2018-10-02, 22:50
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-ran-borlange/

Citat:
02 oktober 20.48, Rån, Borlänge

Man rånad på cykelbana bakom Hemköp i Tjärna Ängar, Borlänge.

Mannen som är i 55-årsåldern överfölls, misshandlades och slogs till marken av 5 - 6 unga män på cykelbanan bakom Hemköp. Därefter rotade de genom hans fickor och stal plånbok och nycklar m.m.

Enligt målsägaren passerade det flera personer, i samband med att han rånades, utan att de ingrep på något sätt.

Ett flertal polispatruller har jobbat med ärendet med spårsäkring, eftersök av tänkbara gärningsmän m.m.

Det är mycket viktigt att den som har gjort iakttagelser i samband med brottet, hör av sig till polisen och berättar vad man vet.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-10-02, 22:53
Medlem
OG81s avatar
Låter som ensamkommande ”änglar”
Citera
2018-10-03, 02:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Inget kommer hända med massinvandringen förrän tillräckligt många svenskar blivit rånade och nedslagna.

Av SDs 17,5% så har uppskattningsvis 5% blivit direkt drabbade av importerad brottslighet.
Alternativt känner någon drabbad.

Som sagt, siffran måste upp innan vi kommer att se en reell förändring av förd politik.
Citera
2018-10-03, 04:16
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpsren
Det är väl Borlänges motsvarighet till Järvafältet i Stockholm? Dvs. består av vidriga svartskallar och andra primitiva skitapor.

Kolsvart!!! En del av miljonprogrammet. Officiellt bor ca 3 000 personer där, i verkligheten ca 10000. Listat av polisen som ett utsatt område. Har för mig att arbetslösheten ligger på närmare 80%.
Ja, ni fattar. Totalt kaos och utsugande av svensk välfärd. "Trevligt folk."
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ngar-i_H511281

Fattar inte hur någon som inte bor där, kan tänka sig att cykla igenom det. Som att simma över en avloppsbrunn, istället för att gå runt den.
Hemköp ligger ganska mitt i smeten, och skolan ligger alldeles bredvid. Så det hänger en hel del folk där, som inte har något bättre för sig.
Känner mig ganska säker när jag säger att jag tror det är somalier som rånat. Svårare att gissa var offret hör hemma, Tjärna Ängar eller omgivande villaområden.
Citera
2018-10-03, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Kolsvart!!! En del av miljonprogrammet. Officiellt bor ca 3 000 personer där, i verkligheten ca 10000. Listat av polisen som ett utsatt område. Har för mig att arbetslösheten ligger på närmare 80%.

Fattar inte hur någon som inte bor där, kan tänka sig att cykla igenom det. Som att simma över en avloppsbrunn, istället för att gå runt den.
Hemköp ligger ganska mitt i smeten, och skolan ligger alldeles bredvid. Så det hänger en hel del folk där, som inte har något bättre för sig.
Känner mig ganska säker när jag säger att jag tror det är somalier som rånat. Svårare att gissa var offret hör hemma, Tjärna Ängar eller omgivande villaområden.

Klart det är somalier!. Syrran bodde i tjärna ängar i ett år ca Riktigt skithål. Varenda dag hände nånting. Syrran kunde inte ens gå ut med barnvagnen utan att somalier var framme och ofredade. Dessutom säljer dom droger helt öppet. Fick själv erbjudande från en somalier om att köpa tjack när jag parkerade bilen.
Citera
2018-10-03, 10:34
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-ran-borlange/

Gissar att det är samma personer som med "golfbilen". (FB) 70-åring misshandlad och rånad av förövare med golfbil (Borlänge 18-09-21)
Kan inte va så svårt att få fram vilka det är, även om dom skyddas av sina egna i området.
Citera
2018-10-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.

Sjukt också att ett helt stadsområde kan lukta fan. Är man blind så vet man precis var man hamnat genom att använda näsan. Tragiskt att det fortgår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in