Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 01:41
  #1
Medlem
snillet_1s avatar
En allt vanligare trend är att kändisar och andra mindre kända ska fläka ut sig i media om sin "depression" eller dåliga psykiska hälsa och få en massa uppmärksamhet och sympati för det. Börjar det inte bli väldigt tröttsamt?

De flesta av oss har jobbiga perioder i våra liv. Har du problem, ta tag i det då. Jag förstår att det finns ett visst mått av värde i att "vanligt folk" kan tjäna på att höra om att kändisar mår dåligt också men jag blir skeptisk till alla snyfthistorier som kommer i tid och tid. I NHL så är det väl en handfull som de senaste veckorna har berättat om sin psykiska ohälsa, däribland nån fjärdemålvakt eller så.

Fan, ta er samman. Berätta för någon som står er riktigt nära. Förändra det som fungerar dåligt i ert liv. Förändra era vanor. Så kommer ni må bättre.

Att lipa i media är rent jävla attentionhoreri.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2018-09-25 kl. 01:47.
Citera
2018-09-25, 01:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En allt vanligare trend är att kändisar och andra mindre kända ska fläka ut sig i media om sin "depression" eller dåliga psykiska hälsa och få en massa uppmärksamhet och sympati för det. Börjar det inte bli väldigt tröttsamt?

De flesta av oss har jobbiga perioder i våra liv. Har du problem, ta tag i det då. Jag förstår att det finns ett visst mått av att "vanligt folk" kan tjäna på att höra om att kändisar mår dåligt också men jag inte riktigt syftet med alla snyfthistorier som kommer i tid och otid.

Fan, ta er samman. Berätta för någon som står er riktigt nära. Förändra det som fungerar dåligt i ert liv. Förändra era vanor. Så kommer ni må bättre.

Att lipa i media är rent jävla attentionhoreri.
Kändisar lever på uppmärksamhet, de får liksom ekonomisk tillväxt av sådant.

Sluta kalla allt o alla för attentionwhores istället och läs som se på det du vill.
Citera
2018-09-25, 01:46
  #3
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Kändisar lever på uppmärksamhet, de får liksom ekonomisk tillväxt av sådant.

Sluta kalla allt o alla för attentionwhores istället och läs som se på det du vill.

Kallar jag "allt o alla" för attentionwhores?

Jag vill att kändisar ska sluta göra business på sin påstådda psykiska ohälsa. Det blir fånigt och otrovärdigt till slut.
Citera
2018-09-25, 01:48
  #4
Medlem
EnLitenPalls avatar
Det gör väl inget att det hålls en dialog om depression?
Citera
2018-09-25, 01:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kallar jag "allt o alla" för attentionwhores?

Jag vill att kändisar ska sluta göra business på sin påstådda psykiska ohälsa. Det blir fånigt och otrovärdigt till slut.
Jag uttryckte mig möjligt klumpigt, jag tänkte generellt mer än på dig specifikt med att människor alltid anklagar andra till höger och vänster för att söka uppmärksamhet.
Citera
2018-09-25, 01:51
  #6
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
Det gör väl inget att det hålls en dialog om depression?

Nej, men det är - i mina ögon - uppenbart att det har blivit en trend i stil med att säga att man är bög, transsexuell eller nåt sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag uttryckte mig möjligt klumpigt, jag tänkte generellt mer än på dig specifikt med att människor alltid anklagar andra till höger och vänster för att söka uppmärksamhet.

Ok, då förstår jag.
Citera
2018-09-25, 05:03
  #7
Medlem
Yahnoovass avatar
De är ju så jävla mycket speciellare
Citera
2018-09-25, 07:32
  #8
Medlem
franges avatar
De tjänar likes, uppmärksamhet och mängder med styjkekjamaj och handhjärtan på att göra det. Dagens digitala heroin. Det bästa sättet att få folk att sluta med sådant - är att helt enkelt bara ignorera dem. Tyvärr gör ju inte folk det...

Och media älskar ju sådant - hur får man mer klick än en rubrik om Kikki Danielssons chockförsök att begå falukorvsharakiri?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback