Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Håller med dig där. Jag blir också rätt aggressiv om jag blir rädd men jag bär visserligen inte kniv (kanske tur det) och som jag förstår så har de som blivit rånade inte gjort motstånd men ändå blivit misshandlade. Det verkar som rånarna inleder med att hota och slå för att ligga steget före.
Börjar de med att gå på en så gör det ingen nytta att vara mjäkig. Dessutom har jag inget som är värt något. De kan bli arga av sånt. Jag blir inte rädd, det är det som är problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Inte för att vara moralpolis, men ärligt talat, om du har problem med att kontrollera ditt temperament under hotfulla situationer och dessutom kan bli livsfarlig om det är någon med dig som du känner att du behöver skydda, så borde du inte bära kniv överhuvudtaget.
Det kanske är mer dum oräddhet än hett temperament, brukar ta det iskallt, fast ändå accepterar jag inga påhopp. Jag vet alltså vad jag gör, det är bara att jag inte har rädslorna som behövs att låta bli.
Jag vet inte varför jag inte har något flyktbeteende. Stannade vid ett ställe där det nattetid ibland säljs knark. Det smög runt killar runt bilen och det kom en som såg ut som en kund men jag ville plocka ner ett pokegym så istället för att dra eller vara tyst drog jag på skithög musik på stereon tills jag var klar.
Är väl bårhus eller dårhus som gäller i framtiden. Hoppar iallafall inte på någon oprovocerat.