Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 12:20
  #1
Medlem
Har väntat på att operera bort mina visdomständer sen i maj, står i sån kallad "akutkö" då dom sitter väldigt dåligt till.
har inte fått någon information eller något samtal, vet inte riktigt vad jag ska göra. Ändå gått typ 6 månader nu.

Ska man ringa upp dom eller är det bara att gilla läget?
Citera
2018-10-06, 12:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambo-kunt
Ska man ringa upp dom eller är det bara att gilla läget?
Om du undrar så ska du självklart ringa dem och fråga. Ingen här kan veta vad det är för typ av "akutkö" och vad som gäller för den.
Citera
2018-10-06, 15:02
  #3
Medlem
Antar att du går till Folktandvården?
Citera
2018-10-06, 15:28
  #4
Avstängd
Sommarglads avatar
Precis!

Jag själv går till privattandläkare. Visst kan det kännas lite smådyrt, men ändå lätt att beställa tid. Dessutom, som i mitt fall, med goda gener? Behöver man ju inte gå varje år. Vartannat eller var tredje år räcker gott.

Slår man ut kostnaden för en "dyr" rutinkontroll, blir det ändå bara ett par ynka kronor per dag, under en längre tid, om man går till privattandläkare. Det är så man måste tänka.

Citat:
Ursprungligen postat av Puckochoklad
Antar att du går till Folktandvården?
Citera
2018-10-06, 19:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambo-kunt
Har väntat på att operera bort mina visdomständer sen i maj, står i sån kallad "akutkö" då dom sitter väldigt dåligt till.
har inte fått någon information eller något samtal, vet inte riktigt vad jag ska göra. Ändå gått typ 6 månader nu.

Ska man ringa upp dom eller är det bara att gilla läget?

Sök privat tandvård som förestående sagt går mycket snabbare och är lätt värt det.

OT: förjävligt hur vårt samhälle håller på att gå här i sverige vad fan är det som händer egentligen? ingen får den hjälp dem behöver tillomed kö på akutvård herregud alltså
Citera
2018-10-06, 22:04
  #6
Avstängd
Sommarglads avatar
Att gå till en privat tandläkare är inte överklass. Jag tror att många tror det.

Det är en vanlig tandläkarmottagning. Med sköterskor ock inte vet jag .. saker som finns där!

Ett väntrum bland annat!

Jag har pratat mycket om tandläkare i dag, men jag har inga kopplingar till någon. Säkert!
Citera
2018-10-06, 22:07
  #7
Medlem
Äh ta lite vatten i munnen och rensa ut sen pencillin i en vecka. fixes it everytime. tand ont är en matrix grej, man kan egentligen inte ha tandvärk.
Citera
2018-10-08, 20:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhydda
Äh ta lite vatten i munnen och rensa ut sen pencillin i en vecka. fixes it everytime. tand ont är en matrix grej, man kan egentligen inte ha tandvärk.


Problemet är att tanden växer åt fel håll..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback