2018-09-28, 17:00
Medlem
Snarkarens avatar
Om herrn väljer att avgå, får han väll en fallskärm ? Win-Win vad dom än gör ?
Vad har dessa politiker på att förlora med att bete sig som dom gör ?
Finns det inget ansvarstagande alls hos politiker ?
Lever dom i bubbla ?
Citera
2018-09-28, 17:03
Medlem
CloverLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Eller kanske mot honom om man gått i Björklund skola!

Storfuskaren Reslow måste bort om hedern ska räddas för Smutsdemokraterna.

Polisanmälan eller inte!

Eller kanske Björklunds skola om man har gått i en normal skola. Fast du kanske bara särskrev "Björklundskola". Särskrivning brukar ju vara karaktäristiskt för mongon.

Som SD-are tycker jag han borde få sparken om det kan bevisas att han har fuskat. Aftonbladets "hotellanställda" tar jag inte som vittnesmål då dessa är anonyma och det går inte att veta om det faktiskt är hotellanställda som uttalat sig. Låt det föras upp under utredning och låt hotellen vittna isåfall, de borde ju ha kvar uppgifterna i sina register.

Håller med en tidigare talare, det borde införas någon form av oberoende granskare av riksdagspolitikerna och hur de utnyttjar sina förmåner. Förmodligen hade en sådan instans blivit en besparing i det stora hela, och hade också fått väck de värsta parasiterna och myglarna ur rikets högsta beslutande organ.
Citera
2018-09-28, 17:16
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Annie Lööf klarade sig när hon gjorde en "juholt". Juholt rök. Mona Sahlin missade skriva privat på ett paket blöjor och en toblerone.

Inom vänstern har de jagats i 30 år så de flesta vet att man inte bör göra så här. Inom högern har det aldrig spelat roll för att "man ska ta för sig". Jimmy Åkessons lön matchar statsministern och partiet står för kakan. De andra partiledarna får riksdagslönen enbart eller t o m mindre.
Citera
2018-09-28, 17:22
Medlem
Expohunters avatar
Den här kvittogranskningen kommer bli en intressant följetong. Kommer det inga fler fall så vet vi alla vad syftet med den var.
Citera
2018-09-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Annie Lööf klarade sig när hon gjorde en "juholt". Juholt rök. Mona Sahlin missade skriva privat på ett paket blöjor och en toblerone.

Inom vänstern har de jagats i 30 år så de flesta vet att man inte bör göra så här. Inom högern har det aldrig spelat roll för att "man ska ta för sig". Jimmy Åkessons lön matchar statsministern och partiet står för kakan. De andra partiledarna får riksdagslönen enbart eller t o m mindre.

Du är riktigt duperad av Sahlin om du har gått på hennes tobleronehistoria. I verkligheten handlade det om tiotusentals kronor som hon förskingrade. Det är fakta och du kan googla det.
Citera
2018-09-28, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du är riktigt duperad av Sahlin om du har gått på hennes tobleronehistoria. I verkligheten handlade det om tiotusentals kronor som hon förskingrade. Det är fakta och du kan googla det.
Hon förskingrade int ett piss. Hon använde kortet för två nödlösningar. Mona var/är choklad missbrukare och fick några återfall
Citera
2018-09-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskil-Prasert
Hon förskingrade int ett piss. Hon använde kortet för två nödlösningar. Mona var/är choklad missbrukare och fick några återfall

Du behöver inte kolla längre än Wikipedia:

Inför valet av ny partiledare för Socialdemokraterna avslöjade Expressens politikreporter Leif Brännström i flera artiklar att Mona Sahlin för privata ändamål använt det kontokort hon hade tillgång till i tjänsten. Hon hade köpt varor, hyrt bilar för privat bruk samt tagit ut kontanter på kortet.[1] Sammanlagt rörde det sig om privata utgifter till ett värde av 53 174 kronor”

Innan hon blev påkommen gjorde hon inget för att se till att detta skulle dras från hennes lön. Hon agerade också bedrägligt då det uttryckligen stod i policydokument att korten inte fick användas för privat bruk. Hennes avsikt verkar tydligt ha varit att tillskansa sig pengarna.

