Citat:
Man behöver inte anmäla sig på plats. Jo jag vet, men hur jäkla noga är det egentligen?
Citat:
Gör du dig dum eller är du lite efterbliven?
Aldrig fötts på sjukus? BVC? Gått i grundskola? Gymnasium? Universitet?
Superhög skatt på ett drängjobb som ger 26K...Vilken pajjas du är.
Säger inget om att fösöka fuska med systemet. Det gör alla som kan.
Men man behöver inte göra sig löjlig medvetet.
Aldrig fötts på sjukus? BVC? Gått i grundskola? Gymnasium? Universitet?
Superhög skatt på ett drängjobb som ger 26K...Vilken pajjas du är.
Säger inget om att fösöka fuska med systemet. Det gör alla som kan.
Men man behöver inte göra sig löjlig medvetet.
Ibland asså..Såklart har jag använt välfärden, men det hade jag ju kunna göra även i ett land med mycket mindre skatt än vad vi har. Alltså rånar dom mig helt i onödan. Eller aa, för att finansiera våra flyktingar.
Citat:
Du kan anmäla dig som arbetslös via internet. Detta gör du på arbetsförmedlingens hemsida. Du kommer då få välja ett datum då du vill göra en handlingsplan med din handläggare på dennes kontor.
Har du inte stämplat tidigare måste du skicka in arbetsgivarintyg till a-kassan så att de kan fastställa din dagersättning.
När du väl är inne i systemet eller ersättningen kan du utnyttja systemet hur du vill. Vill du ta en extra semester kan du stämpla dessa veckor istället för att leva på sparkapital. Om du vill arbeta i annat land, tex USA kan du göra det också. A-kassan har svårt att veta om du arbetat i ett land utom EU.
En sak du får tänka på är att arbetsförmedlingen kan kalla dig till någon form av träff eller aktivitet. Det är svårt för dig att vara på plats om du är 1000 mil bort. Detta är en risk du får ta och om detta sker får du helt enkelt skriva ut dig. Ibland kan det gå månader mellan träffar med handläggare. Ibland kan det räcka med mailkontakt. T.ex ”hej hej jo det går jätte bra att söka jobb. Har ett jobb på kroken nu..” - skriver du medan du ligger på en flytmadrass i poolen.
Jag vet ett par stycken timanställda som lägger sin semesterersättning på en resa utomlands eller roliga prylar. När de vill vara ledig några veckor stämplar de istället.
Har du inte stämplat tidigare måste du skicka in arbetsgivarintyg till a-kassan så att de kan fastställa din dagersättning.
När du väl är inne i systemet eller ersättningen kan du utnyttja systemet hur du vill. Vill du ta en extra semester kan du stämpla dessa veckor istället för att leva på sparkapital. Om du vill arbeta i annat land, tex USA kan du göra det också. A-kassan har svårt att veta om du arbetat i ett land utom EU.
En sak du får tänka på är att arbetsförmedlingen kan kalla dig till någon form av träff eller aktivitet. Det är svårt för dig att vara på plats om du är 1000 mil bort. Detta är en risk du får ta och om detta sker får du helt enkelt skriva ut dig. Ibland kan det gå månader mellan träffar med handläggare. Ibland kan det räcka med mailkontakt. T.ex ”hej hej jo det går jätte bra att söka jobb. Har ett jobb på kroken nu..” - skriver du medan du ligger på en flytmadrass i poolen.

Jag vet ett par stycken timanställda som lägger sin semesterersättning på en resa utomlands eller roliga prylar. När de vill vara ledig några veckor stämplar de istället.
Kan man inte ha webb-möten?
Citat:
?