2018-10-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Jag står över den här. Känner att VD dissade sitt eget bolag en hel del vid sitt senaste offentliga uttalande. Tappade lite entusiasm tämligen omedelbart efter det.

Var skedde detta uttalande?
Citera
2018-10-09, 22:27
Medlem
När dyker Stenocare upp i Nordnetappen för köp?
Citera
2018-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Var skedde detta uttalande?
I en ganska lång intervju med Privata Affärer gör VDn dessa uttalanden. Inget speciellt egentligen.
Är den finansiella hajpen i cannabissektorn sund?

”Jag tror att hajpen för tillfället bara handlar om cannabis för reakreationsanvändning i Kanada och inte om medicinsk cannabis. Jag vill inte kommentera huruvida rekreationsanvändning är bra eller dåligt för samhället, men vi har försökt att framhålla att vi inte bör sammankopplas med den hajpen. Den danska medicinska cannabismarknaden är annorlunda.”
.............
Stenocares primära finansiella mål är att växa på den danska marknaden och ta en signifikant marknadsandel under 2018 samt 2019. Innebär det ett tvåsiffrigt procenttal?

”Vi vill inte skapa förväntningar som skapar en hajp kring medicinsk cannabis i Danmark och Europa. Det finns redan en stor cannabishajp i Kanada. Vi förväntar oss en dansk marknad på 1 miljard danska kronor. Just nu är vi ensamma, men vi tror att 3-4 konkurrenter kommer att komma till marknaden. Om vi skulle ta 10 procent skulle det vara mycket bra affärer för oss, men vi har valt att inte kommunicera någon siffra.”
https://www.privataaffarer.se/ipo-st...abishajpen-vd/
Citera
2018-10-10, 14:55
Medlem
OCoileains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theholyfather
När dyker Stenocare upp i Nordnetappen för köp?
Första handelsdag är planerad till 26e Oktober, så inte innan dess.

https://www.sedermera.se/sv/uppdrag/2018-10/stenocare
Citera
2018-10-12, 15:44
Medlem
bokskog54s avatar
Stenocares överteckningsgrad låg på 21 gånger.

Man får vara glad om man får en halv aktie var.

https://www.privataaffarer.se/svindl...nnabisbolaget/
Citera
2018-10-13, 09:09
Medlem
Oj jävlar! ^^

Ja kanske lika bra då man inte hoppade på direkt. Känns jävligt mycket swing trade i det där, även om jag som sagt inte har någon erfarenhet av IPOs.

21 gånger... Undrar hur många som hoppas på 10% på dagen? Vi får se
Citera
2018-10-13, 09:41
Medlem
bokskog54s avatar
Märkligt, verkar som jag har fått allt jag bad om. 400 aktier är inbokade i min Avanza-depå.

Kul!

Kanske är ett tecken på att de lottade och jag hade tur eller att det bara gav folk minimiteckningen.
Citera
2018-10-13, 12:17
Medlem
Hkarns avatar
Fick inga aktier... ville ha en större mängd på flera konton.
Citera
2018-10-26, 13:32
Medlem
Buttersss avatar
Lanserades på Spotlight idag, har köpt in mig. Ser mycket lovande ut.
Citera
2018-10-27, 07:21
Medlem
Hej, är ganska ny inom aktier köpt via Avanza tidigare, men vart kan man köpa just denna aktie?.
Citera
2018-10-27, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Hej, är ganska ny inom aktier köpt via Avanza tidigare, men vart kan man köpa just denna aktie?.
Kontakta Avanzas support och säg att du röker cannabis och vill köpa såna aktier.
Citera
2018-10-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Kontakta Avanzas support och säg att du röker cannabis och vill köpa såna aktier.

Klockrent ju Nja röker inte själv. Men ser nog cannabis marknaden i större slag en vad du har till vana och se centrum/dagis flummare.

Gäller och tänka stort! Dom som ser och vet mönstren förstår nog att dagens unga inte tänker acceptera gamla rävens ”moral” politik. Fast en alkohol och massa bluff läkemedel som finns på marknaden.

Cannabis kommer att bli världs grej inom 5-15 år ren gissning. Ur läkemedelsyfte,inkomst för staten, samt Aa finns ing gränser egenligen men tyvärr så är lilla Sverige alltid sist och ska importa sen när andra länder vuxit färdigt.
Fan gillar Danmarks tänkt? Carlsberg och nu Cannbis? Hmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in