Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-06-30, 07:30
  #61
Medlem
gorillaglues avatar
I marocco koster ett gram av god kvalite just under 20cent/g idag när det handlar om grossistpriser. Om man åker ut på landet blir det lite billigare. Sedan ska det in i europa och det kostar i varjefall lika mycket till. Transporterna inom eu koster för det mesta 25-20cent/g. Man har ett slutpris på MINST 75cent/gram placerat på plats men då måste man själv ta hand om lasten när den kommer i hamn. Priserna har gått upp runt 50% de sista 2-2.5 åren. Grönt borde var billigare om det odlas på plats men det är fortfarande en risk, en kostnad och ett arbete som någon vill ha betalt för. Gräs smugglas inte i stora mängder eftersom det tar upp allt för mycket plats och luktar starkt. Pressa gräset är inte aktuellt i grossistled det är inte många handlare som vill köpa in gräs som inte är hela toppskott, mycket svårsålt. ! kg gräs packat på ett försvarligt sätt tar upp samma plats som 8-10kg packat hasch.
Citera
2021-06-30, 08:07
  #62
Medlem
Nochillss avatar
Jag tror inte alls på att Prissättningen beror på Densiteten av Gräs vs Hasch för det är snarare Efterfrågan som styr här.
Cannabis kan enkelt Vaccumförpackas och bli Doftfritt, precis som vanliga Matartiklar.
Många Pundare föredrar vanligt Gräs här, pga av den Romantiska Doften utan inslag av att rulla det tillsammans med Nikotin.

Nu är det länge sedan som jag rökte något CB överhuvudtaget men känner att jag måste röka Gräs mycket hårdare för att uppnå något slags Rus alls. Haschet som själva kådan sprungen ut CB-plantan, kräver mer jobb för att utvinnas och förädlas till en godtagbar produkt.
__________________
Senast redigerad av Nochills 2021-06-30 kl. 08:09.
Citera
2021-06-30, 09:56
  #63
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag tror inte alls på att Prissättningen beror på Densiteten av Gräs vs Hasch för det är snarare Efterfrågan som styr här.
Cannabis kan enkelt Vaccumförpackas och bli Doftfritt, precis som vanliga Matartiklar.
Många Pundare föredrar vanligt Gräs här, pga av den Romantiska Doften utan inslag av att rulla det tillsammans med Nikotin.

Nu är det länge sedan som jag rökte något CB överhuvudtaget men känner att jag måste röka Gräs mycket hårdare för att uppnå något slags Rus alls. Haschet som själva kådan sprungen ut CB-plantan, kräver mer jobb för att utvinnas och förädlas till en godtagbar produkt.
Densiteten har mycket stor betydelse för förflyttningen av varorna då de inte är legala. 100kg hasch är betydligt mindre än 100kg CB. Sönderpackade toppskott går bara inte att sälja i europa. Ikg hasch är i storleksordningen tegelsten och 1kg löspackade toppskott är av huvudkuddestorlek och dessutom mycket skörare i hantering.
Citera
2021-09-04, 09:52
  #64
Medlem
Psychadelic1s avatar
Kollade runt lite priser på brunt och grönt.

Topp kvalite grönt 8 000:- HG
Topp kvalite brunt 6 000-6 500 per hg, blir ju billigare vid bulk köp. Kommer ihåg förra året då låg priset på. Verkar äntligen ha släppts in mycket mer hasch i landet så priserna kan gå tillbaka som det var för två år sedan!

Hasch mer smidigt vid transport
Ett vaccat 500g grönt är nästan storleken utav en kudde
Citera
2021-09-04, 20:37
  #65
Medlem
hogerspokets avatar
Lustigt jag har den motsatta situationen.

Betalar 100/g för gräs (oavsett mängd). Hasch (som jag iofs inte köper särskilt ofta these days) kostar f.n. 125/g (när man köper 'femmor', vilket idag dessvärre inte längre betyder fem gram). Det är iofs inte 'standard', utan helt ok. Långt ifrån dubbel-noll dock.

Då jag fortfarande köpte hasch-heggen brukade jag betala 5k, men det var före stortorkan och covid.

Det senast hasch-hegget jag kom i kontakt med (i februari 2021) gick loss på 8k (det dök upp i bekantskapskretsen). Det var dock riktigt bra.

Avser 'södra'.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Kollade runt lite priser på brunt och grönt.

Topp kvalite grönt 8 000:- HG
Topp kvalite brunt 6 000-6 500 per hg, blir ju billigare vid bulk köp. Kommer ihåg förra året då låg priset på. Verkar äntligen ha släppts in mycket mer hasch i landet så priserna kan gå tillbaka som det var för två år sedan!

Hasch mer smidigt vid transport
Ett vaccat 500g grönt är nästan storleken utav en kudde

Verkar som hasch har droppat lite, men vi får väl se. Jag tror det kommer att dröja innan priserna droppar. Det är ju inte som sälj-ledet har problem med att hitta kunder...
__________________
Senast redigerad av hogerspoket 2021-09-04 kl. 20:39.
Citera
2021-09-09, 20:59
  #66
Medlem
Kostar lika mycket här jag bor
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback