• 1
  • 2
2018-10-05, 12:02
Bannlyst
Just denna frågeställning riktar sig till er som inte bryr er om konspirationsteorier till vardags, eller rentav inte tycker om att prata om det. Jag vet att det finns trådar om ämnet med erfarna foliehattar som diskuterar vilt , men denna tråd är direkt riktad till "vanliga människor" och era tankar om det verkligen visat sig stämma.

Om det faktiskt visat sig att det finns en plan att förstöra europa och att en grupp högt uppsatta män styr våra öden, alltså på riktigt, hur hade ni reagerat? Säg att det kommit ut riktiga bevis som ingen kunnat neka. Hade ni blivit besvikna över att era liv manipuleras av dessa män - vars slutmål är att förstöra Sverige? Hade ni blivit besvikna om det visat sig att ni är marionetter och agerar precis enligt deras plan?

Många pratar om att judarna använder sig av white guilt från förintelsen och afrikakolonisationen för att fylla europas länder med främlingar som inte delar samma tänk som oss, som i sin tid ska splittra våra homogena befolkningar och göra det enkelt för judarna att sedan gå in och ta över. De använder sig främst av arabiska och afrikanska muslimer som de vet kommer skapa extrema konflikter i vilket icke-muslimskt land man än sätter dem. Anledningen till detta är att muslimer är stenhårt troende och lever enbart för sin profet - som uppmanar dem att döda alla icke muslimer. Detta lilla faktum går aldrig att ändra på och är djupt rotat i den muslimska själen - och kommer förevigt skapa konflikter sålänge muslimer befinner sig bland icke-muslimer. Detta vet judarna och det är därför de valde just dem, och tex inte kineser.

Bara tänk på det själv - varför tror ni europas topp-politiker fortsätter importera hundratusentals nya invandrare årligen till sina länder trots att ekonomin redan är körd i botten, brottstatistiken peakar och fler och fler städer blir nogo-zones som polisen inte ens åker till längre? Tror ni de vill förstöra sina egna länder och utplåna sig själva? Tror ni de är så dumma och inte förstår vad detta kommer leda till i framtiden? Nej, det är någon som ser till så att det blir så.

Vare sig ni vill kalla detta foliehattande eller inte, om det visat sig faktiskt vara sant - hur hade ni reagerat? Hade er värld vänts upp och ner eller hade ni inte brytt er?
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-10-05 kl. 12:26.
Citera
2018-10-05, 13:22
Medlem
Denoms avatar
Det vore väl kul om det visade sig att någon bryr sig.
Citera
2018-10-05, 13:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det hade - som du skriver - vänt upp och ner på precis hela min världsbild, jag finner det lika otroligt som att tänka sig att The matrix är en dokumentärfilm om våra liv.

Hur skulle du själv, och andra "troende" reagera om ni fick reda på att judekonspirationen endast finns i era huvuden och att världen inte är så förenklad som era konspirationsteorier vill göra gällare? Hur skulle du reagera om du fick reda på att det inte finns någon "ansvarig med en plan" bakom allt som händer runtomkring oss?
Citera
2018-10-05, 14:53
Medlem
Jellohs avatar
Jag gillar konspirationsteorier, på samma sätt som jag gillar knark, jag gillar att mecka stora spliffar på fredagar med lite dyr piptobak och grönt, men samtidigt vet jag att nån annanstans kokas det horse-fix med toalettvatten.
På samma sätt anser jag att Lee Harvey Oswald var en patsy och det fanns en till skytt på gräskullen, men jag förskräcks av folk som tror att judarna och rymdödlorna styr världen.

En del i det hela är att vi människor vill se mönster där de inte finns, Europa splittrar sig själv helt utan judarnas hjälp.
Citera
2018-10-05, 15:43
Medlem
DikTs avatar
Jag nappar. Jag skulle bli extremt förvånad och lite imponerad och lite arg.
Ser mig som en "vanlig människa". Dvs inte en av de extremt smarta människor (som du) som har genomskådat denna plan...

