2018-09-30, 22:39
Medlem
FanMorrans avatar
Låter som en bra tjänst. Finns det några invändningar mot den? Någon som har något tips?

Är det sant som boupplysningen.se påstod att flera kreditupplysningar är dåligt? De verkade pusha mittbolån.se lite väl hårt, vilket fick mig att skapa tråden.

Detta gäller ett första lån, bolån på ca 400,000:- för en bostadsrätt i Stockholm. Jag har för tillfället lånelöfte från Handelsbanken för samma lån, har inte gått vidare med det än då köpet är ca 1 år borta.
Citera
2018-09-30, 23:21
Medlem
Det är ingen som bryr sig om att man har flera kreditupplysningar.
Citera
2018-09-30, 23:22
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Finns många riktiga banker du bör prata med först. Kolla Nordea, SEB, Skandia mm.
Citera
2018-10-01, 12:41
Medlem
aina08s avatar
Kolla med en lokal sparbank (behöver inte vara i den stad du ska bo). Mindre stad, mindre bank, större chans till bra lån.
Citera
2018-10-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanMorran
Låter som en bra tjänst. Finns det några invändningar mot den? Någon som har något tips?

Är det sant som boupplysningen.se påstod att flera kreditupplysningar är dåligt? De verkade pusha mittbolån.se lite väl hårt, vilket fick mig att skapa tråden.

Detta gäller ett första lån, bolån på ca 400,000:- för en bostadsrätt i Stockholm. Jag har för tillfället lånelöfte från Handelsbanken för samma lån, har inte gått vidare med det än då köpet är ca 1 år borta.

Har du 2+ miljoner sparat redan då...eller var fan ska du bo i Sthlm med kranskommuner där en lght kostar mindre?
Citera
2018-10-01, 13:03
Medlem
utan.att.stannas avatar
Mittbolån = SBAB. Gillar du sbab? Du lär då bli nöjd med Mittbolån ( minus 5000 kr i avgift).
Så var det för ett år sedan. Tog aldrig lånet. Körde direkt på sbab.
Citera
2019-07-30, 11:42
Medlem
Någon som vill rekommendera tjänsten? Är den bra? Finns det någon bättre?
Citera
2019-07-31, 12:06
Medlem
Eller kanske någon vill rekommendera en annan tjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in