Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-06, 09:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Jag fattar inte riktigt varför Der Spiegel sparkar liv i historien ”igen” just nu. Okay, kvinnan har tagit upp frågan och vill göra rättssak av det. Men varför just nu? Tidningen verkar vara drivande i frågan. Vad har andra media sysslat med?
Var han ”untouchable” när han var med i RM?
Är det i efterdyningarna till Metoo?
Citera
2018-10-06, 10:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
För att det är både enklare och billigare än att dra detta i nån domstol , det vet alla inblandade och är säkert ett råd han fått från sina juridiska ombud.

Det tror jag också. En rättegång är aldrig en "slam dunk". Dels det och dels att det kommer ta tid och fokus från hans fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag fattar inte riktigt varför Der Spiegel sparkar liv i historien ”igen” just nu. Okay, kvinnan har tagit upp frågan och vill göra rättssak av det. Men varför just nu? Tidningen verkar vara drivande i frågan. Vad har andra media sysslat med?

Kanske har Ronaldo tackat nej till att medverka i metoo-kampanjer eller massinvandringskampanjer osv. Det skulle vara min gissning. Jag kan gissa att samma sak gällde Messi och hans åtal om skattefusk.

Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Om han inte gjort något, varför gå med på en förlikning?

En kille som Weinstein kan man nog misstänka våldtar, men en kille som Ronaldo låter helt enkelt osannolikt.

Sannolikt är det som någon skrev ett råd från hans juridiska rådgivare. De tänker kanske att i en rättegång kan allting hända. Får du en feminazistisk domare, åklagare, jury så kan det sluta hur som helst. Det kryllar av feminazister.
Citera
2018-10-06, 10:26
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

En kille som Weinstein kan man nog misstänka våldtar, men en kille som Ronaldo låter helt enkelt osannolikt.

Sannolikt är det som någon skrev ett råd från hans juridiska rådgivare. De tänker kanske att i en rättegång kan allting hända. Får du en feminazistisk domare, åklagare, jury så kan det sluta hur som helst. Det kryllar av feminazister.
Nu vet jag inte vad som hänt men ett tänkbart scenario är att hon har haft frivilligt sex men att han tog henne i tvåan under tvång. Det är en myt att bara fula våldtar.
Citera
2018-10-06, 10:27
Medlem
Cheeswisss avatar
Real visste om detta och sålde honom innan det kom ut i media... Sirius gjorde likadant med Sarfo
Citera
2018-10-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Nu vet jag inte vad som hänt men ett tänkbart scenario är att hon har haft frivilligt sex men att han tog henne i tvåan under tvång. Det är en myt att bara fula våldtar.
har han hotat att ta livet av henne eller bundit henne på ett så vis att han kunna genomföra analsex , så skall ha så klart straffas.
Citera
2018-10-06, 10:43
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
har han hotat att ta livet av henne eller bundit henne på ett så vis att han kunna genomföra analsex , så skall ha så klart straffas.

Vart står det? Källa?
Citera
2018-10-06, 10:57
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Vart står det? Källa?
Vi spekulerar.
Citera
2018-10-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Real visste om detta och sålde honom innan det kom ut i media... Sirius gjorde likadant med Sarfo

Det var känt för över ett år sedan: http://www.spiegel.de/international/...a-1143910.html

Skillnaden är att kvinnan Kathryn Mayorga nu har ställt upp i en intervju.

Det som kan bli knepigt för Gay-Ronnie är om de "fransk-afrikanska prostituerade" som anmälde honom och hans kusin i London 2005 träder fram: https://www.dailymail.co.uk/news/art...user-2005.html

Och börjar metoo-snöbollen rulla är så är nog varumärket Cristiano Ronaldo stendött. Det som ytterligare kan "adda flavor till storyn" är att han levde i någon form av relation med ryska supermodellen Irina Shayk 2010-2015. https://en.wikipedia.org/wiki/Irina_Shayk#Personal_life

Vad har hon att säga? Att hon inte blev på smällen, trots att Ronnie hade barn innan och båda har skaffat barn efter, får relationen att framstå något enigmatisk, nästan som någon typ av alibi.

När det kommer till garderobshomosexuella män som idkar röv- och förnedringssex med kvinnor tror jag mörkertalet är större än vi tror. Kanske något som inte diskuteras i etablerad media eftersom det är två godhetsideal (feminism och bögeri) som står i kollisionskurs med varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske har Ronaldo tackat nej till att medverka i metoo-kampanjer eller massinvandringskampanjer osv. Det skulle vara min gissning. Jag kan gissa att samma sak gällde Messi och hans åtal om skattefusk.

Från något "globalist-perspektiv" borde han väl vara guld värd eftersom han har tre barn som är rasblandade (en mulatt-terseron och två som ser ut att ha amerindisk härstamning). https://peopledotcom.files.wordpress...no-ronaldo.jpg
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-10-06 kl. 11:07.
Citera
2018-10-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

De tar väl upp det igen för att banden där Ronaldo mer eller mindre erkänner våldtäkt för sina advokater är läckta

Läser man det senaste så är ju hans historia han drar för sina advokater nog för ett fällande..... och överensstämmer bra med kvinnans historia. Jag förstår att hans advokater ville förlika fort, hade det gått till rättegång hade han nog varit körd. Enligt Ronaldos egen historia till sina advokater sa kvinnan nej flera gånger och gör det inte flera gånger, vilket han sket i och bara körde på. Efteråt bad han om ursäkt....

Kvinnan besökte ju även sjukhus dagen efter och fick skadorna dokumenterade.
Citera
2018-10-06, 14:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Från något "globalist-perspektiv" borde han väl vara guld värd eftersom han har tre barn som är rasblandade (en mulatt-terseron och två som ser ut att ha amerindisk härstamning). https://peopledotcom.files.wordpress...no-ronaldo.jpg

Har man huvudet på skaft så inser man att de rasblandade barnen har allt att förlora på det vansinne och kaos som kommer. De kommer inte vara välkomna eller känna sig hemma någonstans.

Innan massinvandringen var invandrare som skötte sig och rasblande barn hur välkomna och omtyckta som helst.

Jag vet inte var Ronaldo står i frågan men som sagt har man huvudet på skaft inser man det rätt snabbt.
Citera
2018-10-06, 14:50
Medlem
Får han skaka galler nu då om han fälls eftersom han har villkorligt för skattebrott?
Citera
2018-10-07, 01:14
Medlem
Nu fattar jag inte, har han erkänt för sina advokater? Vad är då syftet med en advokat ifall de läcker hans erkännande? Varför blånekar han inte? De dokumenterade skadorna är ju svinlätta att åstadkomma på egen hand. Och ifall man kammar hem ekonomiskt oberoende på köpet gör inte saken svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in