2018-10-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Jag str ver den hr. Knner att VD dissade sitt eget bolag en hel del vid sitt senaste offentliga uttalande. Tappade lite entusiasm tmligen omedelbart efter det.

Var skedde detta uttalande?
Citera
2018-10-09, 22:27
Medlem
Nr dyker Stenocare upp i Nordnetappen fr kp?
Citera
2018-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Var skedde detta uttalande?
I en ganska lng intervju med Privata Affrer gr VDn dessa uttalanden. Inget speciellt egentligen.
r den finansiella hajpen i cannabissektorn sund?

Jag tror att hajpen fr tillfllet bara handlar om cannabis fr reakreationsanvndning i Kanada och inte om medicinsk cannabis. Jag vill inte kommentera huruvida rekreationsanvndning r bra eller dligt fr samhllet, men vi har frskt att framhlla att vi inte br sammankopplas med den hajpen. Den danska medicinska cannabismarknaden r annorlunda.
.............
Stenocares primra finansiella ml r att vxa p den danska marknaden och ta en signifikant marknadsandel under 2018 samt 2019. Innebr det ett tvsiffrigt procenttal?

Vi vill inte skapa frvntningar som skapar en hajp kring medicinsk cannabis i Danmark och Europa. Det finns redan en stor cannabishajp i Kanada. Vi frvntar oss en dansk marknad p 1 miljard danska kronor. Just nu r vi ensamma, men vi tror att 3-4 konkurrenter kommer att komma till marknaden. Om vi skulle ta 10 procent skulle det vara mycket bra affrer fr oss, men vi har valt att inte kommunicera ngon siffra.
https://www.privataaffarer.se/ipo-st...abishajpen-vd/
Citera
2018-10-10, 14:55
Medlem
OCoileains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theholyfather
Nr dyker Stenocare upp i Nordnetappen fr kp?
Frsta handelsdag r planerad till 26e Oktober, s inte innan dess.

https://www.sedermera.se/sv/uppdrag/2018-10/stenocare
Citera
2018-10-12, 15:44
Medlem
bokskog54s avatar
Stenocares verteckningsgrad lg p 21 gnger.

Man fr vara glad om man fr en halv aktie var.

https://www.privataaffarer.se/svindl...nnabisbolaget/
Citera
2018-10-13, 09:09
Medlem
Oj jvlar! ^^

Ja kanske lika bra d man inte hoppade p direkt. Knns jvligt mycket swing trade i det dr, ven om jag som sagt inte har ngon erfarenhet av IPOs.

21 gnger... Undrar hur mnga som hoppas p 10% p dagen? Vi fr se
Citera
2018-10-13, 09:41
Medlem
bokskog54s avatar
Mrkligt, verkar som jag har ftt allt jag bad om. 400 aktier r inbokade i min Avanza-dep.

Kul!

Kanske r ett tecken p att de lottade och jag hade tur eller att det bara gav folk minimiteckningen.
Citera
2018-10-13, 12:17
Medlem
Hkarns avatar
Fick inga aktier... ville ha en strre mngd p flera konton.
Citera
2018-10-26, 13:32
Medlem
Buttersss avatar
Lanserades p Spotlight idag, har kpt in mig. Ser mycket lovande ut.
Citera
2018-10-27, 07:21
Medlem
Hej, r ganska ny inom aktier kpt via Avanza tidigare, men vart kan man kpa just denna aktie?.
Citera
2018-10-27, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Hej, r ganska ny inom aktier kpt via Avanza tidigare, men vart kan man kpa just denna aktie?.
Kontakta Avanzas support och sg att du rker cannabis och vill kpa sna aktier.
Citera
2018-10-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Kontakta Avanzas support och sg att du rker cannabis och vill kpa sna aktier.

Klockrent ju Nja rker inte sjlv. Men ser nog cannabis marknaden i strre slag en vad du har till vana och se centrum/dagis flummare.

Gller och tnka stort! Dom som ser och vet mnstren frstr nog att dagens unga inte tnker acceptera gamla rvens moral politik. Fast en alkohol och massa bluff lkemedel som finns p marknaden.

Cannabis kommer att bli vrlds grej inom 5-15 r ren gissning. Ur lkemedelsyfte,inkomst fr staten, samt Aa finns ing grnser egenligen men tyvrr s r lilla Sverige alltid sist och ska importa sen nr andra lnder vuxit frdigt.
Fan gillar Danmarks tnkt? Carlsberg och nu Cannbis? Hmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in