2018-09-26, 15:51
Medlem
Sprutnarkomans avatar
Om man inte orkar hitta de rätta orden och man tycker att någon annan redan hyfsat har sagt det man vill föra fram, kan man bara klistra in text från Bibeln, Magnus Uggla, Metallica eller Shakespeare?
Citera
2018-09-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnarkoman
Om man inte orkar hitta de rätta orden och man tycker att någon annan redan hyfsat har sagt det man vill föra fram, kan man bara klistra in text från Bibeln, Magnus Uggla, Metallica eller Shakespeare?
Klart man kan, en del skulle säkert älska det
En del skulle säkert hata det
Citera
2018-09-26, 21:22
Moderator
Tinuviels avatar
Flashback är ett diskussionsforum, så om du vill framföra något så får du nog bemöda dig med att göra det med egna ord och kanske förstärka det med ett citat.
Citera
2018-09-26, 22:35
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Flashback är ett diskussionsforum, så om du vill framföra något så får du nog bemöda dig med att göra det med egna ord och kanske förstärka det med ett citat.

Det här får mig att tänka på en hel del poster i Politik Inrikes där en användare har postat en hel jäkla massa inlägg som bara består av utdrag/citat ur artiklar/facebookinlägg utan att lägga till några egna tankar alls. Det är alltså att klassas som OT i allmänhet?
Citera
2018-09-27, 06:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det här får mig att tänka på en hel del poster i Politik Inrikes där en användare har postat en hel jäkla massa inlägg som bara består av utdrag/citat ur artiklar/facebookinlägg utan att lägga till några egna tankar alls. Det är alltså att klassas som OT i allmänhet?
Det är väl en balansgång. Ibland kan en artikel (och därmed en referens till densamma) tillföra fakta och information till diskussionen och då bidrar man till den. Men man bör väl redogöra för varför den är relevant.
Citera
2018-09-27, 07:13
Medlem
Citat:
Ni är för fan dumma i huvudet...

Hur jävla mycket ska ni inskränka på yttrandefrihet innan ni fattar själva att varken ni moderatorer eller admins vet vad den innebär?

Citat:
"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser."
Vad är problemet med yttrandefrihet egentligen?
Jävla idioter...

Så jävla äckligt forum detta har blivit...
Citera
2018-09-27, 11:06
Medlem
gabrielle2s avatar
Det har jag gjort någon gång och mer för att förstärka det jag skrivit eller för att förtydliga mina kommentarer. Citatet säger kortfattat det jag skrivit alldeles för mycket om med andra ord.
Har varit mest fundersam på om att jag måste skriva vem som skrivit citatet.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-09-27 kl. 11:10.
Citera
2018-09-27, 11:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ni är för fan dumma i huvudet...

Hur jävla mycket ska ni inskränka på yttrandefrihet innan ni fattar själva att varken ni moderatorer eller admins vet vad den innebär?

Vad är problemet med yttrandefrihet egentligen?
Jävla idioter...

Så jävla äckligt forum detta har blivit...
Som sagt, det här är ett diskussionsforum. Att stapla citat av andra utan egna kommentarer eller reflektioner riskerar att undergräva trådarnas diskussionsvärde. Att det kan bidra positivt i vissa fall utesluter jag inte - men generellt bör man nog ställa in sig på att själv också bidraga till de diskussioner man deltar i.
Citera
2018-09-27, 12:35
Medlem
Citat:
Som sagt, det här är ett diskussionsforum. Att stapla citat av andra utan egna kommentarer eller reflektioner riskerar att undergräva trådarnas diskussionsvärde. Att det kan bidra positivt i vissa fall utesluter jag inte - men generellt bör man nog ställa in sig på att själv också bidraga till de diskussioner man deltar i.
Nej, det är era restriktioner som undergräver trådarnas diskussionsvärde, tills ni inser det kommer forumet dö mer och mer.
Citera
2018-09-27, 17:02
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej, det är era restriktioner som undergräver trådarnas diskussionsvärde, tills ni inser det kommer forumet dö mer och mer.
Om man endast skrev citat som svar på någons kommentar så skulle det ju inte vara ett diskussionsforum. Är ju lätt att endast skicka ett citat typ " klaga inte under stjärnorna att det inte finns ljuspunkter i ditt liv" när man egentligen vill skriva. Sluta gnäll och kom med något konstruktivt förslag på problemet istället och så här tänker jag om det hela osv, då kanske man kan komma fram till något bra eller kanske kan se på problemet från olika synvinklar.
Förstår inte annars varför man deltar i ett diskussionsforum.
Citera
2018-09-27, 18:34
Medlem
ChristianXs avatar
Det är väl en ickefråga. Det finns ingen regel som säger att man inte får svara med citat, alltså får man svara med citat - under förutsättning att man inte bryter mot någon regel förstås.

Om citatet gör reklam för någonting riskerar man att bryta mot regel 1.01. Om det inte hör till ämnet så bryter man mot regel 0.03. Är citatet så långt att det inkräktar på någon annans upphovsrätt så riskerar man bryta mot regel 1,02, och så vidare.

Fast det är klart. Passar nog bättre att svara med ett citat här:

“I think God, in creating man, somewhat overestimated his ability.”
Oscar Wilde
Citera
2018-09-27, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om man endast skrev citat som svar på någons kommentar så skulle det ju inte vara ett diskussionsforum. Är ju lätt att endast skicka ett citat typ " klaga inte under stjärnorna att det inte finns ljuspunkter i ditt liv" när man egentligen vill skriva. Sluta gnäll och kom med något konstruktivt förslag på problemet istället och så här tänker jag om det hela osv, då kanske man kan komma fram till något bra eller kanske kan se på problemet från olika synvinklar.
Förstår inte annars varför man deltar i ett diskussionsforum.

för att provocera och lära sej hur människor fungerar i sinnet , jag tror ärligheten här är stor hos många
, sådant får du inte se där ute IRL
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in