Har fått lägenhet på 1.vån. Är ute efter att däcka till fönsteren längst ner.. har sett att vissa har klistrat på nått på fönsteren så det ser frostat ut.. nån som har koll på var jag kan få tag på det och ungefär pris?
IKEA har det - och säkert också fler byggvaruhus.
Jag köpte sånt på Bauhaus, kostar inte många kronor - är som ett stort klistermärke.
Lite klurigt att sätta på ett helt fönster, men på en mindre del är det säkert inte alltför svårt.
Om du blandar diskmedel och vatten i en blomstersprayflaska så kan du duscha ytan innan du börjar monteringen.Då "hugger"inte plasten utan du kan fixera lite i efterhand.
Du behöver också en tapetspatel för att få ut alla jävla små luftbubblor.
Vet också ett ställe där du kan beställa efter önskemål.Typ utstannsade bokstäver/mönster.
Om du blandar diskmedel och vatten i en blomstersprayflaska så kan du duscha ytan innan du börjar monteringen.Då "hugger"inte plasten utan du kan fixera lite i efterhand.
Du behöver också en tapetspatel för att få ut alla jävla små luftbubblor.
Vet också ett ställe där du kan beställa efter önskemål.Typ utstannsade bokstäver/mönster.
Jag körde 10 droppar diskmedel i ca 2 dl vatten,tror jag
Känns som det inte är jättenoga.Blev lite flammigt till att börja med,men sen torka skiten ur.Så nu ser det riktigt proffsigt ut.
Då kan jag passa på med ett litet husmorstips. Man kan göra samma sak med filmjölk och en tvättsvamp. Det luktar och ser helvete ut ett par dagar men efter ett tag blir det en helt jämn "mjölkig" yta. Personligen skulle jag dock föredra kontaktplast alla dagar i veckan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!