2018-10-03, 06:56
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Polisen larmades om skottlossning runt 22-tiden under tidsdagskvällen i stadsdelen Fröslunda i Eskilstuna.
Det var allmänheten som larmade och polisen var på plats strax där efter. Platsen spärrades av för teknisk undersökning och polisen hittade en hylsa

Enligt bilder så rör det sig om Björkhultsvägen.

Inga personskador är rapporterade.

Tidigare under kvällen så stod ett stort gäng i anslutning till Björkhultsvägen och polisen befann sig på plats. Visste man om att det skulle bli skottlossning må tro?

Citat:
Under kvällen har det varit en större polisinsats i området och det är avspärrat där skottlossningen var.

Citat:
Enligt polisen ska skottlossningen ha skett inne i ett bostadsområde i Fröslunda.

Vid sextiden på onsdagsmorgonen hade enligt polisen ännu ingen misstänkt gripits.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...i-eskilstuna-2
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-10-03 kl. 07:31.
Citera
2018-10-03, 07:15
Medlem
arakas avatar
Bara en vanlig dag på jobbet i Somaliland.
Inte mycket att skriva hem om.
Senast redigerad av araka 2018-10-03 kl. 07:21.
Citera
2018-10-03, 07:57
Medlem
neuron-drones avatar
Känner en som ofta rör sig i det området. Hen är också sådan att hen får reda på allting. Eventuellt får jag veta på lite fakta eftersom en polare ska träffa hen idag. Vi får se om det blir mer fakta.
Citera
2018-10-03, 08:00
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Känner en som ofta rör sig i det området. Hen är också sådan att hen får reda på allting. Eventuellt får jag veta på lite fakta eftersom en polare ska träffa hen idag. Vi får se om det blir mer fakta.

Citat:
Enligt polisen ska skottlossningen ha skett inne i ett bostadsområde i Fröslunda. Händelsen ska ha föregåtts av något bråk och enligt vittnesuppgifter till polisen ska ett tiotal personer ha befunnit sig på platsen innan skotten hördes

Mycket möjligt att det var dom grabbarna som syndes till innan då. Polis var vid Lindängsvägen vid ca 17:15. Det var inga somalier utan annat pack, typ kurder.

Bra. Återkom om du får reda på något mer.
Citera
2018-10-04, 21:23
Medlem
neuron-drones avatar
Det var ett gäng "araber", ungdomar, som lackat ur på varandra.
Citera
2018-10-05, 07:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det var ett gäng "araber", ungdomar, som lackat ur på varandra.

Misstänkte det. Det hade nog samband med rånet som var vid Lindängsvägen tidigare.

Bilbränder, skottlossningar och personrån har fan blivit vardagsmat 😳
Citera
2018-10-05, 17:28
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Misstänkte det. Det hade nog samband med rånet som var vid Lindängsvägen tidigare.

Bilbränder, skottlossningar och personrån har fan blivit vardagsmat 😳

Visste inte att det varit rån, var det ett butiksrån eller personrån?

Även om det är lugnt just där jag bor, så blir jag lite rädd. Jag blir så himla arg om jag är hotad. Rädd att jag ska råka eskalera situationen eller för att jag ska skada dem svårt och hamna i finkaburen. Ännu värre är det om det är någon med mig som jag känner att jag behöver beskydda, då blir jag livsfarlig. Bär dessutom kniv.

Som tur är har jag ett snällt, chillt utseende, folk muckar inte med mig.
Citera
2018-10-05, 19:27
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Visste inte att det varit rån, var det ett butiksrån eller personrån?

Även om det är lugnt just där jag bor, så blir jag lite rädd. Jag blir så himla arg om jag är hotad. Rädd att jag ska råka eskalera situationen eller för att jag ska skada dem svårt och hamna i finkaburen. Ännu värre är det om det är någon med mig som jag känner att jag behöver beskydda, då blir jag livsfarlig. Bär dessutom kniv.

Som tur är har jag ett snällt, chillt utseende, folk muckar inte med mig.

Väldigt många rån.

Pistolbeväpnade och knivbeväpnade killar på mörk moped åker runt och rånar folk.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/s...oroar-polisen/

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/p...te-tidens-ran/

Håller med dig där. Jag blir också rätt aggressiv om jag blir rädd men jag bär visserligen inte kniv (kanske tur det) och som jag förstår så har de som blivit rånade inte gjort motstånd men ändå blivit misshandlade. Det verkar som rånarna inleder med att hota och slå för att ligga steget före.

Jag antar att polisen vet vilka det var som sköt men tanke på att det rörde sig en moped på platsen som var mörk i samband med rånet som var tidigare under kvällen på Lindängsvägen. Polis var på plats då och det såg ut som att dom hade blivit förhörda.

Igår var det även någon uppgörelse i Råbergstorp och även där var det moped på plats och 3 personer frihetsberövade.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/s...ihetsberovade/
Citera
2018-10-06, 00:03
Medlem
Citat:
Jag blir så himla arg om jag är hotad. Rädd att jag ska råka eskalera situationen eller för att jag ska skada dem svårt och hamna i finkaburen. Ännu värre är det om det är någon med mig som jag känner att jag behöver beskydda, då blir jag livsfarlig. Bär dessutom kniv.

Inte för att vara moralpolis, men ärligt talat, om du har problem med att kontrollera ditt temperament under hotfulla situationer och dessutom kan bli livsfarlig om det är någon med dig som du känner att du behöver skydda, så borde du inte bära kniv överhuvudtaget. Både för din egen skull, och för andras. Om du dessutom redan inte förstått det, så bär allt för många pistol idag. Drar du då fram kniven för att "försvara dig", så finns det ju en överhängande risk att du blir skjuten istället.

Så, för din egen och andras skull, lämna kniven hemma. Tro mig när jag säger att det enda den kommer vara bra för, är att göra en hotfull situation betydligt värre.
Senast redigerad av yokisuci 2018-10-06 kl. 00:08.
Citera
2018-10-06, 00:18
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Håller med dig där. Jag blir också rätt aggressiv om jag blir rädd men jag bär visserligen inte kniv (kanske tur det) och som jag förstår så har de som blivit rånade inte gjort motstånd men ändå blivit misshandlade. Det verkar som rånarna inleder med att hota och slå för att ligga steget före.

Börjar de med att gå på en så gör det ingen nytta att vara mjäkig. Dessutom har jag inget som är värt något. De kan bli arga av sånt. Jag blir inte rädd, det är det som är problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Inte för att vara moralpolis, men ärligt talat, om du har problem med att kontrollera ditt temperament under hotfulla situationer och dessutom kan bli livsfarlig om det är någon med dig som du känner att du behöver skydda, så borde du inte bära kniv överhuvudtaget.

Det kanske är mer dum oräddhet än hett temperament, brukar ta det iskallt, fast ändå accepterar jag inga påhopp. Jag vet alltså vad jag gör, det är bara att jag inte har rädslorna som behövs att låta bli.

Jag vet inte varför jag inte har något flyktbeteende. Stannade vid ett ställe där det nattetid ibland säljs knark. Det smög runt killar runt bilen och det kom en som såg ut som en kund men jag ville plocka ner ett pokegym så istället för att dra eller vara tyst drog jag på skithög musik på stereon tills jag var klar.

Är väl bårhus eller dårhus som gäller i framtiden. Hoppar iallafall inte på någon oprovocerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in