2006-02-12, 20:55
Medlem
Lost dreamers avatar
Kan ni inte ge exempel på ett album, en låt eller t.o.m en artist som gett er något ovärderligt.
Idag fick jag en av dessa "uppenbarelser", som nästan aldrig händer.
Jag tog en långpromenad och lyssnade på min mp3spelare,- Chris Cornells "Euphoria morning", och kände hur jag plötsligt mådde allt bättre invärtes, texterna, de udda ladga ackordföljderna; allt bidrog till att få mej att må bättre, efter att ha varit fylld med tyngande tankar.

Kom igen! Ge nåt tips, har ni hat några såna upplevelser? har du något klockrent tips för en jävla dag?

Kan tillägga att jag lyssnar på väldigt mycket musik och spelar en hel del själv, men trots det så har jag mycket sällan dessa "aha"-upplevelser, som faktiskt ganska snabbt får mej att må bra.
Citera
2006-02-12, 21:04
Medlem
morphes avatar
Jag fick världens emotional breakdown när jag lyssnade på The Mars Volta - Miranda, That Ghost Just Isn't Holy Anymore. Det var en riktigt skum känsla. De senare gångerna jag har lyssnat på den så har jag inte känt ett skit.
Citera
2006-02-13, 08:02
Medlem
fnuskes avatar
Logh - Yellow Lights Mean Slow Down..

Detta mina damer och herrar är svensk sommar nersmält och komprimerad till ett 4:29 långt musikstycke. Musik att driva runt planlöst i gamla jänkare med taket nerfält i Juli under ett behagligt salongberusat tillstånd och bara njuta.

Jag har några kartastiska upplevelser till låtar, skriver dom senare idag när jag har tid, måste kuta nu om jag ska hinna med bussen.
Citera
2006-02-13, 14:08
Medlem
Knullkungens avatar
För min egen personliga utveckling har Rodney Crowells skivor The Huoston Kid och Fates Right Hand betytt oerhört mycket.

Sedan får jag alltid en kick av Ulf Lundells Gå ut och var glad din jävel[/i] Banalt måhända men det funkar för mig i a f

Barbro Hörbergs låt Håll alla dörrar öppna är också värdefull då den fint beskriver min egen livsfilosofi.
Citera
2006-02-13, 16:00
Medlem
kaleids avatar
Hade precis tagit slut med en häxa till brud för ett antal år sedan, mådde allmänt piss och var på väg för att skriva en tenta. Lyssnade på Lucky man med Verve i min walkman och kände plötsligt att livet var gyttans
Citera
2006-02-13, 21:06
Medlem
Spagh1is avatar
när jag känner mig lite down brukar love generation hjälpa, och den där musikvideon e ju bara för sweet
Citera
2006-02-14, 22:40
Medlem
Lost dreamers avatar
jimmy Page & The black crowes - Live at the greek.

Lyfter alltid taket för mej, hur illa det än ser ut.
Citera
2006-02-14, 22:53
Medlem
DaimBags avatar
Geto Boys - G-Code, mår bra av den låten. ska man hitta på saker ska man tagga till den
Citera
2006-02-15, 00:02
Medlem
uniteders avatar
Första gången jag verkligen lyssnade på texten till In The Ghetto blev jag helt tårögd, och säkert de 20 nästkommande gångerna jag hörde den oxå.

Att dra på Millencolins Fingers Crossed eller Winnerbäcks Åt Samma Håll på hög volym när man åker ensam i bilen ger alltid en rejäl lyckokänsla och alla problem försvinner
Citera
2006-02-16, 18:31
Medlem
Hooblers avatar
Neil Young har gett mig så mkt bra musik genom åren och han fortsäter ge mig bra musik och därför är han Kung.

Album att rekomendera:

Everybody Knows This Is Nowhere
Harvest
On The Beach
Rust Never Sleeps
Live Rust
WELD
Sleeps With Angels
Citera
2006-02-16, 19:01
Medlem
Visionaires avatar
Hade en Pearl Jam-period när jag var högstadieåldern efter att jag just införskaffat "Ten". Skivan nöttes alltså ganska hårt och samtidigt träffade jag min första riktiga tjej. Trots att denna förälskelse sedermera rann ut i sanden så har den skivan någon udda lockelse på mig. Så fort jag slänger på "Black" lyfts humöret en aning och ett visst mått av känslan kommer tillbaka trots att det var länge sedan.
Citera
2006-02-16, 20:12
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Kan ni inte ge exempel på ett album, en låt eller t.o.m en artist som gett er något ovärderligt.
Idag fick jag en av dessa "uppenbarelser", som nästan aldrig händer.
Jag tog en långpromenad och lyssnade på min mp3spelare,- Chris Cornells "Euphoria morning", och kände hur jag plötsligt mådde allt bättre invärtes, texterna, de udda ladga ackordföljderna; allt bidrog till att få mej att må bättre, efter att ha varit fylld med tyngande tankar.

Kom igen! Ge nåt tips, har ni hat några såna upplevelser? har du något klockrent tips för en jävla dag?

Kan tillägga att jag lyssnar på väldigt mycket musik och spelar en hel del själv, men trots det så har jag mycket sällan dessa "aha"-upplevelser, som faktiskt ganska snabbt får mej att må bra.
ta bort morning i "euphoria morning" och byt ut artisten till vinnie vincent. knark 2k aisdj
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in