Efter debaclet var Mona så utpumpad att hon tog ”time out” på Mauritius. Då fick skattebetalarna stå för henne och hennes familjs vistelse på lyxhotell på Mauritius och andra kostnader kopplat till denna resa.

Så snälla prata inte om Toblerone igen angående Sahlin.
Citera
2018-09-28, 18:20
Medlem
Känns psykopatvarning om han står och ljuger utan att blinka om något som är så enkelt undersöka.

Vad jag förstår ska han egentligen betala 25% av beloppet själv om han har sällskap? Så istället för att låta 3500 kr / natten för en svit betalas av staten så skulle han betalat 800 kr ur egen ficka. Ja tänk så många afghanska "barn" de 800 kr hade räckt till! (En halv dag för ett "barn")

Inte så att jag blir så arg att han gör det. I Det Nya Sverige kan man lika gärna fiffla lite. Tror inte heller det skulle få någon att avstå från att rösta SD.

Men om man utan att blinka kan stå och ljuga om något som är så uppenbart felaktigt så undrar jag om personen öht går att lita på?

Att ljuga är bara okej som politiker om man inte blir påkommen. Typ som Löfven och IT-skandalen.
Citera
2018-09-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Leder avslöjandet till åtal kan ingen sitta kvar.

Tror att Jimmy är fly förbannad över avslöjandet.

Ja naturligtvis om det blir åtal ryker han. Ja jimmie är inte glad över detta. Hade jag själv varit politiker hade jag inte låtit Staten stå för familjens uppehälle, om han ändå har gjort det.

Däremot hade jag skott mig och tagit dom bästa hotellen med enorma frukostbord. Det vore ju inte fusk. Är man politiker så är man och tillvaron är hård.
Citera
2018-09-28, 18:42
Medlem
Citat:
Var så säker att Aftonhoran också har köpt kopior på familjemedlemmarnas flyg/båtbiljetter från och till Gotland också.

Flyg- och färjebolag har också underbetald personal. Att bojsänket Reslow ljuger rakt ut är väl ingen högoddsare direkt?

Smutsdemokraterna vill ju stödja Alliansens lönesänkarpolitik så att de som utför arbetet ska få mindre betalt och de som anställer ska bli rikare. Jag undrar hur många i Smutsdemokraterna som själva anställer och inte är lönearbetare. De förlorar på en Allianspolitik.

Alliansen talar mycket vackert om att alla ska ha ett arbete. Vad de glömmer att säga är att de inte ska få en lön för detta som gör att de klarar sig.

Smutsjimmy håller på att kissa på sig för denna politik. Att han kissar på sina egna väljare är inget problem för honom.

Jag tror som Du att Aftonhoran har mer på Reslow och vi får se hur han kan reda ut detta. Han verkar vara ett sänke som Du säger, men vi får se dom närmsta 2-3 dagarna vad SD:s medlemssektion gör eller inte gör.
Naturligtvis kissar inte Jimmie på sina väljare. Han hade ju lovat att rösta bort Löfvén-regimen, det gjorde han också.
Han har ännu inte röstat fram "Alliansen" eftersom dom inte snackar med honom. Det är ju precis det han har lovat och över 1,1 miljoner röster kan man inte ignorera, grön knapp är spärrad om dockan Annie får stort inflytande över migration och mångfald. Till slut kommer han KANSKE att rösta fram en stukad "Allians" men det är inte säkert. I detta valet fanns inga vinnare. Och i dagens politik ser jag inga vinnare alls. Allt är som det brukar vara, kulturarbetare, artister, hornalister, politiker, ingen vet hur dom skall hantera att så många röstar på SD. Det enda dom kan är att stänga ute, förtala, förvränga vad som står i partiprogrammet och så vidare.
Jag tror inte att Jimmie kommer att lägga sig i och partiet behandlar ärendet Reslow.
Han är för upptagen med att krama om ärkemoderaten Reslow, då de båda är mest intresserade av att mjölka skattebetalarna på deras pengar.