Nu finns det ju inget som talar för att det är så. Världen är komplex och det finns väldig många viljor som driver utvecklingen i olika riktningar. Att tro att en liten grupp kan styra opinioner och beslut över hela världen är faktiskt löjligt. Så tills detta avgörande bevis presenteras fortsätter jag att vara mycket skeptiskt.

Dessutom är väl den största invandringen av muslimer (i alla fall innan Syrienkriget) en följd av kolonisationstiden. Många Franska och Brittiska medborgare har den vägen kommit till Europa. Var det också en del av judarnas "masterplan"?

Det är även lite lustigt att generellt sätt verkar dessa supersmarta människor som genomskådar "planen" vara anmärkningsvärt osmarta när det gäller det mesta annat, som t.ex. källkritik, meningsbyggnad, stavning etc. Men det är väl en speciell sorts "smarthet" att genomskåda konspirationer genom att se youtube-video:s gjorda av andra lika smarta människor.
Citera
2018-10-05, 16:07
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det hade - som du skriver - vänt upp och ner på precis hela min världsbild, jag finner det lika otroligt som att tänka sig att The matrix är en dokumentärfilm om våra liv.

Hur skulle du själv, och andra "troende" reagera om ni fick reda på att judekonspirationen endast finns i era huvuden och att världen inte är så förenklad som era konspirationsteorier vill göra gällare? Hur skulle du reagera om du fick reda på att det inte finns någon "ansvarig med en plan" bakom allt som händer runtomkring oss?
Om jag kom till insikt eller kunde lura mig själv att det egentligen inte existerar några konspirationer utan allt bara är en masspsykos. Jag skulle bli lättad.
Som cypher i matrix säger, ignorance is bliss.
Sedan är det ju mycket behagligare att tro att fienden är några terrorister i Afghanistan eller på senare tid "de högerextrema" istället för zionister som har kontroll över i stort sätt hela banksystemet och massmedia i Europa och USA.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2018-10-05 kl. 16:28.
Citera
2018-10-05, 16:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om jag kom till insikt eller kunde lura mig själv att det egentligen inte existerar några konspirationer utan allt bara är en masspsykos. Jag skulle bli lättad.
Som cypher i matrix säger, ignorance is bliss.
Sedan är det ju mycket behagligare att tro att fienden är några terrorister i Afghanistan eller på senare tid "de högerextrema" istället för zionister som har kontroll över i stort sätt hela banksystemet och massmedia i Europa och USA.

Skulle du inte någonstans där därinne känna att du slösat bort en del av ditt liv på att tro på fantasier och propaganda?

För övrigt var Thomas Gray lite före Cypher med just den frasen och Cypher tolkar den nog inte helt så som Gray hade tänkt sig...
He is well known for his phrase, "where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise." The phrase, from Ode on a Distant Prospect of Eton College, is possibly one of the most misconstrued phrases in English literature. Gray is not promoting ignorance, but is reflecting with nostalgia on a time when he was allowed to be ignorant, his youth
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-05 kl. 16:40.
Citera
2018-10-05, 16:55
Medlem
Citat:
Skulle du inte någonstans där därinne känna att du slösat bort en del av ditt liv på att tro på fantasier och propaganda?

