2018-10-02, 15:39
Medlem
Sun Rulers avatar
Medieetablissemanget i Sverige är en tämligen begränsad gruppering och i hög grad Stockholmscentrerat. Dylika nyheter kan därför ses i ljuset av en ytterst lokal angelägenhet som blåses upp nationellt. Vidare så skadar det aldrig vissa intressenter att attackera historiska- och anrika institutioner.
Citera
2018-10-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Medieetablissemanget i Sverige är en tämligen begränsad gruppering och i hög grad Stockholmscentrerat. Dylika nyheter kan därför ses i ljuset av en ytterst lokal angelägenhet som blåses upp nationellt. Vidare så skadar det aldrig vissa intressenter att attackera historiska- och anrika institutioner.
Med tanke på Nobelpriset är Akademiens förehavanden faktiskt en världsnyhet. Särskilt som man t.o.m. låter bli att dela ut det i år. Vore det inte för det skulle intrigerna vara av marginellt intresse för omvärlden.
Citera
2018-10-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Med tanke på Nobelpriset är Akademiens förehavanden faktiskt en världsnyhet. Särskilt som man t.o.m. låter bli att dela ut det i år. Vore det inte för det skulle intrigerna vara av marginellt intresse för omvärlden.

Just det. Om det inte vore for Nobelpriset skulle val inte en person bry sig om Akademien. Men om man ska forsoka vara internationell maste man fan ha det som kravs for det ocksa. Gamla halvalkade svenska gubbar, etc, etc funkar liksom inte langre. Mojligtvis pa typ 1970-talet...
Senast redigerad av Parsons 2018-10-02 kl. 20:17.
Citera
2018-10-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du på allvar att det är det jag menar, eller för den delen alla de andra i tråden som delar min analys?

Jag tänkte bara vara lite hövlig, Det du sa var så jävla dumt och motsägelsefullt att jag i alla fall tänkte ge dig chansen att förklara dig själv. Men tydligen inte.
Citera
2018-10-02, 21:02
Medlem
Citat:

Just det. Om det inte vore for Nobelpriset skulle val inte en person bry sig om Akademien. Men om man ska forsoka vara internationell maste man fan ha det som kravs for det ocksa.
Citera
2018-10-02, 21:32
Medlem
Citat:
DN vill sänka akademien helt enkelt. För att det är en kulturinstitution utan inbyggd kontroll från politir skt korrekt håll.

kort sammanfattning på låång följetång
Citera
2018-10-02, 22:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
Just det. Om det inte vore for Nobelpriset skulle val inte en person bry sig om Akademien. Men om man ska forsoka vara internationell maste man fan ha det som kravs for det ocksa.
Många bryr sig om akademien. Mest för att dom delar ut mångmiljonbelopp från diverse fonder som dom fått testamenterat till sig genom åren. Helt oberoende av nobelpriset.
Citera
2018-10-02, 22:36
Medlem
Citat:
Många bryr sig om akademien. Mest för att dom delar ut mångmiljonbelopp från diverse fonder som dom fått testamenterat till sig genom åren. Helt oberoende av nobelpriset.

Jomen, det vet jag ocksa. Men vem bryr sig om dessa fjantpriser internationellt, exempellvis?
Senast redigerad av Parsons 2018-10-02 kl. 22:39.
Citera
2018-10-02, 22:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
Jomen, det vet jag ocksa. Men vem bryr sig om dessa fjantpriser internationellt, exempellvis?
Internationellt är det nog få som bryr sig om vilka miljonbelopp som akademien delar ut i Sverige, men DN & andra aktörer bryr sig väldigt mycket om den makt över den svenska kulturen som utövas av akademien.

I stort sett all annan kulturfinansiering är under postmarxistisk kontroll. Akademien är i deras ögon en obehaglig & okontrollerad kraft.
Citera
2018-10-03, 00:29
Medlem
Nu pratar jag naturligvis inte om vilka halvsmabelopp som utdelas, utan om att de totalt har skitit ner sitt internationella anseende. Trust me.
Senast redigerad av Parsons 2018-10-03 kl. 00:33.
Citera
2018-10-03, 02:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
https://www.aftonbladet.se/tv/a/267082
Nu gnäller de och säger att det blir tomt utan litteraturpriset
Som om det hade gjort någon skillnad egentligen.
Vill man bums ge bort en massa pengar finns det vård, skola och omsorg att ge dem till.
Citera
2018-10-03, 10:14
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Prisutdelningen absolut men inte sammansättningen i akademin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in