom negativa effekterna är: skador på lungor och luftvägar (kan motverkas genom att äta cannabis eller använda vaporizer) och risken att få böter (vilket kan motverkas genom att vara försiktig).
Citera
2006-02-13, 20:28
Bannlyst
Tobak, alkohol och cannabis.
Per dos? Kokain. Per mängd/vikt? LSD (som sagoland skrev)
Det är intressant, lärorikt och jävligt skönt (kul)
Vilken droger åsyftar du?
Smarta personer, dumma personer, framgångsrika personer, fattiga personer, mentalt skadade personer, fysiskt skadade personer, friska personer, lata personer och bodybuilders.
Allvarligt talat började jag med droger för att jag var trött på alkohol, jag ville prova nåt nytt. Efter det läste jag på och blev riktigt intresserad av psykedeliska droger (hallucinogener). *skämt* Sedan dess har jag bara avancerat i hierarkin och nu är jag en knarkkung som driver och har full kontroll över hela Sveriges drogflöde. *skämt*

Citera
2006-02-14, 10:25
Bannlyst
Citat:

M.V.H dodddel
1canabis är den mest använda drogen i världen/om du ej klassar alkohol och nikotin för narkotika.
2heroin e dyrt,, kokain e dyrt... det finns så många okända droger i sverige som e dyra
3jag använder främst amfetamin för att jag älskade det till en början och nu har jag inget annat kvar av mitt "liv" det går att resa sej upp och kämpa sej tillbaka men det är svårt utan en hjälpande hand
4det finns så många bieffekter på alla droger att dom tillsammans nog blir allt som kan hända med din kropp
5 sanningen är den att vem som hellst gör det,,, kom i håg: den du minst anar missbrukar(tänk på det innan du slänger ur dej fördommar)
6 jag vet ej riktigt hadde ingen direkt familj som brydde sej.. droger testade jag för att man va nyfiken.. fastnade med amfetamin för jag tyckte det va roligt och bra på alla sett o vis... men tro mej jag ångar allt som har med droger att göra.. visst det har gett mej en jävla livserfarenhet men det har oxå gjort att jag sumpat alla chanser en människa får i sitt liv=(

hehe men men ta lärdom av dom erfarnas berättelser
Citera
2006-02-14, 17:59
Medlem
drcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Eh, vad ska du ha detta material till, en skoluppsats eller? Vad menar du med "droger"? Menar du substanser att berusa sig med så kan jag garantera att svaret på fråga ett är alkohol.

Vilka droger som är dyrast? Det beror på hur mycket man konsumerar av drogen. Eller menar du att du vill veta vilken substans som är dyrast? Det beror på vart på jorden man befinner sig.

Och vadå "vilka personer använder droger"? Vill du ha en stereotyp? Svar: vem som helst.
Din morsa, dina kompisar, a-lagaren på torget, kostymkillen på Stureplan, städerskan på ett vanligt företag, poliser... ALLA är potentiella droganvändare. Sorry, men det finns ingen stereotyp.

Bieffekter? Börja med att ta reda på vad olika DROGER heter i medicinsk form och läs i Fass. Det är alltid en början. Bieffekterna av alkohol och nikotin kanske du känner till redan?

Jag har en fråga till dig:
Är det här inlägget på allvar? I så fall hoppas jag att du är 14 år och att din lärare har satt dig på att skriva en uppsats om droger och nu vill du göra en "enkät" bland MISSBRUKARE och registerar dig på Flashbacks forum för att få seriösa svar från riktiga KNARKARE.

Tough luck, tror inte du kommer att få många seriösa svar - och dina frågor går för övrigt inte att svara på utan att du begränsar dem sanslöst mycket. Ursäkta den råa tonen i mitt inlägg, men jag är a) på dåligt humör b) less på fördomar.

/m

Kunde inte sagt det bättre själv.
Man måste dock visa lite respekt till frågvishet från 14 och under trots dåligt humör.Där e mitt tips:vänta med svaret till morgondagen
Citera
2006-02-14, 20:06
Medlem
darws avatar
Citat:

M.V.H dodddel
I Sverige
1. koffein, alkohol och nikotin.
2. det här vill jag dela upp i tre kategorier:
2a. Per dos: LSD, heroin, kokain och ovanliga droger.
2b. Att underhålla ett missbruk: heroin.
2c. Oväntade händelser: Den drog du har på dig om du åker fast. Eller om du blir blåst av langaren.
3. Jag är beroende.
4. Alla tänkbara.
5. Alla som inte är renlevnadsmänniskor.
6. Lagliga: Jag blev bjuden och varför är nog rätt självklart. Olagliga: Jag blev bjuden, var nyfiken så jag accepterade. Köpte en femma fulgräs o sen har det knallat vidare.
Citera
2006-02-14, 21:02
Medlem
conluceos avatar
Citat:

M.V.H dodddel

1. Hasch är populärast för att den är den vanligaste "inkörsporten" samt en väldigt beroendeframkallande drog. Dessutom blir haschknarkaren dum och fattar inte att han skall sluta.
2. Kokain är dyrast, för det säjer dom på film.
3. För att få bort mina samvetskval för alla dom brott jag gör för att få mer droger... Eller vänta, jag är knarkare så jag har inga samvetskval.
4. Oberäknerlig, dålig hälsa, kan närsomhelst yxmörda någon eller sticka en bebis med en spruta. Får även jättestora pupiller och svettas en massa, samt röda ögon. Nervös och ryckig. AIDS från mina sprutor och all gubbkuk jag sugit för mera knark
5. Pundare på gatan och kriminella gangsters. Alla knarkare stjäl och prostituerar sig så alla tjuvar och prostituerade är knarkare.
6. Jag började för att dom tuffa killarna i min skola kom och tvingade mig ta en haschspruta, sen blev jag fast med haschet. Efter det så testade jag en form av majja som kallades "Skunk" som var jättestark och beroendeframkallande. Sen var det amfetamin, lsd, kokain och nu går jag mest på en mix av Rohypnol och Heroin. Ibland även fenatyl som jag snart kommer dö av. Gonatt...
Citera
2006-02-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _FTW_
det finns så många okända droger i sverige som e dyra

Vilka då?
Citera
2006-02-14, 21:12
Medlem
conluceos avatar
Citat: