Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Var så säker att Aftonhoran också har köpt kopior på familjemedlemmarnas flyg/båtbiljetter från och till Gotland också.
Flyg- och färjebolag har också underbetald personal. Att bojsänket Reslow ljuger rakt ut är väl ingen högoddsare direkt?
Smutsdemokraterna vill ju stödja Alliansens lönesänkarpolitik så att de som utför arbetet ska få mindre betalt och de som anställer ska bli rikare. Jag undrar hur många i Smutsdemokraterna som själva anställer och inte är lönearbetare. De förlorar på en Allianspolitik.
Alliansen talar mycket vackert om att alla ska ha ett arbete. Vad de glömmer att säga är att de inte ska få en lön för detta som gör att de klarar sig.
Smutsjimmy håller på att kissa på sig för denna politik. Att han kissar på sina egna väljare är inget problem för honom.
Han är för upptagen med att krama om ärkemoderaten Reslow, då de båda är mest intresserade av att mjölka skattebetalarna på deras pengar.
Reslow är ett bojsänke i det kommande nyvalet och Smutsdemokraterna gör bäst i att utesluta honom så snabbt som möjligt om de ens bryr sig om sin egen trovärdighet.
Det håller jag inte med om att SD vill stödja lönesänkningspolitik. Att SD just nu KAN stödja delar av Alliansen beror bara på att man anar en hårdare migrationspolitik från Nya M samt Lag och Ordning. Och KD är delvis socialkonservativt. SD har vissa krav om en lösning för fattigpensionärerna välfärd med mera som kanske Nya Moderaterna inte prioriterar på samma sätt, dom ser mest till ekonomi och företagande.
Jimmie gjorde vad han lovat, röstade bort Löfvén-regimen, han ignorerar inte drygt 1,1 milj väljare som valt SD. Sedan har han under vissa villkor lovat stödja en Allians-regering men det ser kärvt ut när dessa partier är så splittrade och dockan Annies humörsvängningar gör henne oberäknelig.
Jag vet inte hur dessa trådar skall lösas upp. SD kanske till slut får lägga ned rösterna och då har vi åter igen Löfvén i en annan konstellation.
Men nu gäller det vad SD gör med Reslow. Har han gjort fel måste han först erkänna det, annars är det kört för honom. Han måste bevisa sin oskuld om han kan det. Han ligger mycket illa till.
Vem blir näste politiker att granskas? Alla Sossar som far omkring? Är dom rena som nysnö?