2018-09-27, 18:24
Medlem
Yahnoovass avatar
Tjena.
Nu är jag lite osäker på om detta hamnar i rätt tråd, om inte, så är det bara att flytta..

Hur som, jag undrar bara något ''enkelt''. Om någon här har nån aning om prepaid kort fortfarande finns bland butiker som ICA, spelbutiker osv.. (ersätter t.ex mastercard/visa)
Samt om man även är tvungen att legga sig eller något liknande vid köp?

Tänkte åka och köpa ett imorgon isf, då jag tappat mitt ordinära och har några dagar för den att komma i brevlådan igen. Behöver en så fort som möjligt för att göra ett köp på internet. (Senast imorgon helst)

Nån som vet?
& om de inte finns just i de butikerna, vart fan får jag tag i de?

heeeeelp
Citera
2018-09-27, 19:02
Medlem
Det finns på pressbyrån, 7/11 osv kanske tillochmed större coop/ica butiker.
Heter SpendOn och Paygoo (Finns säkert andra märken), det är ej ID kontroll, har dock för mig att det kan vara typ 15 års gräns eller något, så om du ser ung ut kan du behöva legga dig.
Citera
2018-09-27, 19:14
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Det finns på pressbyrån, 7/11 osv kanske tillochmed större coop/ica butiker.
Heter SpendOn och Paygoo (Finns säkert andra märken), det är ej ID kontroll, har dock för mig att det kan vara typ 15 års gräns eller något, så om du ser ung ut kan du behöva legga dig.

Super!
Funkar dessa kort vart som? Även om hemsidan kräver t.ex endast visa?
Samt, hur mycket kostar de?

Nejdå så ung ser jag inte ut att va...
Citera
2018-09-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Super!
Funkar dessa kort vart som? Även om hemsidan kräver t.ex endast visa?
Samt, hur mycket kostar de?

Nejdå så ung ser jag inte ut att va...
Jajjemän! Dessa kort funkar tillochmed i butik (så länge man kan dra kort).
Tror avgiften är 39kr för att få kortet sen är det 1% per transaktion efter 3 köp eller något liknande (ej 100% säker, men inga jättesummor iaf).
Citera
2018-09-27, 21:19
Medlem
BosseBetongs avatar
Jag kör med Paygoo Reload, kanon imo. Man kan ladda på det flera ggr, max 2K / månad och 20K / år, tror jag gränsen är, utan att man skickar in ID-handlingar.
Kostar 99:- att köpa.

//BB
Citera
2018-09-27, 21:25
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Jag kör med Paygoo Reload, kanon imo. Man kan ladda på det flera ggr, max 2K / månad och 20K / år, tror jag gränsen är, utan att man skickar in ID-handlingar.
Kostar 99:- att köpa.

//BB

Jättebra!
Hur fungerar påladdningen, är det på plats, eller går det att göra när man kommer hem via internet?
Kanske smidigast på plats.
Citera
2018-09-27, 21:33
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Jättebra!
Hur fungerar påladdningen, är det på plats, eller går det att göra när man kommer hem via internet?
Kanske smidigast på plats.

Tror dessvärre man måste fylla på hos återförsäljare, dvs Pressbyrån, 7-Eleven och Shell/7-Eleven. Har för mig att varje påfyllning kostar 29:-, men jag brukar ladda 1500-2000 vid varje påfyllning.

//BB
Citera
2018-09-27, 21:52
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Tror dessvärre man måste fylla på hos återförsäljare, dvs Pressbyrån, 7-Eleven och Shell/7-Eleven. Har för mig att varje påfyllning kostar 29:-, men jag brukar ladda 1500-2000 vid varje påfyllning.

//BB

& finns det någon insättningsgräns? Om jag bara tänkt sätta in 50-100kr t.ex?

Får ändå hem mitt ordinära senast mån-tis!
Citera
2018-09-27, 21:54
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
& finns det någon insättningsgräns? Om jag bara tänkt sätta in 50-100kr t.ex?

Får ändå hem mitt ordinära senast mån-tis!

Tror det är minst 200:-

//BB
Citera
2018-09-27, 21:54
Medlem
Får inte riktigt ihop resonemanget från ts, om du nu har pengar att använda varför måste du då hålla på med dessa kort?
Citera
2018-09-27, 22:37
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Får inte riktigt ihop resonemanget från ts, om du nu har pengar att använda varför måste du då hålla på med dessa kort?

För att kunna använda det på nätet, eftersom mitt ordinära kort är borttappat Nu imorgon då..
Mina kontant eller pengar på kontot, hjälper ju inte mig utan kort.. dvs på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in