Citat:
Hur många timmar sover du? Vaknar tidigt? Svårt att somna?
Konditionsträning?
Men det låter ju inte som du är helt passiv då om du tränar regelbundet?
Om sertralin kan hjälpa just dig är omöjligt att säga.
Låter mer som att det är dopamin/noradrenalin som är problemet.
Du kanske får upp lägstanivån lite men att du får tillbaka energin är inte säkert.
Dylika piller har ju biverkningar också. En del märker ingenting andra mår skit. Lite som rysk roulett.
Har du använt några beroendeframkallande substanser lite för ofta tidigare i livet?
Konditionsträning?
Men det låter ju inte som du är helt passiv då om du tränar regelbundet?
Om sertralin kan hjälpa just dig är omöjligt att säga.
Låter mer som att det är dopamin/noradrenalin som är problemet.
Du kanske får upp lägstanivån lite men att du får tillbaka energin är inte säkert.
Dylika piller har ju biverkningar också. En del märker ingenting andra mår skit. Lite som rysk roulett.
Har du använt några beroendeframkallande substanser lite för ofta tidigare i livet?
Tack för ditt svar!! Jag misstänker också att Dopmin/Noradrenalin är ett större problem för mig. Men frågan är hur man kan öka dessa nivåer på ett naturligt sätt?
Aldrig använt droger. Druckit en del alkohol men inga extrema mängder. Snusat, vilket jag lagt av med ganska nyligen. Dock sökte jag vård innan jag la av...
Citat:
Vitaminer tuggar jag i mig kalcium+d-vitamin, mitt val man samt magnesium. Motionerar en hel del, äter dock kanske lite för lite. Tack för ditt svar! Lutar mer och mer åt att jag låter receptet vara outhämtat på Apoteket.Antidepressiva bör endast övervägas om man är såpass suicidal att det inte finns något alternativ. De flesta är lite nedstämda med ångest på höstkanten.
Testa lite d-vitamin, magnesium, bra kost, ha sex, träffa vänner mm så löser det sig. Ändra inställning till livet och se positivt.
Väldigt få som behöver piller pch många blir förstörda av dom permanent.
Testa lite d-vitamin, magnesium, bra kost, ha sex, träffa vänner mm så löser det sig. Ändra inställning till livet och se positivt.
Väldigt få som behöver piller pch många blir förstörda av dom permanent.
Känner fortfarande att mitt mående kan bli sämre, då vågar jag helt enkelt inte riskera att experimentera med Sertralin just nu. Framförallt inte eftersom jag inte har rejäla ångestproblem.
Har just i detta nu beställt ett stort paket Hypermin istället (Johannesört)... Till skillnad från Sertralin som endast höjer nivåerna av serotonin anses Hypermin kunna höja nivåerna av både serotonin, noradrenalin och dopamin. Återkommer när jag fått tagit tabletterna i några veckor om hur jag mår.
Senast redigerad av fiskoega 2018-10-09 kl. 13:37.
Senast redigerad av fiskoega 2018-10-09 kl. 13:37.