Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 20:11
  #1
Medlem
Redvivas avatar
Vänsterjournalisten Fredrik Virtanen och den konservative Roland Poirier Martinsson har slagit sina kloka hjärnor ihop och skappat en podd. Den finns i alla fall tillgänglig på: virtanen.libsyn.com
Hittills har de bara kommit upp i 4 avsnitt. Tycker dynamiken är fantastisk, även om de kanske hade kunnat erbjuda lite bättre ljud.

Är det någon annan som lyssnar?

Vad tycker ni om podden?
Citera
2018-10-02, 00:57
  #2
Medlem
Kongruensbojds avatar
Inte lyssnat än. Enligt Dick Erixon på Samtiden har Virtanen beklagat sig över både Bono i U2 samt sina gamla vänner som vände honom ryggen. Får man fler inblickar i Fredriks liv eller hålls det utanför?
Citera
2018-10-02, 01:57
  #3
Medlem
Stroboscopes avatar
Jag har lyssnat ett avsnitt, har inte fallit för podden speciellt än men har inte heller helt avfärdat den. Känns väl bra att inte bara Cissi Wallin får uttala sig däremot känner jag.

Länk till podden

Ser att det finns ett omdöme just nu, kanske har inte så många lyssnat än.
Citera
2018-10-09, 02:02
  #4
Medlem
Älskar den. Två bittra medelålders vita män (som jag) som tävlar om vem som har det mest jävligt. Typ.
Citera
2018-11-09, 19:51
  #5
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Tycker också att den är rätt bra. Har aldrig uppskattat Virtanens texter eller tv-program.

Men som tuggad och utspottad och trasig har han sin charm. Speciellt med en högerman(?) som bollplank.

Han pratar inte mycket alls om sitt förflutna eller virtanen-gate . Tycker att han borde göra det för eller snare. Där finns ju att ösa ut så att säga.

Prenumererar och gillar den
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-11-09 kl. 19:54.
Citera
2018-11-12, 18:48
  #6
Medlem
Hardstekts avatar
Den här skulle kunna ha varit bra.

Men tyvärr. Det finns ingen vrede hos Virtanen, och Roland är alldeles för fisförnäm. Han är kvar i 2004. Det finns ingen plats hos mig längre för någon som kallar sig konservativ. Och som samtidigt känner sig nödgad att distansera sig själv från sd i var och varannan mening. Att sitta och jämställa sd med vp 2018 det är pajjigt.
Citera
2018-11-12, 18:49
  #7
Medlem
MrKleins avatar
Skulle vilja lyssna på podden för att stötta Virtanen efter Cissis lögner men jag klarar fan inte av poddar. Förutom Eurocop då.
Citera
2019-12-18, 11:54
  #8
Medlem
lemonzhellos avatar
Har bara hört ett helt avsnitt - det med Paulina Neuding - och blev nästan lite positivt förvånad.

Roland PM har tänkvärda analyser även när han är trött, och Virtanen mår uppenbart bra av att ifrågasättas.
Paulina N är ju alltid hörvärd.

Sen skulle ett manus, lite mindre flams och lite mer ordning och reda på ljudet inte skada.

Ska ge den fler chanser.
Citera
2019-12-18, 13:03
  #9
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Har bara hört ett helt avsnitt - det med Paulina Neuding - och blev nästan lite positivt förvånad.

Roland PM har tänkvärda analyser även när han är trött, och Virtanen mår uppenbart bra av att ifrågasättas.
Paulina N är ju alltid hörvärd.

Sen skulle ett manus, lite mindre flams och lite mer ordning och reda på ljudet inte skada.

Ska ge den fler chanser.

Aha. Är Roland Poirier Martinsson med här? Har enbart hört honom i USA-podden på P1 ibland. Där är han en slags motpol (alibi?) till de sedvanliga SR-rösterna och analyserna. Det händer ibland att han verkligen sticker hål på deras bubbla eller åtminstone lyckas göra den svagare. Alltid underhållande att lyssna på. Vet inte tillräckligt om honom för övrigt för att veta exakt var han står ideologiskt.
Ska försöka lyssna på denna podden om jag har tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback