• 1
  • 2
2018-10-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
I vilken bank får man så låg ränta?

Danskebank
Citera
2018-10-07, 17:13
Medlem
Pudersockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondphilips
Danskebank

Ok, tack. Dock har jag lite för lite lån för att va värt flytta lönekonto dit, å ej heller har inte 100 000 liggandes löst. Men annars var det bra!
Citera
2018-10-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
Ok, tack. Dock har jag lite för lite lån för att va värt flytta lönekonto dit, å ej heller har inte 100 000 liggandes löst. Men annars var det bra!

Jag har hyffsat lågt bolån också men vägrar ge banken en spänn mer än jag måste.
100k vet jag inget om, de krävde varken tillgångar eller sparande i banken.

Men.. de har varit jävligt struliga med allt runt omkring så är lånet lågt vetifan om jag hade rekomenderat en flytt endå..
Citera
2018-10-09, 10:36
Medlem
Ponera att du får rörligt bolån idag på ca 1,3%. När räntan höjs exempelvis 0,25% framöver...betyder detta i praktiken att bankerna kommer höja alla lån med 25 punkter? Det blir ju dyrare för banken, så det borde väl bli dyrare för oss oxå.
Hur mycket kan reporäntan höjas/sänkas per gång? 5 punkter? 10 punkter?
Citera
2018-10-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyGeorge
Ponera att du får rörligt bolån idag på ca 1,3%. När räntan höjs exempelvis 0,25% framöver...betyder detta i praktiken att bankerna kommer höja alla lån med 25 punkter? Det blir ju dyrare för banken, så det borde väl bli dyrare för oss oxå.
Hur mycket kan reporäntan höjas/sänkas per gång? 5 punkter? 10 punkter?

Reporäntan kan höjas och sänkas hur mycket som helst och då kommer bankernas rörliga/3-månadersräntor hänga med. Men eftersom hushållen är så högt belånade kommer den inte höjas särskilt mycket de närmaste åren då det skulle leda till ekonomisk katastrof för så många. Det är en knivig sits som Riksbanken sitter i, och den blir inte lättare av att politikerna egentligen behöver sänka boräntebidraget (vilket också slår mot folks ekonomi).
Citera
2018-10-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondphilips
Danskebank
😀 kanske finns en anledning till att danske bank kan ge låg ränta, stavas penningtvätt 😉
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in