Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Definitionen på en "kalsongfylla" (fi. 'kalsarikännit') är att man super till där hemma, ensam, i sina underkläder, och utan några planer på att gå ut någonstans.
I och med internets infart har gränserna däremot suddats ut lite. När jag var i tidiga 20-års åldern så hände det relativt ofta att jag köpte på mig ett gäng öl och spenderade helgen med att lira tv-spel.
Men det var ju och andra sidan multiplayer-spelande tillsammans med online-bekantskaper, och de knäckte också oftast ett antal öl och man snackade skit samtidigt som man spelade. Om man vill kalla det att vara ensam eller inte är nog något av en definitionsfråga. Just sådan form av "kalsongfylla" är nog relativt vanlig, skulle jag tro.
Att någon knäcker några kalla samtidigt som dom kollar på en film på TV är knappast heller särdeles ovanligt.
Något jag uppskattar att göra när jag äntligen får vara ensam då jag har familj och ett arbete som innebär massor med "möten med människor". Bara ligga i soffan med telefon på ljudlös å supa till framför tv:n. Bryter dock lite mot inte-gå-utregeln då jag hämtar pizza och besöker kvartersbutiken för chips och snus.
Citat:
Ursprungligen postat av
peller
Blir väl trosfyllor isf...
Men just kalsongfylla hör väl äldre ensamma personer till.
Folk som inte har något emot att sitta i en småsunkig lägenhet i förorten eller småstaden med neddragna persienner tittandes på SVT medan man klunkar Pripps 7.2 alternativt Åbro 7.3, eller estnisk vodka inköpt på sista Siljaresan man gjorde med sängplats i D-hytt för att få ner kostnaden.
Det blir lite av en tragisk figur som jag associerar till. En ensam person som inte har vänner,eller en socialt handikappad människa som söker tröst i alkoholen ensam.
Utan att ha något intresse för att ens gå till den lokala pizzerian, hinka pilsner och möjligtvis kunna byta några ord med någon annan människa i samma situation
När du blivit lite äldre, är själv dryga 40, och känner att du träffat tillräckligt med ointressanta idioter kommer du förstå. Som yngre tror man att umgämge och kommunikation är allt som betyder något, att inte få bekräftelse är att dö typ. Du ska nog se över dina fördomar lite. Din bild av vem som gör så här stämmer hursomhelst inte på mig eller de av mina vänner som gör samma sak.
Jag lovar, att gå till lokala haket och lyssna på fylltrattar är det sista jag skulle vilja göra.