Reslow är ett bojsänke i det kommande nyvalet och Smutsdemokraterna gör bäst i att utesluta honom så snabbt som möjligt om de ens bryr sig om sin egen trovärdighet.

Mitt svar hamnade mitt i vad du anförde. Sorry!!
Citera
2018-09-28, 18:54
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Kanske kan vara så. Hur mycket är hyrbilar kan man fråga sig. Det finns flera ministrar som haft hyrbilar och frågan är väl om det var resor till och från jobbet. På den tiden var de här sakerna väldigt vanliga. Fackföreningar brukade bjuda på alkohol och liknande. Nu har pressen jagat och dragit bort både dåliga saker och småsaker som var viktiga för de små ombuden i teambuilding.
Hon var den första som inte fick hålla på samtidigt som alla andra fortsatte. Det är ganska uppenbart att någon i hennes närhet ville få bort henne.

Vi har även Sigvard Marjasin.

De där 50 000 är oavsett småpotatis i förhållande vad den här snubben gjort. Vänstern har dessutom jagats i 30 år och det är väldigt nytt att högern också jagas så det kommer torska fler innan samma måttstock gäller för alla.
Citera
2018-09-28, 18:54
Medlem
Citat:
Var så säker att Aftonhoran också har köpt kopior på familjemedlemmarnas flyg/båtbiljetter från och till Gotland också.

Flyg- och färjebolag har också underbetald personal. Att bojsänket Reslow ljuger rakt ut är väl ingen högoddsare direkt?

Smutsdemokraterna vill ju stödja Alliansens lönesänkarpolitik så att de som utför arbetet ska få mindre betalt och de som anställer ska bli rikare. Jag undrar hur många i Smutsdemokraterna som själva anställer och inte är lönearbetare. De förlorar på en Allianspolitik.

Alliansen talar mycket vackert om att alla ska ha ett arbete. Vad de glömmer att säga är att de inte ska få en lön för detta som gör att de klarar sig.

Smutsjimmy håller på att kissa på sig för denna politik. Att han kissar på sina egna väljare är inget problem för honom.

Han är för upptagen med att krama om ärkemoderaten Reslow, då de båda är mest intresserade av att mjölka skattebetalarna på deras pengar.

Reslow är ett bojsänke i det kommande nyvalet och Smutsdemokraterna gör bäst i att utesluta honom så snabbt som möjligt om de ens bryr sig om sin egen trovärdighet.

Det håller jag inte med om att SD vill stödja lönesänkningspolitik. Att SD just nu KAN stödja delar av Alliansen beror bara på att man anar en hårdare migrationspolitik från Nya M samt Lag och Ordning. Och KD är delvis socialkonservativt. SD har vissa krav om en lösning för fattigpensionärerna välfärd med mera som kanske Nya Moderaterna inte prioriterar på samma sätt, dom ser mest till ekonomi och företagande.

Jimmie gjorde vad han lovat, röstade bort Löfvén-regimen, han ignorerar inte drygt 1,1 milj väljare som valt SD. Sedan har han under vissa villkor lovat stödja en Allians-regering men det ser kärvt ut när dessa partier är så splittrade och dockan Annies humörsvängningar gör henne oberäknelig.
Jag vet inte hur dessa trådar skall lösas upp. SD kanske till slut får lägga ned rösterna och då har vi åter igen Löfvén i en annan konstellation.

Men nu gäller det vad SD gör med Reslow. Har han gjort fel måste han först erkänna det, annars är det kört för honom. Han måste bevisa sin oskuld om han kan det. Han ligger mycket illa till.

Vem blir näste politiker att granskas? Alla Sossar som far omkring? Är dom rena som nysnö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in