Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-29, 16:33
  #1
Medlem
Vad är vitsen med att ha ljusa boxershorts och kalsonger, när det vid dagens slut alltid finns ett bromsspår av bajs och rövsvett som färgat av sig. Sen är det tydligen svårt att tvätta bort skiten. Inte ens 60 grader i maskinen hjälper.

Så varför köper man kallingar som inte är svarta?
Citera
2018-09-29, 16:38
  #2
Medlem
Personer med normal hygien har inte dina problem, dessutom byter dom kalsonger minst en gång per dag. Frågan är varför inte du köper bruna kalsonger när du vet att du går med bajskokor i röven hela dagarn.
Citera
2018-09-29, 16:40
  #3
Medlem
Det är väl en smaksak som allt annat...... Varför köper folk vita möbler och vita tröjor....? De tycker att det är snyggt med vitt.... Men jag håller med dej.... Det är onödigt att köpa både underkläder, överdelar eller möbler som är allt för ljusa p.g.a. de bara riskerar att få fläckar på sej...
Citera
2018-09-29, 16:40
  #4
Moderator
Tystnads avatar
Haha... bra fråga, men ibland finns det ju inga Svarta när man skall köpa.
Blir nog en vanesak att man sedan bara köper färgade .
Helvita har jag dock aldrig köpt utan enbart färgade dock är dom ju oftast vita insidan.
Citera
2018-09-29, 16:49
  #5
Medlem
Håller med trådskaparen till 100%! Vita kallingar ska förbjudas 😂 jobbar man i typ fabrik eller lager, där man JOBBAR fysiskt, uppstår helt ofrivilligt mängder av rövsvett under 8 timmars arbete!
Citera
2018-09-29, 16:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vad är vitsen med att ha ljusa boxershorts och kalsonger, när det vid dagens slut alltid finns ett bromsspår av bajs och rövsvett som färgat av sig. Sen är det tydligen svårt att tvätta bort skiten. Inte ens 60 grader i maskinen hjälper.

Så varför köper man kallingar som inte är svarta?
Tvätta dem i Clorin, det bleker det mesta. Och tar död på eventuella flatlöss och annat som kan trivas i kallingarna.
Citera
2018-09-29, 17:12
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta är varför försvaret har vita kalsonger:
http://store.flobyoverskottslager.se...militar-oblekt

Det lär eller rättare sagt uppfostrar folk att sköta sin hygien. Även i fält.
Citera
2018-09-29, 18:11
  #8
Medlem
Så problemet är inte att du går runt med bajs i kallingarna, utan att det syns?
Citera
2018-09-29, 18:32
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vad är vitsen med att ha ljusa boxershorts och kalsonger, när det vid dagens slut alltid finns ett bromsspår av bajs och rövsvett som färgat av sig. Sen är det tydligen svårt att tvätta bort skiten. Inte ens 60 grader i maskinen hjälper.

Så varför köper man kallingar som inte är svarta?

Man?

Vilken normal person har skidmarks i kallingen?

Svarta hjälper väl inte heller, snarare bruna.

Har själv allsköns färger utan att något syns.
Citera
2018-09-29, 20:23
  #10
Medlem
marcarolos avatar
Det finns många saker som av praktiska skäl är vita:
Kalsonger
Undertröjor
Lakan
Handdukar
Toalettstolar
Badkar
Badrumskakel
m.fl

HUR SVÅRT ÄR DET ATT FATTA att dom är vita därför att man lätt ska se om dom är skitiga och behöver tvättas???

Att ha färger där man behöver se om det är rent är ett vidrigt modernt ointelligent och dumt påfund. Speciellt vidrigt är bruna eller gula toalettstolar som var modernt på det vidriga 70-talet

TS ska se till att sköta sin hygien.
Om TS redan gör det så har TS problem.
Då har TS 2 val.
1 Använd inkontinensskydd
2 Skita ner kalsongerna

Vid alternativ 2 finns 2 val
1 Använd missfärgarde kalsonger ändå (även om du köper bruna kalsonger kommer skiten att synas)
2 Släng bort missfärgade kalsonger
Citera
2018-09-29, 21:03
  #11
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Detta är varför försvaret har vita kalsonger:
http://store.flobyoverskottslager.se...militar-oblekt

Det lär eller rättare sagt uppfostrar folk att sköta sin hygien. Även i fält.

Haha, varför svarar jag i den här (skit)-tråden...

När skulle försvaret ha använt sig av vita kallingar?

Inget som användes när jag låg inne. Då var dom lite dassigt gröna, och har varit så åtminstone sen millenieskiftet.
Citera
2018-09-29, 21:17
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Haha, varför svarar jag i den här (skit)-tråden...

När skulle försvaret ha använt sig av vita kallingar?

Inget som användes när jag låg inne. Då var dom lite dassigt gröna, och har varit så åtminstone sen millenieskiftet.

Söker du på detta är det dock just vita som kommer upp. Samma sak i andra länder som USA. Jag tror det finns en mening där att man kör just med vita för att det ska vara viktigt med hålla bra hygien. Vilket är A och O i fält. Folk anstränger sig mer för just detta om de har vita kalsingar och det syns direkt om de skitat ner sig.

https://www.metro.se/artikel/kalsong...du-m%C3%A5r-xr

Försvarets kalsonger Storlek: 5
https://cdn.starwebserver.se/shops/h...g?_=1511259193
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2018-09-29 kl. 21:19.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback