Citat:
Ursprungligen postat av doddel
Jag har några frågor om droger.
1. Vilka droger är populärast?
2. Vilka droger är dyrast?
3. Varför använder just du droger?
4. Vilka bieffekter har drogerna?
5. Vilka personer använder droger?
6. Berätta om hur du startade med droger och varför.
M.V.H dodddel
Eh, vad ska du ha detta material till, en skoluppsats eller? Vad menar du med "droger"? Menar du substanser att berusa sig med så kan jag garantera att svaret på fråga ett är alkohol.
Vilka droger som är dyrast? Det beror på hur mycket man konsumerar av drogen. Eller menar du att du vill veta vilken substans som är dyrast? Det beror på vart på jorden man befinner sig.
Och vadå "vilka personer använder droger"? Vill du ha en stereotyp? Svar: vem som helst.
Din morsa, dina kompisar, a-lagaren på torget, kostymkillen på Stureplan, städerskan på ett vanligt företag, poliser... ALLA är potentiella droganvändare. Sorry, men det finns ingen stereotyp.
Bieffekter? Börja med att ta reda på vad olika DROGER heter i medicinsk form och läs i Fass. Det är alltid en början. Bieffekterna av alkohol och nikotin kanske du känner till redan?
Jag har en fråga till dig:
Är det här inlägget på allvar? I så fall hoppas jag att du är 14 år och att din lärare har satt dig på att skriva en uppsats om droger och nu vill du göra en "enkät" bland MISSBRUKARE och registerar dig på Flashbacks forum för att få seriösa svar från riktiga KNARKARE.
Tough luck, tror inte du kommer att få många seriösa svar - och dina frågor går för övrigt inte att svara på utan att du begränsar dem sanslöst mycket. Ursäkta den råa tonen i mitt inlägg, men jag är a) på dåligt humör b) less på fördomar.
/m