För övrigt var Thomas Gray lite före Cypher med just den frasen och Cypher tolkar den nog inte helt så som Gray hade tänkt sig...
He is well known for his phrase, "where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise." The phrase, from Ode on a Distant Prospect of Eton College, is possibly one of the most misconstrued phrases in English literature. Gray is not promoting ignorance, but is reflecting with nostalgia on a time when he was allowed to be ignorant, his youth
Absolut skulle jag känna att jag slösa bort mitt liv. Det känner jag även fast jag skulle ha rätt.
Enda sättet det är värt att fortsätta är om man kan vinna.
Jag antar att du känner exakt samma sak angående att slösa bort sitt liv, på att försvara en massa lögner och propaganda från massmedia och ruttna politiker. Om det visar sig att du haft fel alla dessa år dvs.
För övrigt citera jag cypher för du nämnde matrix. Sedan spelar det ingen större roll vem som sa det först och i vilket sammanhang det hade då.
Citera
2018-10-05, 17:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Absolut skulle jag känna att jag slösa bort mitt liv. Det känner jag även fast jag skulle ha rätt.
Enda sättet det är värt att fortsätta är om man kan vinna.
Jag antar att du känner exakt samma sak angående att slösa bort sitt liv, på att försvara en massa lögner och propaganda från massmedia och ruttna politiker. Om det visar sig att du haft fel alla dessa år dvs.
För övrigt citera jag cypher för du nämnde matrix. Sedan spelar det ingen större roll vem som sa det först och i vilket sammanhang det hade då.

Varför känner du att du slösat bort livet även om du har rätt? Sprider du inte dina insikter för att du tror att de kan hjälpa folk?

Absolut skulle jag känna att jag slösat bort mycket om det visade sig att världen styrs av gud, spöken, judar eller liknande - men det är inget jag någonsin oroar mg för.
Citera
2018-10-05, 17:42
Medlem
Citat:
Varför känner du att du slösat bort livet även om du har rätt? Sprider du inte dina insikter för att du tror att de kan hjälpa folk?

Absolut skulle jag känna att jag slösat bort mycket om det visade sig att världen styrs av gud, spöken, judar eller liknande - men det är inget jag någonsin oroar mg för.
Det känns som man slösar bort sin tid eftersom det ofta känns som en fight som vi inte kan vinna. Mot zionister och alla andra som styr. Därför skulle jag ofta hellre leva som cypher i matrix. Ignorant medborgare ovetande om verkligheten.
Men hoppet finns så länge internet är någorlunda ocensurerat och Trump sitter som president
Om internet blir censurerat totalt och en ny puppet blir president tror jag vi snart kommer hamna i George Orwells 1984 med microchippet i handen och kameror överallt.
Citera
2018-10-05, 17:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det känns som man slösar bort sin tid eftersom det ofta känns som en fight som vi inte kan vinna. Mot zionister och alla andra som styr. Därför skulle jag ofta hellre leva som cypher i matrix. Ignorant medborgare ovetande om verkligheten.
Men hoppet finns så länge internet är någorlunda ocensurerat och Trump sitter som president
Om internet blir censurerat totalt och en ny puppet blir president tror jag vi snart kommer hamna i George Orwells 1984 med microchippet i handen och kameror överallt.

Människan här i väst har väl aldrig någonsin haft större möjlighet att kommunicera fritt, göra sig hörd och samla in information som vi har idag tack vare internet - att antyda att vi lever under någon sorts informationsförtryck känns väldigt märkligt i jämförelse med i stort sett all annan tid..

Ska jag vara helt ärlig tror jag detta är orsaken till mycket av de konspirationsteorier som blommar upp idag - alla kan göra sig hörda, även paranoida, neddrogade, obegåvade, obildade och fullständiga dårar har samma möjlighet att sprida sina budskap som resten av mänskligheten.. Och alltid finns det väl åtminstone några vilsna sökare som lyssnar..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-05 kl. 17:56.
Citera
2018-10-05, 17:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Om det faktiskt visat sig att det finns en plan att förstöra europa och att en grupp högt uppsatta män styr våra öden, alltså på riktigt, hur hade ni reagerat? Säg att det kommit ut riktiga bevis som ingen kunnat neka. Hade ni blivit besvikna över att era liv manipuleras av dessa män - vars slutmål är att förstöra Sverige? Hade ni blivit besvikna om det visat sig att ni är marionetter och agerar precis enligt deras plan?

Ja självklart. Fast jag är väldigt övertygad om att jag inte kommer behöva uppleva det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in